Ülkemizde üretilen Civic Sedan'ın en son teknolojiye sahip olan i-DTEC motorlu en son versiyonu tanıtıldı. Otomobil bu motorun haricinde 1.6 litrelik atmosferik motorlu ya da LPG'li, 1.5 litrelik turbo beslemeli motorlu ya da 1.6 litrelik dizel motorlu ama düz vitesli alternatiflere sahipti.

dscf5165-kopya

Yeni Civic Sedan Otomatik Dizel bünyesinde barındırdığı konsept, yaklaşım ve teknolojilerle Honda’nın sportif ve yenilikçi yüzünü yansıtırken, aynı zamanda markanın Avrupa pazarına ve kompakt sınıfa vermiş olduğu önemi de teyit ediyor. Geliştirme sürecinde Türkiye, İngiltere ve Almanya’da yol testleri gerçekleştirilen yeni Honda Civic Sedan Otomatik Dizel, Türkiye’de üretilerek Avrupa’ya ihraç edilmeye devam edecek.

dscf5220-kopya

Otomobile dışarıdan baktığınızda standart Civic Sedan'dan bir farklılık görmeniz pek mümkün değil, sadece bagaj kapağında dizel motoru anlatan i-DTEC yazısı var.

dscf5248-kopya

Otomobilin içine geçtiğinizde ise vites kolunun olduğu orta konsol da birden fazla düğme olduğunu fark ediyorsunuz. Bu düğmeler toplu taşıma araçlarının vitesleri gibi Civic Sedan'ın viteslerini oluşturuyor. Buna ek olarak da direksiyonun arkasında bulunan "paddle shift" sayesinde manuel olarak vites değişimini gerçekleştirebilir, zorlandığınız durumlarda şanzımana müdahale edebilirsiniz.

dscf5243-kopya

Motor kaputunu açtığınızda ise 4 silindirli dizel motor karşınıza çıkıyor. 120 beygir güç üreten bu motor Honda'nın eskiden  ürettiği dizel ünitenin daha modern ve geliştirilmiş hali... Motor 2000 d/d'da ürettiği 300 Nm torkuyla da 1.6 litrelik dizel motorlar arasındaki yerini alıyor.

mrt_5864-kopya

Civic Sedan dizelin en önemli farklılığı ise 9 ileri tam otomatik şanzımanı. ZF imzalı bu şanzıman kompakt sınıfta ilk defa kullanılıyor. Otomobil bu şanzıman sayesinde hem gücü daha iyi bir biçimde ön lastiklere aktarıyor hem de fazla olan dişlileri sayesinde yakıt tüketiminde verimliliği sağlıyor. Civic Sedan Dizel Otomatik, 4.1 lt / 100 km gibi iddialı bir yakıt tüketim verisini kullanıcısına sunuyor.

dscf5190-kopya

Otomobilin sürüşü hakkında bilgi vermem gerekirse gövde olarak Civic Sedan'dan farklı olmayan otomobil yere yakın bir sürüş pozisyonunu kullanıcısına sunuyor. Ayrıca tamamıyla elden geçen motor, yol ve rüzgar sesi yalıtımı ögesi kabini daha konforlu bir hale getirmiş. Özellikle Bodrum'un asfalt olmayan yollarındaki sürüş rotamızda kabinin sessizliğini daha iyi anlıyorsunuz.

dscf5191-kopya

Civic Sedan dizel otomatikle hızlanmaya başladığınızda ise otomobilin bu tarz hareketlere cevabı çok soğuk kanlı oluyor. Vites değişim konularında çabuk ve iyi kararlar alabilen şanzıman işinizi hızlanırken zorlaştırmıyor. Ancak dizel motorlu otomobillerin iktisat amacı güdülerek üretildiği bir kez daha bu durumda anlaşılıyor.

mrt_5925-kopya

Civic Sedan dizel otomatik giriş seviyesi olarak sunulan Elegance donanım seviyesinde: 16 inçlik alaşım jantlar, otomatik yanan farlar, adaptif hız sabitleme sistemi, ısıtmalı ön koltuklar, ön ve arka park sensörleri ve geri görüş kamerası ve sunroof donanımlarına sahip. Executive donanım seviyesinde bunlara ilave olarak 7 inçlik dokunmatik renkli multimedya, Honda CONNECT bilgi ve eğlence sistemi, çift bölgeli otomatik klima, 17 inçlik alaşım jantlar, deri döşeme, LED ön farlar ve anahtarsız giriş ve çalıştırma sunuluyor. Civic Sedan Dizel Otomatik Elegance donanımı ile 157 bin 600 TL, Executive donanımı ile 169 bin 800 TL’ye satın alınabiliyor. 5 kapılı hatchback modeli ise Elegance donanımı ile 158 bin TL, Executive donanımı ile 172 bin TL’ye tercih edilebiliyor.