Automotive News'nin haberine göre marka yönetimi, CEO Jim Hackett'ın 11 milyar dolarlık yeniden yapılandırma planının devreye yeni girmesinden dolayı, özellikle yatırımcıları sabır göstermeye davet etti. Dünkü rapora göre markanın 3. çeyrek net gelirleri 991 milyon dolar geriledi ancak toplamda yüzde 3'lük artışla 37.6 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bu kazançtaki en büyük etki Kuzey Amerika'da satışa sunulan yeni Lincoln Navigator ve Ford Expedition modelleri oluyor. Markanın faiz ve vergi öncesi kazançları yüzde 27 düşerek 1.7 milyar dolar oldu.

ford-expedition-2018-1600-01-kopya

CEO Hackett konuşmasında, "Yapısal değişiklikler açısından son derece verimli bir çeyrek geçirdik, gerçek konularımızı ve yeniden tasarlanan iş planlarımızı destekleyen stratejilerimizi belirledik" açıklamasında bulundu.

Ancak Ford CFO'su Bob Shanks, yüksek maliyetler ve otomotiv endüstrisindeki vergilerle tahminlerinin gerçekleşmediğini belirtti. "Hedeflerimize ulaşmak zor gözüküyor. Olabildiğince hızlı bir şekilde bunu yapmaya çalışıyoruz. Yeniden bir hedef koymak istemiyorum bunun da sebebi sonrasında tekrar geri dönüp bu hedefi değiştirmek olacak" açıklamasını yaptı.

[old_news_related_template title="Otomobil satışlarında kötü haber!" desc="Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2018 yılı dokuz aylık dönemde bir önceki yılın aynı dönemine göre %26,12 azalarak 463.456 adet olarak gerçekleşti. 2017 yılı dokuz aylık dönemde ise 627.343 adet toplam pazar gerçekleşmişti. 1995 yılından bu yana yaşanmış olan en kötü Eylül ayı desek yalan olmaz. Otomobil ve hafif ticari araç satışları 2018 yılı Eylül ayında 23 bin 28 adet olarak gerçekleşti! 1995 yılında ise bu rakam 23 bin 421 idi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/10/iecrop/shutterstock_1153528351_16_9_1538467349.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/otomotiv/otomobil-satislarinda-kotu-haber-2657376/"]

Avrupa'daki kayıplar!

Ford'un Çin'in haricinde Avrupa pazarında da gerilemesi toplam satış ve karlılık rakamlarını doğrudan etkiledi. Marka Avrupa'da 245 milyon dolar kayıp yaşadı. Geçen yıl aynı dönemde de 192 milyon dolar olarak gerçekleşmişti. Bu yılki bu kaybın en temel sebebi ise Türkiye'deki satışların düşmesi gözüküyor. Bu duruma bir de en çok satılan model olan Focus'un yenilenmesi ve yeni otomobilin satışına henüz başlanmaması da eklenmiş durumda. Marka bu pazarlardaki satışlarının Focus ile birlikte artacağını düşünüyor.

ford-focus-2019-1600-07-kopya

Türkiye'deki Ford satışları geçmiş yıla göre yüzde 25 gerilemiş durumda. Rusya'da ise Ford'un satışları yüzde 6 arttı. Ancak Rusya pazarındaki yükseliş markanın kârlılığını arttırmakta zorlanıyor.