Lamborghini Diablo


1990'ların favori spor otomobillerinden biri, Marcello Gandini'nin tasarım önerilerinden son dakikada yararlandı ve otomobilin üretim için hazırlanan arka tasarımı değişti. Finansal olarak marka için pek de sağlıklı bir dönem geçirmiyorlardı. Diablo'dan önce, Diablo üretimi için Chrysler'i satmışlardı.

diablo3

Gandini markanın efsane olan Miura ve Countach modellerini tasarlayan kişiydi ama Diablo tasarımı onaylanmadı! Diablo'nun son hali Detroit, Michigan'daki tasarım stüdyosunda tamamlandı. Kullanılmayan tasarım ise markanın eski çalışanlarından çıkmıştı. Bu ekip sonrasında Cizeta markasına geçtiler ve Cizeta-Moroder V16T modelini tasarlamışlardı.

lamborghini-diablo_6-0-2001-1600-01-kopya

Ford Mustang


Ford'un efsane modelinin "At" logosu aslına bakarsanız ilk dönemlerde öyle değildi. 1964 yılının ortalarında piyasaya sürülen otomobil, 1961 yılında tasarlanmıştı. Mustang'ın o dönemdeki logosu ise bir "At" değil de büyük bir kedi olan "puma" idi.

mustang2

Bu logo kısa bir süre sonra Mustang atı ile değiştirildi. Sebebi ise tasarımcılardan birinin İkinci Dünya Savaşı'nda P-51 Mustang avcu uçağı hayranı olmasıydı ayrıca o dönemki Ford yöneticilerinden birinin de at sürüyor olması bu durumu pekiştirdi.

shutterstock_1216693282-kopya

Porsche Panamera


porsche2

2010 yılında karşımıza ilk defa çıkan Porsche'nin 4 kapılı ikinci modelinde de durumlar biraz karmaşıktı. Aslına bakarsanız Porshce 1988 yılında dört kapılı bir konsept üretmişler ve bunun adınıda 989 koymuşlardı. 989 modeli 90'lı yılların Porsche modellerinin tasarım izlerini taşırken üretime o yıllarda geçmedi. Bugün ise Porsche 4 kapılı gövdeye sahip olan modellerden vazgeçmemesinin karşılığını alıyor. Panamera, Cayenne ve Macan markanın dört kapılı modelleri.

porsche-panamera-2017-1600-06-kopya

Mini Cooper


MINI Markası, BMW tarafından 2000 yılında satın alındı. BUnun öncesinde ise marka İngiliz Rover Grubu'na aitti. Mini, Rover çatısı altında 1959 yılından itibaren üretilen ikonik bir otomobil modeliydi.

mini-konsept2

Ancak marka BMW tarafından satın alındıktan sonra orijinal Mini gibi arkadan motorlu, kompakt ve kabiniyle övünen iki gövde seçeneğine sahip model tasarladılar. BMW görünüşte retro görünümle birlikte premium marka algısını da kullanıcısına sunmak istediği için durum tamamıyla değişti ve konsept ile alakası olmaya R53'ler piyasaya çıktı!

mini-cooper-2004-1600-01-kopya

Nissan GT-R


Markanın spor otomobili olan GT-R 2007 yılındaki Tokyo Motor Show'da karşımıza konsept olarak çıktı. Konsept modelin tasarı, alışkın olduğumuz Skyline tasarım diline yakın ama modern bir spor otomobil kıvamındaydı. Hatta fotoğrafta gördüğünüz konsept model diğer konseptlerden daha agresifti.

gtr2

Sonuç olarak son 3 konsept model kaldı geriye. Renault Nissan ittifakının CEO'su Carlos Ghosn, üretim versiyonunun 1:1 ölçekte olanını seçti. Son 3 konsept modelle benzer olan bu son tasarımın farklılıkları da vardı benzerliği de...

nissan-gt-r_us-version-2018-1600-05-kopya

Bugatti EB110


1980'lerin sonunda Marcello Gandini oldukça yoğundu. Sadece Diablo'nun tasarımıyla ilgilenmeyen Gandini, Bugatti'nin üretmek istediği yeni bir model üzerine de çalışıyordu. Bu onun tasarladığı ilk Bugatti modeli olacaktı, EB110.

bugattieb110

Aynen Diablo'da da olduğu gibi ilgi çekici, zamanın ötesinde ve radikal bir tasarım üzerine çalışıyordu ama bu tasarım Bugatti tarafından bile oldukça radikal olarak kabul edildi. Konsept model kabul edilmedi ve marka yeni bir tasarımcıyla anlaştı. Ancak Gandini'nin tasarımı oldukça vizyonerdi ama çoğu zaman vizyoner olmayanlarla verdiği mücadelede sonuç parayı verenlere yarıyordu...

bugattieb110gt-kopya

Bugatti Veyron


1998 yılının ilk baharına geldiğimizde Volkswagen Grubu Bugatti markasının tüm haklarını satın almıştı. Başarılı bir geçmişi olan EB100'nun arkasından marka çabucak yeni model üzerine çalışmak istiyordu, sonuç olarak Veyron karşımıza çıktı.

veyronkonsept1

Veyron'un erken gelen konsept versiyonu, otomobilin kıvrımlı olan son halini hatırlatıyordu ama güzel olduğu da söylenemezdi. Tasarım, VW Grubu "emekli" tasarım şefi Walter de Silva tarafından yapımıştı. Korkunç olan bu tasarım şekli günümüzdeki Alfa 4C'yi anımsatıyor.

bugatti-veyron-2009-1600-06-kopya

Silva'nın teklifinin iptalinden sonra Italdesing'dan Fabrizio Giugiaro alternatif olarka karşımıza çıktı. Sonuç olarak 18/3 Chiron modeli oldu. Veyron ile arasında daha keskin çizgiler barındıran bu model günümüzde sınırlı sayıda üretiliyor.