CATL, pazartesi yaptığı açıklamada Almanya'nın batısında kalan Erfurt'ta yeni bir fabrika kuracak. CATL, Çin merkezli batarya ve enerji depolama araştırma geliştirme, üretim ve pazarlama şirketi olarak çalışıyor. Ayrıca dünyanın en büyüğü olabilecek durumdalar.

1-kopya

Son günlerde benim olduğu gibi başkalarının da dikkatini çektiğine inandığım bir durumla karşılaştım. Öncelikle Çin'e otomotiv alanında yapılan dış yatırımlar tam gaz devam ediyor. Yatırım konusunu biraz daha derinden incelediğimde ise karşımıza çıkan en önemli şeylerden biri Avrupalı üreticilerin, otomotivin geleceği olarak görünen elektrikli otomobillerin güç kaynakları oldu. Güç kaynaklarından kastım enerji depolama ve basitçe bataryalar olarak tanımlanabilir.

2-kopya

Bu konuda da Tesla, BMW, Volkswagen, Daimler, Tesla gibi otomotiv devlerinin yanında LG, Samsung gibi teknoloji devi firmalar CATL'den batarya sayın alıyor. BMW'nin CATL ile son yaptığı anlaşma yaklaşık 1 milyar euro değerinde... Diğer markalarla da yapılan anlaşmalar bu listeye eklendiğinde sonuç 25 milyar euro'ya kadar çıkıyor.

3-kopya

PwC'nin strateji uzmanı Joern Neuhausen ise konuyla alakalı, "Alman elektrikli otomobil pil pazarını elimizde tutmak istiyorsak, bu durum bir uyarı vuruşu" dedi. Otomotiv sektörünün özellikle Avrupa'da elektrik motorlu teknolojilere kaymasının nedeni şüphesiz ki Volkswagen markasının 2015 yılındaki emisyon skandalı. Volkswagen, geride bıraktığımız yıl 12.6 milyon istihdamı olan Avrupa ve Almanya'ya pil üretim çağrısında bulunmuştu. Uzmanlar yaptıkları açıklamalarda Avrupa'nın pil ihtiyacı 2025 yılında 250 milyar euro'luk bir pazar oluşturacak!

CATL'nin bu adımı Avrupa otomotiv endüstrisinin yönünü değiştirecek nitelikte. Bakalım AB'nin bu konu hakkındaki karşı atağı nasıl olacak.