Automotive News haberine göre, son yıllardaki lüks otomobil tüketimi hacmini arttırarak devam ediyor. Aslına bakarsanız son 100 yıl içinde lüks otomobil üreticilerinde de çok ciddi ve negatif değişimler var. Konumuza isterseniz buradan başlayalım...

Son 100 yıla dönüp baktığınızda Aston Martin, yedi kere iflas etti. Lamborghini, VW AG'nin çatısı altına girmeden önce defalarca el değiştirdi. Bentley, Rolls Royce'un gölgesi altında neredeyse ortadan kayboldu.

aston_martin-vantage_tungsten_silver-2019-1600-04-kopya

Ancak artık durumlar böyle değil! Kürselleşme adı altında, markalar diğer markalarla yaptıkları çeşitli anlaşmalarla daha sağlam biçimde yere basıyorlar. İkonik Avrupalı lüks markalar, bu stratejilerin karşılığını satış rakamlarındaki artışlarla alıyor! Aston Martin Ceo'su Andy Palmer, "Zengin insanlar, daha çok zenginleşiyor. Çok zengin insanlar ise zenginleşmeye devam ediyor ve zengin insan popülasyonu gün geçtikçe artıyor." Bunun karşılığında da otomotive baktığınızda en çok büyüyen pazar lüks otomobil pazarı oluyor, Türkiye'de bile...

[old_news_related_template title="Türkiye'nin en çok satan lüks otomobilleri!" desc="Son beş yıla dönüp baktığımızda özellikle lüks otomobil üreticilerinin ülkemizdeki satın alma maliyetleri çok yükseldi. Vergilerdeki değişimin lüks otomobil pazarını nasıl etkilediğini merak ediyorsanız ve bu markalar arasında en çok tercih edilen modelleri öğrenmek istiyorsanız bu haber tam size göre..." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/05/iecrop/shutterstock_749118631-kopya_16_9_1525156463.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/otomotiv/iste-turkiyenin-en-cok-satan-luks-otomobilleri-2380821/"]

Dönüp lüks otomobil satışlarına 2002 yılından itibaren baktığınızda sarsıcı bir gelişimin olduğunu görüyorsunuz. 2002 yılında satılan Aston Martin,  Bentley, McLaren, Rolls-Royce, Ferrari ve Lamborghini marka otomobillerin sayısı tüm dünyada 6475 iken Jato Dynamics'in araştırmasına göre bu rakam geçen yıl 29 bin 554 oldu! Bu rakama Çin otomobil pazarının da dahil olmadığını belirtmeliyiz!

mclaren-720s-2018-1600-03-kopya

Ferrari, McLaren ve Lamborghini gibi en ünlü spor otomobil üreticileri geçen yıl rekor satış rakamlarına ulaştılar. Aston Martin, McLaren, Bentley ve Ferrari geçen yıl kâr ettiklerini de açıkladılar. Bu markalar arasında kâr yüzdesiyle lider olan marka ise yüzde 30.1 ile Ferrari oldu! BMW çatısı altında yer alan Rolls Royce için Bavyeralı marka hesapların ayrı tutulduğunu ve son derece kârlı olduğunu belirtti. Aynı durum Lamborghini için halen bilinmiyor ama kârlı olmayan bir markayı VW AG çatısı altında görmek biraz zor!

bentley-bentayga_hybrid-2019-1600-02-kopya

PWC Autofacts küresel analisti Christoph Stuermer, "Üretimin arka planı gerçekten çok önemli. Size söylenilen 6 Sigma mantığını ve neden buna ilk olarak ihtiyacınızın olduğunu çok iyi anlamanız gerekir." markaların kendini geliştirme metodlarıyla alakalı açıklamasını bu şekilde yaptı.

ferrari-laferrari_aperta-2017-1600-07-kopya

Yani bu noktadan çıkarmamız gereken püf noktası markaların yöneticileri ve yöneticilerin bu stratejilere hakim olmaları. Örneğin Andy Palmer, Aston Martin CEO'luğuna gelmeden önce 23 yıl boyunca Carlos Ghosn'un sağ kolu olarak Nissan'da görev aldı. Ama Aston'un başına geldiğinde bu marka için eski bir rakibinin yöntemlerini belirledi.

andy_palmerastonmartin-kopya

Konumuzdan çok uzaklaşmazsak, günümüzdeki ultra lüks markaların ürün çeşitliliği eski zamanlara göre çok farklı, yelpaze çok geniş. Bentley 2003 yılında Continental GT modelini bir S-Serisi fiyatına sunmuştu. Şimdi ise 2016 yılında tanıtılan Bentayga SUV modeliyle yarım yılda 10 bin 552 adetlik satış rakamına ulaştılar.

rolls-royce-cullinan-2019-1600-07-kopya

2016'dan 2022 yılına kadar 15 yeni model tanıtmayı hedefleyen McLaren, ikonik bir SUV hazırlığı içerisinde. Aston Martin gelecek yıl ürün gamına bir SUV ekleyecek, ayrıca ortadan motorlu bir spor otomobil modeliyle Ferrari'ye tam anlamda rakip olmayı planlıyorlar. Ayrıca sedan gövdeli Lagonda'nın elektrikli versiyonunu da unutmamakta fayda var.

lamborghini-urus-2019-1600-04-kopya

Çin'deki lüks otomobil satışlarının da pazara etkisi oldukça yüksek. Bu altı markadan olan satın alımlar 2961 adet ile yüzde 10'u temsil ediyor. Ayrıca yerleşik pazarlardaki yükseliş oldukça iyi örneğin Kuzey Amerika Lamborghini, McLaren ve Rolls Royce için 2017 yılında en büyük pazardı.

[old_news_related_template title="Porsche'nin yükselişi devam ediyor" desc="Porsche AG’nin gelirleri 2018 yılının ilk çeyreğinde geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 8 artarak 5,9 milyar Euro’ya ulaştı.Şirketin çalışan sayısı ise yüzde 7 artarak 30 binin üzerine çıktı. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/05/iecrop/1525343765_porsche___1_-kopya_16_9_1525345747.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/otomotiv/porschenin-yukselisi-devam-ediyor-2385464/"]

Bu satış trendinin yükselişinin sürekli olarak devam edeceğinin beklenmiyor ve en şaşırtıcı olan da bu... Ancak markaların özel olmaları için üretim adetlerini  sınırlamaları onlara daha büyük bir avantaj sağlayacak!