Reklamsız Sözcü

Renault ve Daimler’den benzinli motor atağı!

Dizel motorların gündemden düşmediği bir dönemdeyiz. Bu süre içerisinde markalar elektrikli otomobillerini ardı ardına tanıtırken, Cenevre Otomobil Fuarı'nda Renault ve Daimler ortak geliştirdikleri 1.3 litrelik turbo benzinli motorlarını tanıttı!

Fatih TAN
android-time 12:00 9 Mart 2018
Dizel motorların gündemden düşmediği bir dönemdeyiz. Bu süre içerisinde markalar elektrikli otomobillerini ardı ardına tanıtırken, Cenevre Otomobil Fuarı'nda Renault ve Daimler ortak geliştirdikleri 1.3 litrelik turbo benzinli motorlarını tanıttı!

Mercedes ile geliştirilen bu motorun, markanın kompakt sınıftaki modellerine uygulanacağını tahmin etmek zor olmaz. Renault 1.3 litrelik direkt enjeksiyonlu ve turbo beslemeli motorunu Cenevre otomobil Fuarı’nda tanıttı. Bu motoru marka Daimler ittifakıyla birlikte geliştirdi. Yani Daimler bünyesinde bulunan markalarda da bu motoru ilerleyen tarihlerde göreceğiz.

renault-medya3-kopya

Yeni motor ilk etapta Renault markasının Scenic ve Grand Scenic modellerinde yerini alacak. Bu iki modelde ülkemizde ne yazık ki yok. Marka bu motoru 1.2 litrelik TCe motorun yerine kullanacak ve yeni motorun düşük motor devrindeki tork değeri eski motordan daha iyi. Ayrıca daha düşük CO2 salımıyla birlikte daha da ekonomik olduğu söyleniyor.

renault-medya4-kopya

Daimler ve Renault ortaklığının alt yapı ve elektrikli otomobil başkanı Philippe Brunet, “Yeni benzinli motorumuz Renault Grubu ve Daimler mühendisliğiyle geliştirildi. Bu motorun 40 bin saatlik testlerini gerçekleştirdik. TCe 130 ile bu motoru karşılaştırdığımızda 35 Nm daha yüksek torku 1500 ile 3500 motor devri aralığında verdiğini görmeniz mümkün.” açıklamasını yaptı.

renault-medya2-kopya

Yeni motor 115 ile 160 beygir aralığında güç üretebiliyor ayrıca hem manuel hemde EDC şanzımanla kombine edilebiliyor. Nissan GT-R’ın motor teknolojisinde kullanılan motor içi parçaları kaplama teknolojisinden faydalanılarak geliştirilen bu motor sıcaklık transferini ve sürtünmeyi azaltırken verimliliği arttırıyor. Buna ek olarak değişken zamanlı çift egzantrik mili sayesinde hava ve egzoz manifoldunun çalışmasıyla motorun yükü hafifletiliyor. Sonuç olarak da motorun düşük devirde daha fazla tork üretmesi ve doğrusal olarak hızlanmanın kolaylaşması sağlanmış oluyor. Ayrıca 250 barlık yakıt basıncı ve ve optimize edilen yakıt hava karışımı da verimlilik konusunda motoru destekliyor.

renault-medya6-kopya

Mercedes ile ilerleyen bu projenin sonuçlarını ilerleyen zamanlarda markanın da kompakt otomobillerinde görebileceğiz.

Son güncelleme: android-time 11:5209.03.2018
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more