Bulutlu bir İstanbul sabahında güne başlayıp, markanın yetkilileriyle buluşacağım yere doğru harekete sabahın erken saatlerinde başladım. Kısa bilgilendirmeler, ürün hakkında detaylı bilgilerin olduğu bir basın toplantısı ve rotayı dinledikten sonra Opel'in yeni kompakt SUV modeli olan Grandland X'e binip İstanbul'dan Sapanca'ya doğru yola koyulduk.

_fds4203-r-kopya

2017 yılında tanıtılan otomobil Opel ve PSA grubunun birleşiminin meyvelerinden ikincisi. Otomobil 3008 gibi EMP2 platformu üzerine kuruldu. Bu platformdan dolayı Peugeot markasının birçok teknik altyapısından faydalanmış olduğunu size belirtmemde fayda var.

_fds3778-r-kopya

Grandland X'i dışarıdan gördüğünüzde yerden yüksek ama Alman tasarım çizgilerine sahip bir duruşu olduğunu hemen gösteriyor. Öcellikle yere yakın bölümlerindeki plastik detayları Grandland X'in arazide de yanınızda olduğunu size hemen gösteriyor. Arka kısımda ise stopların yere paralel ve arka camın hemen altına konumlandırılmış olması aracın arkasının büyük olduğunu gösteriyor.

_fds5485-r-kopya

Otomobilin sürücü kapısını açıp içeriye göz gezdirdiğinizde ise Astra'dan hatırlayacağınız bol düğmeli ve üç kollu direksiyon hemen dikkatinizi çekiyor. Sonrasında yine markanın Astra, Corsa ve Insignia modellerinden hatırlayacağınız ön konsol tasarımına sahip konsol size merhaba diyor. Konsolun tam ortasına konumlandırılmış olan dokunmatik multimedya ekranı oldukça iyi bir biçimde çalışıyor ve boyutu işinizi görüyor. Bu sisteme dahil 10+1 hoparlörlü Denon ses sistemini de opsiyonel olarak aracınıza alabiliyorsunuz. Ayrıca Ön, arka koltuk ve direksiyon simidi ısıtmanın yanı sıra, AGR sertifikalı ortopedik koltuklar Grandland X’te bulunuyor.

_fds3969-r-kopya

2.675 mm’lik aks aralığı sayesinde Opel’in yeni kompakt SUV’si iç mekanda yolcularına geniş bir iç mekan sunuyor. 514 litre (koltuklar yatırıldığında 1.652 litre) bagaj hacmi ise cömert bir taşıma kapasitesi sağlıyor.

_fds3957-r-kopya

Excellence donanım seviyesinde standart olarak sunulan elektronik IntelliGrip Çekiş Sistemi ile sürüş güvenliğiniz artırmak mümkün. Sürücü sistemi kullanarak beş farklı sürüş modu arasından tercih yapılabiliyor. Sonrasında sistem, otomatik olarak ön tekerleklere tork dağılımını, vites değişim noktalarını ve gaz tepkisini koşulların gerektirdiği şekilde otomatik ayarlıyor. Böylece Grandland X kar, kum, çamur ya da ıslak zemin gibi zor koşullarda etkili yol tutuşu sağlıyor.

img_2530-kopya

Asfalt sürüşünden sonra bu özelliği deneyimleyebileceğimiz noktaya geldik. Havanın sağanak yağmurlu olması zemini olabildiğince yumuşatmıştı. Bundan dolayıyolda kalmaktan çekindiğimi belirtmemde fayda var. Ancak sürüş modlarından yolun durumuna göre olanı tercih edip harekete başladığınızda gaz pedalına biraz yumuşak davranırsanız otomobilin kalma ihtimalini ortadan kaldırabiliyorsunuz. Ancak bu tarz otomobillerin çoğu 4x2 çekiş sistemine sahip ve daha ağır zeminlerde ne yazık ki başarılı olamayabilirler.

img_2531-kopya

Aracın asfalt sürüşü ise oldukça sessiz ve sakindi. 140 km/s hızların üzerine çıktığınızda her arabada olduğu gibi rüzgar sesi biraz canınızı sıkabiliyor. Rüzgarlıbir havada açık bir yolda seyahat ederseniz de yan rüzgarlar aracı yolda tutmanızı zorlaştırabiliyor.

_fds4311-r-kopya

Grandland X ülkemizde 1.2 benzinli ve 1.6 dizel motorlarla tercih edilebiliyor. Ayrıca üç farklı donanım paketine de sahip. Aracın fiyatları ise;

Enjoy
1.2 130 HP Manuel Şanzıman S&S MT-6 (Benzin) 140 bin 900 TL
1.2 130 HP Otomatik Şanzıman S&S AT-6 (Benzin) 160 bin 900 TL
1.6 120 HP Manuel Şanzıman S&S MT-6 (Dizel) 167 bin 900 TL
1.6 120 HP Otomatik Şanzıman S&S AT-6 (Dizel) 178 bin 900 TL

Excellence
1.2 130 HP Manuel Şanzıman S&S MT-6 (Benzin) 171 bin 900 TL
1.2 130 HP Otomatik Şanzıman S&S AT-6 (Benzin) 182 bin 900 TL
1.6 120 HP Manuel Şanzıman S&S MT-6 (Dizel) 189 bin 900 TL
1.6 120 HP Otomatik Şanzıman S&S AT-6 (Dizel) 200 bin 900 TL

Ultimate
1.2 130 HP Otomatik Şanzıman S&S AT-6 (Benzin) 204 bin 900 TL
1.6 120 HP Otomatik Şanzıman S&S AT-6 (Dizel) 222 bin 900 TL

_fds3792-r-kopya