Markanın en önemli modellerinden biri olan Fiesta, 2017 yılında yenilendi. Yeni otomobil eski modele göre daha büyük, daha teknolojik ve daha verimli bir Fiesta oldu.

img_3844-kopya

Otomobili dışarıdan ilk defa gördüğünüzde farları çevreleyen gündüz ledleri size merhaba diyor. Krom kaplamalı motor ızgarası ise eski modelden yadigar ama daha geniş ve dikkat çeken bir formda.

img_3849-kopya

Otomobile yandan baktığınızda ise boyunun eski modele göre uzun olduğunu fark ediyorsunuz. Sonrasında ise göze çarpan en önemli detay yeni tasarımlı jantları oluyor.

img_3843-kopya

Fiesta'nın arka kısmına baktığınızda ise ilk olarak gözünüze çarpan otomobilin yere paralel olan stopları oluyor. Bu tasarım dili aracın arka kısmını olduğundan daha geniş göstermiş. Ayrıca plakada bagaj kapağının üzerinde.

img_3850-kopya

Fiesta'nın ölçülerine bakacak olursanız 4040 mm uzunluğa, 1941 mm genişliğe(aynalar dahil) ve 1476 mm yüksekliğe sahip. Otomobilin iç mekandaki yaşam alanını doğrudan etkileyen aks mesafesi ölçüsü ise 2493 mm uzunluğa sahip. Ayrıca Fiesta'nın bagaj hacmi de 292 litre...

img_3841-kopya

Dış tasarım detaylarını bir kenara bırakıp, Fiesta'nın içine baktığınızda ise eski modele göre daha geniş ve ferah bir mekanın sizi karşıladığını fark ediyorsunuz.

img_3866-kopya

Yenilenen ön konsol tasarımı dokunmatik multimedya ekranı etrafında şekillenmiş. 8 inç boyutunda olan bu ekran üzerinden ses sistemine, bağlı olan akıllı telefonunuza rahatlıkla erişebiliyorsunuz. Ayrıca Bang Olufsen marka ses sistemi de bu donanıma bağlı.

img_3859-kopya

Ayrıca Fiesta, CarPlay ve Android Auto yazılımlarını da destekliyor.

img_3860-kopya

Fiesta'nın motor kapağını açtığınızda ise karşınıza son yılların, kendi sınıfında en çok ödül olan motoru olan 1 litrelik EcoBoost motorla karşılaşıyorsunuz. Ford'un ödüllü motoru bu yıl 1 litre altındaki kategoride 1.0 TSI motorun gerisinde kaldı, bunu da belirtmemde fayda var...

img_3854-kopya

1 litrelik 3 silindirli ve turbo beslemeli bu motor 100 beygir güçle 170 Nm tork üretiyor. Evet, hacme göre oldukça iyi bir rakam. Zaten Ford'da bu özelliğinden dolayı yıllarca bu motorla ödül kazandı. Hacmi küçük olan bu motor sizi ürtükmesin, eski nesil 1.6 litrelik motorlardan daha atak ve hareketli bir yapıda.

img_3852-kopya

Otomobilin gücünü aktarma görevini ise 6 ileri otomatik şanzıman yerine getiriyor. Motor kadar, aktarma organının görevinin de ne kadar önemli olduğunu özellikle Fiesta'da çok iyi anlıyorsunuz. Şanzıman çok fazla gitmeye odaklı olduğundan otomobil sizi her gaz tepkinizde ileriye sürüklüyor.

img_3864-kopya

1 litrelik motorlu Fiesta ile toplamda 250 km yol katettim. Bu motor ve şanzıman kombinasyonuyla otomobilin bana verdiği yakıt tüketim verisi 9.2 lt / 100 km idi.

img_3862-kopya

Fiesta'nın yol tutuşunu düşündüğünüzde markanın bu konuda ne kadar iddialı olduğu aklınıza geliyor. Ford'un motorsporlarında kazandığı tecrübeler sayesinde otomobile aktarılan bu genetik oldukça iddialı. Ancak viraj çıkışlarında gaz pedalına agresif davranırsanız, şanzımanın da çabuk tutumuyla kendiniz önden kayarken görebiliyorsunuz.

img_3837-kopya

Ford Fiesta almak isterseniz otomobil ülkemizde 1 litre EcoBoost ve 1.1 litre benzinli motorlarla, 1.5 litrelik dizel motorla satın alınabiliyor. Bu motor seçeneklerinden sadece 1 litrelik EcoBoost motor otomatik şanzımanla tercih edilebilirken diğer motor seçenekleri sadece düz şanzımanla satın alınabiliyor.

img_3845-kopya

Ayrıca otomobil Trend ve Titanium diye iki farklı donanıma sahip. Bu donanım paketlerini ekstra olarak kişiselleştirebildiğinizi de hatırlatmak isterim.

img_3838-kopya

Tüm bu detaylarla otomobil 65 bin 500 tl'den başlayan etiket fiyatına sahip. Test aracımızın donanımda olan bir Fiesta almak isterseniz de fiyat 94 bin 900 tl'yi buluyor.