FCA'nın Balocco test pistinin hemen yakınında bulunan Turin'de sunumunu yapan CEO, ilk olarak 2000 yılında batmakta olan Fiat SpA'yı ardından da beş yıl sonra Chrysler'in nasıl kurtulduğunu anlattığı konuşmasıyla işe başladı. Bu konuşmanın ardından süveterinin önünü açarak kravatını bağladığını herkese gösterdi!

1-kopya

Marchionne Fiat-Chrysler'in en iddialı hedeflerinden biri olan mali olarak pozitif görünümü gerçekleştirdiğini, "Haziran ayı sonunda defteri kapattığımızda sezon net kârını göreceğimizi bekliyorum" diye açıkladı.

Marchionne, Fiat SpA'nın başına geçtiği 2004 yılına işaret ederek, şirketten ayrıldıktan sonra arkasında iyi ve başarılı bir vizyona sahip olan şirket bırakmaktan bahsetti. Marchionne, Angelli'nin iflas konusundan sonra 2004 yılında hayatını kaybetmesinin ardından işe alındı.

503322232-kopya

Bolocco'daki toplantıda hissedarlar için önemli yapılabilir bir konu olarak "Karılık ve nakit, ne kadar tatlı" açıklaması yapıldı! Fiat'ın değeri Marchionne zamanında 10 kat arattı. Kağıt değeri yüzde 3.1 artarak 19.99 euro olarak Milano'da 9.38 belirlendi.

Marchionne yaptığı açıklamada Fiat Chrysler'in borçtan kurtulduğunu açıkça dile getirdi. Ekstra olarak bu yılı kârlı olarak kapattıklarını da bu konuşmasına ekledi. Gelecek 5 yıl içinse dünyadaki SUV trendini dikkate alan CEO, Jeep markası üzerine yoğunlaşacaklarını belirtti. Chrysler'in otonom sürüş üzerine çalışmalar yaptığı ve Google'ın Waymo'su için 62 bin adet Pacifica model Chyrsler alımı olduğu konuşuldu.

2017_pacifica-kopya

Sunumdan başlıklara bakacak olursak;


Daha fazla Jeep daha az Fiat ve Chrysler gelecek beş yılın içindeki stratejilerin başında geliyor. FCA, büyüyen SUV pazarından pay almak için rakiplerine göre geç kalmış olsa da atağa geçiyor. Bu atak sonucunda gelecek yıllarda birden fazla yeni Jeep modeliyle karşılaşmamız muhtemel. Ayrıca FCA'daki SUV değişimini sadece Jeep olarak da düşünmeyin. Grupta yer alan Maserati, Alfa Romeo, Ram gibi markaların da ürün gamlarında bulunan SUV modellerinin üzerinde yeni çalışmalar birer örnek olabilir. Ayrıca Mito ve Punto modellerinin üretiminin durdurulması da gerçek oluyor. A segmentinde yer alan Panda modelinin ise daha düşük maliyetli olması için Polonya'da üretileceği belirtildi.

3-kopya-2

FCA ayrıca Alfa Romeo ve Maserati markalarını da bir çatı altında toplamayı planlıyor. Bu durum daha kolay halka arzı gerçekleştirmek için mali açıdan üretici firma için çok önemli. Halka arz durumunun üzerine gitmelerinde ise Ferrari ve CNH Industrial'ın halka arzlarının oldukça başarılı geçmesi.

5-kopya

Otomotiv endüstrisinin yönü elektriğe dönmüşken FCA'nın da elektrik motorlu otomobil modelleriyle alakalı belirteceği bir şeyler olmalıydı, oldukça belirsiz olarak nitelendirilen bu bölümde FCA, 2025 yılında ürettikleri otomobil modellerinin yarısından daha az bir bölümü içten yanmalı motora sahip olacak.

[old_news_related_template title="Yaprak dökümü devam ediyor!" desc="2018 Paris Otomobil Fuarı'na (Mondial De L'Auto 2018) katılmayacağını açıklayan markalara yenileri eklendi. Son haberlere göre FCA çatısı altında bulunan Alfa Romeo, Fiat ve Jeep markaları da Paris'te olmayacaklar..." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/06/iecrop/3-kopya_16_9_1527830852.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/otomotiv/yaprak-dokumu-devam-ediyor-2442649/"]

Son olarak, özellikle hissedarların yani ortakların en çok bekledikleri konu Marchionne'nin ayrılmasından sonra yerine kimin geçeceğiydi. Bu konuyla alakalı Başkan Elkann Marchionne ayrıldıktan sonra onun yardımcılarından birini CEO olarak atayacaklarını belirtti. Önde gelen adaylar arasında CFO Richard Palmer, Avrupa Başkanı Alfredo Altavilla ve Jeep CEO'su Mike Manley gözüküyor.