Audi'nın e-tron SUV modelinden sonra karşımıza çıkarttığı ikinci elektrikli modeli bir sedan, aslında coupe sedan. Markanın radikal modeli A7 ile benzer bir görünüme sahip olan otomobil 4.96 mt uzunluğa, 1.96 mt genişliğe ve 1.38 mt yüksekliğe sahip. Özellikle hafif olması için e-tron GT Konsept'te kompozit  malzemeler, karbon ve alüminyum karışımları ve güçlendirilmiş çelik kullanılmış.

a1814539_medium

e-tron GT Konsept modeli aslında Porsche'nin ilk elektrikli modeli olan Taycan ile aynı alt yapıya sahip. Porsche ile birlikte geliştirilen bu otomobil aslında sürüş karakteri olarak otomobil otoritelerinde ciddi merak uyandırıyor.

Otomobilin tasarımından bahsedersek en çok dikkat çeken unsurların başında aracın stop farı geliyor. Bagaj kapağının tamamını bir uçtan bir uca geçen bu stop farklı biçimde yanıp sönme detaylarına da sahip. Aracı önden gördüğünüzde ise kaslı ve aerodinamik bir yapıda olduğunu kolayca fark ediyorsunuz. Daha çok A7'nin farklı bir versiyonu gibi duran ön kısım öne çıkan tamponla A7'den farklılaşmış durumda.

a1814541_medium

e-tron GT Konsept'in yan profili ise oldukça şık ve pürüzsüz bir tasarıma sahip. Kapı kolları olmayan kapılar, ön çamurluktaki hava tahliye kanalı, şişkin arka çamurluk ve bir dağ bisikleti kavramı olan 22 inç jantlar... Otomobilin şık ve agresif duruşuna ıslak bir imza gibi.

a1814545_medium

Otomobilin içiyle alakalı paylaşılan görsellere baktığınızda ise Audi markasına uzak olmayan bir tasarım dili hemen fark ediliyor. Altı ve üstü düz olan direksiyon, Virtual Cockpit diye adlandırılan gösterge paneli ve etrafında şekillenen teknolojik unsurlar bunun en dikkat çekenleri. Tüm bunlara ek olarak benim ise koltuk ve kol dayama kısmında kullanılan kumaş detay dikkatimi çekti. Premium diye adlandırılan markaların otomobillerinde daha çok görmeye alışkın olduğumuz deri detaylar e-tron GT Konsept'te yerini kumaşlara bırakmış...

a1814547_medium

Peki e-tron GT Konsept'in teknik verileri neler?


Hem önde hem de arkada olmak üzere iki elektrik motoru bulunan model toplamda 590 beygir güce sahip! Gücü dört tekerleğine aktarılan otomobilin 0'dan 100 km/s hıza ulaşması ise 3.5 saniye zaman alıyor. 0-200 km/s hız ise sadece 12 saniye...

a1814427_medium

Konsept modelin tam şarjlı menzili ise 400 km olarak belirtilmiş, tam anlamıyla üretilecek olan modelin menzili ise yüzde 30 artacak diye belirtiliyor. Otomobilin pillerinin yüzde 80'i 20 dakikada şarj olacak.

a1814552_medium

e-tron GT Konsept modeli Audi'nin 2025 yılına kadar 12 adet tanıtacağı elektrikli modeller arasında. Otomobilin LA Otomobil Fuarı'nda yapılan tanıtımda konsept olarak bu otomobilin sergilendi ve Porsche tarafından ortak bir çatı altında geliştirildi. Bu konsept modelin yüksek hacimlerde üretilme zamanı ise 2020 yılının sonu gibi olacak.