Fransız markanın Bursa'daki yatırımı 1969 yıllarına dayanıyor. 1971 yılında o fabrikanın üretim badından çıkan ilk otomobil 12 TS idi. Sonrasında Renault 12 GTS, Renault 9, 11, 21 ve bu sıralama böyle devam etti. Ardından Megane üretimi başladı ve halen devam ediyor. Marka Bursa'daki fabrikasında ilk Clio üretimine ise 1999 yılında Clio Symbol ile başladı. Sedan seven bir tüketici kitlesine uygun olan bu otomobil küçük ama kullanışlı bir yaşam alanını, ekonomik ve düşük hacimli motor seçenekleriyle kullanıcısına sunuyordu.

img_5848-kopya

1970'lerden 2000'lere kadar genişleyen fabrika ve üretilen modeller sayesinde yedek parça ve servis ağı da istenilen seviyelere ulaşmıştı. 2006 yılında ise Clio'nun en yeni modeli Bursa'da üretilmeye başlandı. Bu otomobil de markanın efsaneleşmiş 1.5 litrelik dCi motoruyla yakıt tüketiminde inanılması güç değerler elde etmenizi sağlıyordu. O zamandan bu zaman Clio'nun gelişimi devam etti.

img_5853-kopya

Şimdi ise konuğum olan Clio 4'te Bursa'da üretildi ve 1.5 litrelik "yakmayan" dizel motoruyla ziyaretime geldi diyebilirim. Clio'nun çok tercih edilmesinin sebeplerinden önce Clio 4 diye adlandırılan bu ürünün aslına bakarsanız son günlerini yaşadığını da belirtmem de fayda var. Renault markası bu modelini rakipleriyle daha iyi mücadele etmesi için 2019 yılında yenileyecek.

img_5862-kopya

Test aracımız olan Clio, satın alabileceğiniz en üst donanıma sahip. otomobile dışarıdan baktığınızda led teknolojili far ve stopları, Eyfel Kulesi tasarımlı jantları ve krom detaylarıyla dikkat çekiyor.

img_5855-kopya

Ayrıca ne kadar dışarıdan ufak tefek gözükse de Clio, 4062 mm uzunluğa, 1731 mm genişliğe, 1448 mm yüksekliğe ve 2589 mm aks mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi ise 300 lt.

img_5861-kopya

Otomobilin içine geçtiğinizde ise küçük ama iş gören bir multimedya ekranı sizi karşılıyor. Ayrıca ferah bir iç mekanın en önemli özelliği olan cam tavan opsiyonu da aracımızda mevcut, açılmıyor ama varlığı yüreğimi ısıtmaya yetti...

img_5870-kopya

Clio'nun motor kaputunu açtığınızda ise karşınıza kullanıcıları tarafından efsaneleşmiş bir motor olan 1.5 lt dCi, dizel motor çıkıyor. Bu motor 90 beygir güç ve 220 Nm tork üretiyor. 6 ileri çift kavramalı EDC şanzımanla bu güç ön tekerlere sorunsuz bir biçimde aktarılıyor. araç 0'dan 100 km/s hıza 12.9 saniyede ulaşsa da şehir içindeki ani hızlanmalara güzel cevaplar veriyor.

img_5858-kopya

1.5 lt dCi ünite, EDC şanzımanla birlikte ortalama olarak 3.5 lt / 100 km yakar diye fabrika tarafından bizi bilgilendiriyor. Gerçeğe döndüğünüzde ise otomobil size 5-5.5 lt / 100 km gibi güzel bir tüketim verisi sunuyor. Ayrıca bu değeri zorlarsanız 5 lt'nin de altına kolaylıkla indirebiliyorsunuz, daha ne olsun...

img_5878-kopya

Gelelim Clio'nun sürüşüne. Öncelikle oturma pozisyonu şöför için oldukça iyi ayarlanmış. Yeni nesil otomobillerin sorunu olan burnunu görememe durumunu, koltuğu sonuna kadar kaldırsanız da aşamıyorsunuz ama Clio'nun burnu küçük olduğundan pek sorun teşkil etmiyor.

img_5872-kopya

17 inç boyutundaki jantlar ve düşük profilli lastikler otomobilin iç mekandaki konforunu azaltsa da sürüş dinamiğine ekstra katkı sağlıyor. Viraj içlerinde ya da girişlerde hızınızı iyi ayarlayamazsanız kararlı bir şekilde kafadan kaymanız olası bir durum, haberiniz olsun.

img_5874-kopya

Fransız otomobillerde sıklıkla karşılaştığımız rüzgar, yol ve motor sesi gürültüsü Clio'da da zaman zaman kulağınıza takılabiliyor. Ama bu aracın B segmenti bir otomobil olduğunu ve fazlaca üretildiğini unutmamanızda fayda var.

img_5879-kopya

Clio neden çok satıyor diye soracak olursanız kısaca ucuz, ekonomik ve kullanışlı diyebilirim. He bir de bu üçlüye buna rağmen de kalitesi iyi dersem tam olur. Clio ülkemizde 2012 yılında 10.321 adet, 2013 yılında 22.205 adet, 2014 yılında 22.545 adet, 21.405 adet, 2016 yılında 26.075 adet ve 2017 yılında da 31.285 adet sattı. Bu yıl da bu rakamlara yakın bir sonuca ulaşacağını düşünüyorum.

img_5851-kopya

Bugün Clio satın almak istediğinizde 86.500 TL'den başlayan fiyatlara sahip. Test aracımız olan Clio ise 126 bin TL.