Standart Golf GTI'dan farklı olarak sadece üç kapılı gövdeyle satın alınabilecek olan otomobil, Clubsport'tan tanıdığımız 2 litrelik TSI motora sahip. Ancak bu motor standart motordan biraz daha farklı. Bu farklılıklardan en önemlisi ise 1.9 bar olan turbo basıncı 10 saniye boyunca 2.1 bara çıkartılıyor ve bunun sonucunda da otomobil ekstradan 45 beygir fazla güç üretebiliyor(overboost). Aracın motorunun toplam ürettiği motor gücü ise 286 beygir ve 368 Nm tork.

volkswagen-golf_gti_tcr_concept-2018-1600-02-kopya

VW yöneticilerinin Autocar'a verdiği önemli bilgilerden biri ise otomobilin standart partikül filtresiyle üretilmesi. Ayrıca Akrapovic egzozlara ve 6 ileri DSG şanzımana sahip olacak olan bu model önden çeker olarak tasarlanmış.

volkswagen-golf_gti_tcr_concept-2018-1600-09-kopya

GTI TCR'nin ön ve arka tamponu performanslı bir otomobil olduğunu vurgular tarzda yeniden şekillendirilmiş. Ayrıca 19 inç'lik jantlar da yeni tasarımlı ve TCR'ye özel. Aslına bakarsanız GTI Clubsport'un yerine gelen bir model olan GTI TCR, 1375 kg ağırlığında ve 0'dan 100 km/s hıza 5.9 saniyede ulaşıyor.

volkswagen-golf_gti_tcr_concept-2018-1600-03-kopya

VW'nin açıklamasına göre bu otomobil beş farklı gövde rengiyle tercih edilebilecek. Saf beyaz, tornado kırmızısı ve derin inci siyahı bunların en önemlileri. Otomobilin içine geçtiğinizde ise GTI logolu ve yeni kumaş döşemesine sahip. Bu döşeme mikrofiber diye adlandırılmış ve dokusu daha çok alkantara gibi. Kırmızı dikişli direksiyon ve viraj çizigisi otomobilin yarış ruhunu iç mekanda olabildiğince yansıtan şekilde olmuş.

volkswagen-golf_gti_tcr_concept-2018-1600-0a-kopya