İlk defa 2016 yılında düzenlenen Türkiye'de Yılın Otomobili yarışması bu yıl üçüncü kez düzenleniyor. Derneğe üye olan tüm gazetecileri tarafından verilen oylarla seçilen otomobil, bir yıl boyunca bu yarışmanın logosunu ilanlarında ve bültenlerinde kullanabiliyor.

img_2801-kopya

Geride bıraktığımız 2016 ve 2017 yıllarının ödül sahibi olan otomobilleri de bu organizasyonda üyelerin yanındaydı.

img_2805-kopya

Finale kalan son yedi aday arasında yapılacak olan puanlamada her üyenin 250 puanı bulunuyor ve bu puanı 7 adaya vermesi gerekiyor. Son yediye kalan tüm modellerin bir arada olduğu bu organizasyonda her otomobili hem yarış pistinde hem de slalom ve panik fren alanında tüm üyelerin kullanması sağlanıyor. Bu şekilde tüm adaylarla bir kez daha buluşan üyeler otomobiller hakkında tüm bilgilerini tazelemiş oluyorlar.

Bu yılki yarışmada en çok dikkat çeken durumlardan biri de 7 aday arasında yer alan 5008, Kodiaq ve XC60 modelleri. Üçünün de ortak noktalarının SUV oldukları sizinde dikkatinizi çekmiştir. Eğer bu yedi adaydan birinci bu üç SUV modelinden biri olursa, Türkiye'de Yılın Otomobili yarışmasında bir ilk "SUV model birinciliği" yaşanmış olacak.

img_2807-kopya

Son yediye kalan tüm aday markaların yöneticileri de organizasyona katılıp otomobilleriyle alakalı sunumlarını tüm gazetecilere anlatıyor ve kendi otomobillerinin "Neden Türkiye'de Yılın Otomobili?" olacağının sorusuna yanıt oluyorlar.

img_2799-kopya

Son yıllarda otomotiv pazarındaki SUV modellerin tercih edilme miktarı gayet artış gösteriyor. Çoğu gelişmiş pazarda bu miktar yüzde 50'lere kadar çıkmış durumda. Bu istatistiksel bilginin yarışmaya da etkisi 7 adaydan üçünün SUV otomobil olması. Türkiye'de bu yılın otomobili neredeyse yüzde 50 ihtimalle bir SUV olacak...

img_2794-kopya

16 Nisan'a kadar devam edecek olan ikinci tur puanlaması 17 Nisan gecesi açıklanacak. OGD üyeleri seçim yaparken şu kriterlere göre oy veriyor: “Tasarım, yol tutuş, ergonomi, yakıt tüketimi, emisyon oranları, güvenlik, donanım seviyesi, fiyat-değer oranı.”

Bu yıl son yediye kalan adaylar ise şu şekilde ;


1- BMW 5 Serisi

bmw-5-series-2017-1600-02-kopya

BMW markasının 2016 yılında baştan aşağıya yenilediği modeli olan 5 Serisi, premium segmentte harikalar yaratmaya devam ediyor. Dengeli ağırlığı, kaliteli iç mekanı, teknolojik donanımları, mantıklı motor seçenekleriyle bu yarışmadaki en güçlü adaylardan biri. Otomobili kullandığım parkurlarda kendimi hiç rahatsız ve sıkılgan bir halde hissetmedim. Özellikle slalom parkurundaki dengeli yol tutuşu her ne kadar standart kullanımlarda bu denli zorluklarla aracınızı yüzleştirmeyecek olsanız da oldukça keyifliydi.

2- Ford Fiesta

ford-fiesta-2017-1600-01-kopya

Ford markasının efsane modellerinden biri olan Fiesta geçen yıl yenilendi ve satılmaya başlandı. B segmenti üyesi olan bu otomobilin son 7'ye kalması ne kadar başarılı olduğunu herkese anlatır gibi. Otomobilin genişleyen iç mekanı, senelerdir kendi klasmanında ödülü kimseye kaptırmayan EcoBoost motoru ve eskiye nazaran kaliteli materyalleri Fiesta için neden olmasın sorusunu üyelerin kafasında oluşturuyor. Markanın motorsporları tecrübeleriyle bir üst sınıfa çıkan yol tutuşu ve süspansiyon elemanları otomobilin özellikle slalom parkurunda ne kadar başarılı olduğunu ve güven verdiğini tüm sürücülere açıklıyor.

3- Hyundai ıoniq

hyundai-ioniq-2017-1600-01-kopya

Son yedi aday arasındaki en inovatif model olan Ioniq, minimum yakıt tüketimini maksimum elektrik gücüyle minimum satın alma fiyatıyla harmanlamış bir model. Kompakt sınıfta yer alan otomobil hibrit motorlu yapısıyla performanstan uzak bir izlenim sunsa da sürüş testleri esnasında bizlere neler yapabildiğini açık bir şekilde gösterdi. Özellikle ani hızlanmalardaki elektrik motor gücü Ioniq'in istediğinizde ne kadar atak bir otomobil olduğunu gösteriyor. Ayrıca yere yakın ağırlık merkezi uzun ve hızlı virajlarda otomobilin merkezden uzaklaşmasına sebep olmuyor.


4- Peugeot 5008

peugeot-5008-2017-1600-03-kopya

Markanın büyük SUV modeli olan 5008 aslında 3008 modelinin biraz daha büyüğü. 7 koltuklu model 3008'e göre daha geniş bir bagaj hacmi sunuyor. Ayrıca EMP2 ödüllü altyapısı sayesinde "büyük olsam da dinamiğim" demeyi size fırsatta gösteriyor. EAT6 tam otomatik şanzımanı BlueHDİ dizel motoru ve şık tasarımıyla 5008 bu yıl ki önemli rekabetçilerden biri...

5- Skoda Kodiaq

skoda-kodiaq-2017-1600-04-kopya

2016 yılının şampiyonu Superb ile ortak platform üzerinde şekillenen Kodiaq, Superb kadar geniş bir mekana ve şık tasarım ögelerine sahip. Aracın 1.4 TSi ve 2.0 TDi motor seçenekleri bulunuyor. 4x4 çekiş sistemi ise sadece 2 litrelik motorla ülkemizde tercih ediliyor. Aracın 1.4 litrelik motorlu versiyonu performans açısından işleri biraz zorlaştırsa da sunduğu sessiz ve kaliteli kabini, Volkswagen alt yapılı teknik özellikleri ve şık tasarımıyla rakiplerinin arasından kolayca ayrılacağa benziyor.

6- Volkswagen Polo

volkswagen-polo-2018-1600-02-kopya

Bu yılın adayları arasında bir B segmenti otomobil daha var, evet Polo! Otomobil en büyük rakibi olan Fiesta ile bu platformda da karşı karşıya gelmiş durumda. 1.0 litrelik TSİ motor Ford'un EcoBoost modeline Engine Of The Year yarışmasında rakip. Aracın yenilenen tasarımı ve genişleyen gövdesi Polo'yu bir üst sınıfa taşımış durumda. Bu özellikleri sayesinde yere yakınlaşan ağırlık merkezi Polo'ya daha iyi bir yol tutuş kabiliyeti kazandırmış. Aracın tasarımı ise alışkın olduğumuz sade Alman tasarım dilinde.

7- Volvo XC60

volvo-xc60-2018-1600-01-kopya

İsveç metali bu yıl D SUV segmentindeki modeliyle son yediye kalmayı başardı. Premium otomobil segmentine City Safety donanımıyla farklı bir bakış açısı kazandıran marka, XC60 ile hiç olmadığı kadar iddialı. Otomobil ülkemizde şuanda dizel ve 4x4 çekiş sistemli versiyonla sunuluyor. Rakiplerinden ayrılan en büyük özellikleri ise şık tasarımı, iddialı yol tutuş becerisi ve güvenlik elemanları oluyor.