Son yılların trend modellerinden olan pick-up'lar özellikle şehir hayatı ve köy hayatını birlikte yaşayan maceracı karakterlere hitap ediyor. Yerden yüksek yapıları, geniş yükleme kapasiteleri ve her yol şartına uyum sağlayan sürüş özellikleri bu araçları özellikle outdoor kişiler için SUV modellerden daha çekici kılıyor.

img_3290-kopya

Aracın detaylarına geçmeden önce, Isuzu D-Max'in düşük motor hacminin tüketiciye getirdiği yarardan bahsetmek isterim. 1.9 litrelik dizel motor
sayesinde D-Max'in senelik motorlu taşıtlar vergisi 3 bin 957 tl oluyor. Aynı segmentte ve 2.5 ile 3.0 litrenin arasında motor hacmine sahip olan
modellerde bu rakam senelik 8 bin 276 tl oluyor. Eğer 3 litre ile 3.5 litre arasında motor hacmine sahip olan bir arazi taşıtınız varsa da senelik olarak devlete ödemeniz gereken vergi 12 bin 603 tl oluyor! Bu değerler 4x4 çekiş sistemine sahip olan pick-up'lar için geçerli 4x2'lik çekiş sistemine sahip olan pick-up'lar vergilendirmede kamyon sınıfına giriyor...

img_3292-kopya

Şimdi gelelim aracın dış görünüşüne... Dışarıdan D-Max'e baktığınızda yerden şişkin çamurlukları, parlak tavan ve kasa barlarıyla tam bir pick-up.
Geniş ve krom motor ızgarası ise ilk gördüğünüzde aracın sağlam duruşunu pekiştirmiş. Araç 5295 mm uzunluğunda, 1860 mm genişliğinde, 1785 mm yüksekliğinde. Ayrıca D-Max, 3095 mm dingil mesafesine sahip ve yerden yüksekliği 225 mm. Boş olarak 2019 kg ağırlığa sahip olan D-Max, 981 kg taşıma kapasitesini kullanıcısına sunuyor.

img_3320-kopya

Aracın içine geçtiğinizde ise Android yazılımlı dokunmatik multimedya ekranı 8 inçlik boyutuyla sizi karşılıyor. Direksiyonun hemen arkasında bulunan gösterge paneli dijital ekranı sayesinde araçla alakalı bilgileri kolayca kullanıcısına sunmayı başarıyor. Ayrıca göstergelerde kullanılan rakamların fontlar sayesinde okunması ve takibi oldukça kolay.

img_3329-kopya

Çift kabinli olan test aracımızın arka koltuklarına geçtiğinizde ise boyunuz biraz uzunsa sıkıntı yaşayabiliyorsunuz. Özellikle uzun süreli seyahatler canınızı sıkabilir. Ancak genel olarak kabinin sessiz ve olabildiğince az sarsıntılı olduğunu belirtmeliyim. Hem asfalt yolda hem de toprak yolda kullanma fırsatı bulduğum D-Max, size iyi bir yol arkadaşı olmak için elinden geleni yapıyor. Fazlasını isteyenler içinse daha konforlu olan SUV araçları önermek isterim.

img_3334-kopya

D-Max'in motor kaputunu açtığınızda ise karşınıza 1.9 litrelik 4 silindirli dizel bir ünite çıkıyor. Bu motor 162 beygir güç ve 360 Nm tork üretiyor. Araç bu güç değerlerini 6 ileri otomatik şanzımanıyla dört tekerleğe birden iletiyor. Çekiş sistemini vites kolunun hemen arkasında bulunan döner  düğme üzerinden yapabiliyorsunuz. D-Max'in yakıt tüketimi hakkında bilgi vermem gerekirse, ben bu otomobili sürekli şehir içinde ve bozuk orman yollarında kullandım, sürüş sonunda bana sunduğu yakıt tüketimi 8.9 lt / 100 km idi.

img_3331-kopya

Aracın sürüşü hakkında hissettiklerimden bahsetmem gerekirse, ilk olarak bir pick-up kullandığınızı bilmeniz hatta kabul etmeniz gerekiyor. Aracın
direksiyonu ve süspansiyonları SUV karakterli otomobillerden uzak. Direksiyonundan başlamam gerekirse, tahmin ettiğiniz elektrik motor destekli yumuşak hidrolik direksiyonları bir kenara bırakın, bu direksiyon sistemi orta derecede yumuşaklığı kullanıcısına sunan bir sisteme sahip. Ayrıca sert tepkilerinize keskin ve ani cevaplar vermekten kendini uzak tutan bir yapıda ama görevini oldukça iyi bir biçimde yerine getirmeyi başarıyor. Arazi koşullarında aracı yönlendirmek oldukça kolay ancak şehir içi dar sokaklarda işiniz biraz zor...

img_3336-kopya

Sürüşe devam ederken süspansiyonların yapısı dikkatinizi çekmekten biran bile vaz geçmiyor. Yüksek hızlarda tutunmaya çalışan bir yapıya sahipler ama kullanıcısını da korkutuyor. Bu yüzden şehir içi hız sınırlarına uymak bu aracı kullanırken sizin için en iyisi. Ani hızlanmalarda aracın verdiği cevaplar ise tatmin edici ama büyük gövdesinden dolayı sizin ani hızlanmanız trafikteki diğer insanları korkutabiliyor.

img_3308-kopya

Yeni Isuzu D-Max'in vergi avantajlı motoru satın alma fiyatında da tüketicilere yardımcı oluyor. Ülkemizde 4x2 ve 4x4 olmak üzere iki farklı çekiş sistemli satın alınan otomobilin V-GO, V-Life ve V-Cross adında üç farklı donanımı da bulunuyor. Aracın satın alma fiyatının başlangıcı 108 bin 129 tl iken test aracımızın fiyatı 176.100 tl.