Dünya otomotiv pazarındaki en son trend olan SUV ve crossover modeller, her markanın bu segmentte otomobil üretmesine sebep oldu. Çünkü markalarda bu segmentten kendi paylarına düşeni almak istiyorlar.

mitsubishieclipse13-kopya

Mitsubishi de SUV segmnetinde bugüne kadar Outlander, ASX ve efsane model olan Pajero ile mücadele veriyordu. Şimdi ise bu modellerin arasına bir de Eclips Cross eklendi. Eclips aslında markanın spor otomobilinin ismi ancak sonrasına gelen Cross bu Eclips'in farklı bir otomobil olduğunu gösteriyor.

mitsubishieclipse26-kopya

Eclips Cross'u ilk defa gördüğünüzde otomobilin yerden yüksek ama coupe havalı tasarımı dikkatinizi çekiyor. Önden bakıldığında Lancer Evo 10 modelini andıran bakışlar aslında bir diğer Japon marka olan Lexus'un da yeni modellerine benzetilebilir. Mitsubishi Motors’un yeni görsel kimliğ “Dynamic Shield”i daha çarpıcı hale getirmek için LED farları ve gündüz farları daha yükseğe yerleştirilirken, sis farları ve sinyal lambaları daha aşağıda bulunuyor. Keskin hatlara sahip coupe SUV Eclipse Cross, kama şeklindeki kemer çizgisi, arka kısmında yer alan ve öne doğru eğik olan C sütunundan çıkan V çizgisi ve kaslı arka çamurluklarıyla dikkat çekici çizgilere sahip. Aracın yan profilden baktığınızda ise yüksek tavan bu noktada dikkatinizi çekiyor. Eclips Cross'un arka kısmına baktığınızda ise otomobilin bagaj kapağı ikiye bölünmüş ve bu bölümlerin ikisi de cam. İçeriden dikiz aynasına baktığınızda ortadan bölünmüş bir bagaj kapağı camını görüyorsunuz. Bu durum biraz görüş açınızı engelliyor ancak radikal bir tasarım olduğunu da belirtmemizde fayda var. Hatta Mitsubishi yetkilileri Eclips Cross'un arka tasarımı için ya çok seversiniz ya da hiç sevmezsiniz, ortası yok diye bizi bilgilendirdiler.

mitsubishieclipse33-kopya

Gelelim aracın iç kısmına. Sürücü kapısını açıp Eclips Cross'un içine geçtiğinizde otomobilin direksiyon ve vites değiştirme kulakçıklarının L200, Lancer Evo gibi modellerinden tanıdık olduğunu fark ediyorsunuz. Direksiyonun arkasında bulunan gösterge panelinin takipi kolay. Ancak kontrol etmek için direksiyon üzerindeki tuşları kullanmak yerine gösterge tablosunun etrafındaki tuşları kullanıyorsunuz.

mitsubishieclipse51-kopya

Eclipse Cross’un içinde gümüş ve deri detaylarla karbon ve parlak siyahın hakim olduğunu söyleyebiliriz. Orta konsola yerleştirilen Apple Car Play ve Android Auto uyumlu Smartphone Link Display Audio (SDA) sistemi ve touchpad kontrol mekanizması sayesinde sürücü, yoldan gözünü ayırmadan müzik sistemi ve akıllı telefon fonksiyonlarını kullanabiliyor. Eclipse Cross’ta ayrıca sürücünün, adaptif hız sabitleme sistemi, çarpışma önleyici uyarı sistemi, şerit takip uyarı sistemi gibi bilgileri takip edebileceği Head up Display (Direksiyon üzeri gösterge ekranı) bulunuyor.

mitsubishieclipse41-kopya

Eclips Cross'un ölçülerine baktığınızda ise 2,670 mm dingil mesafesine, 1,805 mm genişliğe ve 4,405 mm uzunluğa sahip Eclipse Cross, 20 cm ileri-geri kayabilen ve sırt açısı ayarlanabilen arka koltuklara sahip. Bu durum bagaj hacmine etki ediyor ancak çocuklu aileler için iyi bir avantaj sağlıyor. Panoramik cam tavan donanımı sayesinde otomobil yolcularına havadar ve geniş bir iç hacim sunuyor ayrıca oldukça sessiz çalışan motoru ve iyi diye nitelendirebileceğimiz ses yalıtımı sayesinde otomobilin kabini oldukça keyifli...

mitsubishieclipse55-kopya

Gelelim Eclips Cross'un kalbine. Otomobilin motor kapağını açtığınızda karşınıza 1.5 litrelik turbo beslemeli benzinli motor çıkıyor. 163 beygir güç ve 250 Nm tork üreten bu motor tork değerini 1800 motor devrinden 4500 motor devrine kadar maksimum oranda kullanıcısına aktarıyor. Bu sayede daha doğrusal bir hızlanma yapan Eclips Cross, tüketim açısından da avantajlı bir sürüş kullanıcısına sunuyor. Aracın motoru 8 ileri CVT şanzımana sahip. Bu şanzıman sürüş hissini biraz baltalasa da araca daha düşük maliyet ve yakıt verimliliği sağlıyor.

006-kopya

Sürüşe başladığınızda ise aracın sessiz kabini ilk etapta kullanıcısını etkilemeyi başarıyor. Direksiyonun koltuğa göre biraz daha aşağıda konumlandırılmış olması otomatik olarak direksiyon ayarını üst seviyede tutmanıza sebep veriyor. Rahat koltukları ve geniş kabini sürüş esnasında kendinizi daha dingin hissettiriyor. Biraz hızlanmaya başladığınızda ise aracın süspansiyonlarının esnemesi özellikle uzun ve hızlı virajlarda sürücüyü korkutabiliyor. Ekstra olarak şunu da belirtmeliyim Eclips Cross ile ani bir şerit değiştirme hareketinden sonra fren yaptığınızda otomobilin savrulması oldukça belirgin oluyor.

mitsubishieclipse52-kopya

Eclips Cross, 6 ileri vitesli manuel veya 8 kademeli CVT şanzıman seçenekleri, ayrıca 2WD veya 4WD çekiş konfigürasyonlarıyla geliyor. Evo’dan hatırladığımız aktif yalpa kontrolünün (AYC) modern bir uyarlamasıyla birleştirilmiş Sürekli Dört Çeker Sistemi (S-AWC) ise Eclipse Cross’un viraj performansını arttırmış.

5 farklı donanım seviyesinde satışa sunulan Yeni Mitsubishi Eclipse Cross’un tavsiye edilen anahtar teslim fiyatları;


Eclipse Cross 2WD Invite MT 131.900 TL
Eclipse Cross 2WD Intense CVT 167.500 TL
Eclipse Cross 4WD Intense CVT 175.500 TL
Eclipse Cross 4WD Intense Plus CVT 187.900 TL
Eclipse Cross 4WD Instyle CVT 199.900 TL olarak açıklandı.