Markanın bizimle 2017 yılının sonlarında tanıştırdığı kompakt SUV modeli XC40'a merhaba deyin. Aslında XC40 markanın SUV ürün gamındaki en küçük yani giriş modeli. Küçük boyutları, köşeli tasarımı ve yerden yüksek gövdesiyle XC40 hem Volvo güvenliğini hem de premium otomobil kalitesini kullanıcısına en güzel biçimde yansıtan otomobillerden.

img_6064-kopya

Son 10 yıldır tüketicilerin SUV tercihlerindeki artışlar göz önüne alındığında, her marka birbirinden yeni ve boyutta olan SUV modellerini bizlerle tanıştırdılar.  Bu durumun en temel sebebi, sizin de tahmin ettiğiniz gibi bu SUV pastasından pay alabilmek. SUV otomobiller diğer binek otomobillere göre yerden yüksek gövde, geniş iç hacim ve daha güçlü duruş sergilemeyi, binek otomobillerle aynı motor seçenekleri ve aynı fiyatlarla sunuyor.

img_6066-kopya

Volvo markası da günümüzdeki stratejisini bu temeller üzerine kurmuştu. XC90, XC60, S90 Cross Country gibi modeller markanın bu yolda bizlerle tanıştırdığı modellerinin ilk örnekleriyken XC40 ile özellikle SUV ürün gamında en önemli modellerinden biri olacak olan otomobil de bu ekibe eklendi.

img_6048-kopya

XC40'ı dışarıdan ilk defa gördüğünüzde XC60 ve XC90'dan hatırlayacağınız Thor'un Çekici temalı farlar size merhaba diyor. Küt burun, markanın imzası niteliğinde olan altıgen motor ızgarasıyla desteklenmiş.

img_6058-kopya

Otomobilin yanında ise siyah plastik detaylar maceracı duruşu desteklerken 19 inç boyutundaki jantlar aracın özellikle şık duruşuna katkıda bulunmuş. Ayrıca otomobilin tavan ve gövdesinin farklı iki renkte olduğunu özellikle yandan baktığınızda daha iyi anlıyorsunuz. Çünkü tavan rengi C sütununun yarısına kadar uzanıyor... Ancak test otomobilinde bu ekstra özellik yoktu.

img_6073-kopya

Otomobilin arkasına geçtiğinizde ise boş bir bagaj kapağı görüntüsü size merhaba diyor. L şeklinde stoplar ve yarısı plastik olan tampon ise bu sade görüntüde en çok göze çarpan unsurlar olmayı başarmış. Bagaj üzerinde yer alan ve bir şapka güneşliği şeklinde olan rüzgarlık da oldukça şık diyebilirim.

img_6069-kopya

XC40'ın boyutlarından bahsetmem gerekirse otomobil 4425 mm uzunluğunda, 1863 mm genişliğinde ve 1652 mm yüksekliğinde. Otomobilin aks mesafesi ise 2702 mm uzunluğunda. Bagaj hacmi 460 litre olan XC40'ın kullandığımız test otomobilinin ağırlığı da 1728 kg olarak belirtilmiş.

img_6062-kopya

Sürücü kapısını açıp içeri girdiğinizde ise artık alıştığımız Volvo iç mekanı sizi karşılıyor. Tamamıyla lcd olan gösterge paneli orta konsola dikine yerleştirilmiş dokunmatik multimedya ekranı, küçük vites topuzu ve üç kollu Volvo direksiyonu böyle düşünmenize sebep olan en önemli detaylar.

img_6056-kopya

XC40'ın iç mekanında diğer modellere göre dikkat çeken bir kaç unsur daha var. bunlardan biri dikine konumlandırılmış olan havalandırma kanalları. Bu durum aslına bakarsanız S90 modelinden tanıdık. Ancak iç mekanda kullanılan malzemeler ilk defa bir Volvo'da karşılaşacağınız türden. Özellikle kapı içerine bakarsanız bu bölümün yarısından fazlasının kumaşla kaplandığını fark edeceksiniz. Ayrıca ön konsolda kullanılan plastik malzemede kardeşlerinde kullanılandan biraz farklı...

img_6046-kopya

Gelelim XC40'ın D4 kodlu motorunun özelliklerine. Bu motor ülkemizde yüksek vergi diliminde yer alan 2 litre hacminde. Aslına bakarsanız iki adet 2 litre dizel motor seçeneğine bu otomobil sahip. Farkları ise biri yani D4 olan 190 beygir iken D3 olan 150 beygir ve D3 motorlu versiyonu 2 çeker ya da düz şanzımanla satın alabilirken D4 sadece 4 çeker ve 8 ileri otomatik şanzımanla satın alınabiliyor.

img_6060-kopya

190 beygir güç üreten bu motor 400 Nm de tork değerine sahip. Otomobilin ağırlığı dışarıdan görünüşüne göre fazla olsa da 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 7.9 saniye sürüyor. Aracın yakıt tüketim değerlerine baktığınızda ise fabrikasyon olarak sizi ortalama olarak 5.1 lt / 100 km karşılıyor. Ancak ben şehir içi şehir dışı karma olarak kullandığım yaklaşık 500 km mesafede 7.4 lt / 100 km gibi bir değere ulaştım. Tabi ki ekonomik sürüş tekniklerini daha fazla kullanarak bu değeri daha da aşağılara çekebilirsiniz...

img_6061-kopya

XC40 ile sürüşe başladığınızda ise dış görünüşüne göre daha SUV gibi hissettiren sürüşle karşılaşıyorsunuz. Öncelikle ön camdan sürücü koltuğunda oturup baktığınızda görüş açısının rakiplerine göre daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Her ne kadar ayarlanabilir olsa da sürüş pozisyonu, direksiyon ve aynalar en iyi biçimde etrafınızı görmeniz için ayarlanmış gibi...

img_6040-kopya

Yerden yüksek yapısı yüzünden özellikle uzun ve hızlı virajlarda gövde olarak esnemesi fazla olabilir diye düşünseniz de otomobil olabildiğince sizi sarsmadan istediğiniz hızlarda virajları dönmenizi sağlayan süspansiyonlarla donatılmış. Ayrıca test aracımızda kullanılan 235/50/19 ebatındaki lastikler de bu durumu güzel bir biçimde desteklemiş.

img_6047-kopya

Gelelim en çok merak edilen bölüme, otomobilin fiyatına. XC40 ülkemizde 1.5 litre turbo beslemeli ve benzinli düz şanzıman, 2 litre benzinli ve dizel motorlu otomatik şanzımanlı, dört çeker T4 ve D4 motorlu, son olarak da 2 litre D3 dizel motorlu ve önden çeker versiyonlarla satın alınabiliyor. Ayrıca otomobilin Momentum, Inscription ve R-Design olmak üzere üç ayrı donanım paketi de var.

img_6050

Test aracımız D4 AWD Inscription donanımındaydı ve bu donanımdaki otomobilin başlangıç fiyatı 446 bin 690 TL. XC40'ın en ekonomik versiyonu olan 1.5 T, düz vitesli  versiyonun başlangıç fiyatı ise 264 bin 10 TL olarak belirtilmiş.