Markanın 911 modelinin üretimdeki 55. yılındayız. 7 jenerasyon olarak üretilen otomobilin 8. jenerasyonu 992 kodlu bu model oldu. Porsche her Carrera'da olduğu gibi yeni nesil Carrera'da da dünyanın her yerindeki dayanaklılığı ve en iyi spor otomobili geliştirmeyi hedefiyle bu yeni modeli üretti.

143547_911_992_2018_porsche_ag

Yeni Carrera'ya dışarıdan baktığınızda ön tampondaki ızgaranın eski jenerasyona göre daha keskin ve köşeli olarak tasarlandığını fark ediyorsunuz. Ayrıca farlarda kullanılan yeni nesil ledler de fark ediliyor.

80984_911_992_2018_porsche_ag

Otomobilin yan kısımına baktığınızda ise önceden Macan'da da benzer tasarımını gördüğünüz jantlar size merhaba diyor. Bu jantlar ön lastikler için 19 inç, arkalar içinse 20 inç boyutunda. Ancak bu standart Carrera için geçerli olan ölçüler, Carrera S'te ise bu ölçüler 20 ve 21 inç olarak değişiyor.

103919_911_992_2018_porsche_ag

992 kodlu Carrera'nın arkasına baktığınızda ise boydan boya uzanan led teknolojili tek parça stop en belirgin farklılık olarak öne çıkıyor. Bu detay Yeni Macan, Panamera ve Cayenne'deki gibi...

136781_911_992_2018_porsche_ag

911 Carrera model adı da tam olarak bu stopun altına konumlandırılmış. Arka tamponda yer alan egzoz difüzörü tasarım olarak ön tampondaki detayları andırıyor. Eliptik olarak tasarlanan çift egzoz çıkışı da Carrera'yı daha agresif göstermeyi başarmış.

102257_911_992_2018_porsche_ag

Otomobilin içine geçtiğinizde ise tamamıyla yenilenen ve teknolojik olarak bir üst sınıfa çıkan kabin sizi karşılıyor. Yeni, küçük airbag'li ve üç kollu spor direksiyon sizi karşılıyor. Porsche bu otomobilin kabinini tasarlarken 1970'lerdeki 911'den ilham aldıklarını açıkladı.

60256_911_992_2018_porsche_ag

45 mm arttırılan dingil mesafesi sayesinde otomobilin iç hacminde genişlemeler söz konusu olmuş. Direksiyonun arkasında kalan gösterge panelinde devir göstergesi alıştığımız gibi ortaya konumlandırılmış durumda. Bu göstergenin sağ ve sol tarafında ise otomobil ve sürüş hakkında bilgi veren iki lcd ekran yer alıyor.

115354_911_992_2018_porsche_ag

Konsolun ortasında yer alan dev ekran 10.9 inç boyuntunda ve dokunmatik. Ekranın altında ise çıkıntılı bir şekilde tasarlanmış 5 ana tuş konulmuş. Bu tuş tasarım detayı aracın vites koluna ve vites kolunun da önünde bulunan tuşlara da sıçramış!

1079419_911_992_2018_porsche_ag

Otomobilin sürüş modları ise direksiyonun üzerinde yuvarlak bir butonla kontrol edilebiliyor. Hazır bu konuya başlamışken otomobilde yer alan yeni sürüş modları ve güvenlik donanımlarında da bahsedelim. Yeni 911'de bir ilk olarak ıslak zemin sürüş modu (WET) bulunuyor(Sport Chrono Paket). Ayrıca acil durum fren sistemi, otomobilde standart olarak sunulurken gece görüşü asistanı da yeni 911'de var. Adaptif hız sabitleme sistemi stop-and-go çalışma prensibiyle birlikte çalışıyor.

2016907_new_porsche_911_infographic_2018_porsche_ag

Gelelim en çok merak edilen konulardan biri olan 911'in motor seçeneklerine. Porsche tarafından yapılan açıklamada Carrera S ve Carrera 4S, 6 silindirli yatay motora sahip olacak ve bu motor 450 beygir güç üretecek. Bu iki modelinde 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 3.7 ve 3.6 saniye sürüyor.