Reklamsız Sözcü

Veri skandalının Facebook’tan yeni haber! Yeni kurallar geliyor…

Veri skandalının ardından Facebook ile ilgili haberlerin ardı arkası kesilmiyor. Bu defa Facebook yaptığı yazılı açıklama ile yeni kurallar getireceğini duyurdu. Facebook siyasi içerikli reklam ve sayfaların şeffaflığını arttırmak için yeni adımlar attı.

android-time 18:34 8 Nisan 2018
Veri skandalının Facebook’tan yeni haber! Yeni kurallar geliyor…
Veri skandalının ardından Facebook ile ilgili haberlerin ardı arkası kesilmiyor. Bu defa Facebook yaptığı yazılı açıklama ile yeni kurallar getireceğini duyurdu. Facebook siyasi içerikli reklam ve sayfaların şeffaflığını arttırmak için yeni adımlar attı.

Dünyanın en çoık kullanıcıya sahip olan sosyal medya platformu Facebook, yeni kurallar Son dönemde veri skandalı nedeniyle eleştirilen Facebook’tan yapılan yazılı açıklamada, “siyasi içerikli reklamları ve sayfaları daha şeffaf hale getirmek” amacıyla yeni kurallar getirildiği bildirildi.

Açıklamada, “Facebook’ta bir sayfayı ziyaret ettiğinizde ya da reklamı görüntülediğinizde kimden geldiğinin net olması gerektiğine inanıyoruz. Bu nedenle, bugün Facebook ve Instagram’daki reklamlara ve sayfalara yönelik yönetim şeklimizde önemli değişiklikler açıklıyoruz” ifadelerine yer verildi.

SADECE YETKİ VERİLEN KULLANICILAR…

Sputnik’te yer alan habere göre, Geçen yılın ekim ayından bu yana sadece yetki verilen kullanıcıların seçimlerle ilgili reklam yayınlamasına izin verildiği vurgulanan açıklamada, bu kuralın bugünden itibaren tüm siyasi içerikli reklamlara ve sayfalara uygulanmaya başlayacağı kaydedildi.

Buna göre, siyasi içerikli yayın yetkisi alabilmek için Facebook’a lokasyon ve kimlik bilgilerinin verilmesi gerekecek. Kullanıcıların paylaşımları, açıkça “Siyasi Reklam” etiketini ve kim tarafından finanse edildiği bilgisini taşıyacak.

‘YABANCI MÜDAHALESİNİ FARK ETMEKTE GEÇ KALDIK’

Facebook’tan yapılan açıklamanın ilgi çeken bir başka noktası ise şirketin “2016 ABD Başkanlık Seçimleri’nde yabancıların müdahalesini fark etmekte geç kaldığını” belirtmesi oldu.
Bugün açıklanan düzenlemelerin gelecek seçimlerde benzer suistimallerin yaşanmasını önlemek amacıyla yapıldığı vurgulanan açıklamada, “Facebook’taki reklamların ve sayfaların şeffaflığını artırarak, reklamcıların hesap verebilirliğini de artırabiliriz” görüşüne yer verildi.

İLGİLİ HABERFacebook bu kez de hastaların peşine düştüFacebook bu kez de hastaların peşine düştü
İFADE GÜNÜ YAKLAŞIYORBu arada, Facebook’un “reklamları ve sayfaları daha şeffaf hale getirmek” amacıyla attığı adımların, şirketin kurucusu ve Üst Düzey Yöneticisi (CEO) Mark Zuckerberg’in ABD Kongresi’ne vereceği ifadeden günler önce gelmesi de dikkati çekti.

Zuckerberg, Facebook kullanıcılarının kişisel bilgilerinin Londra merkezli “Cambridge Analytica” adlı veri analiz firması tarafından izinsiz ve usulsüz kullanıldığının ortaya çıkmasının ardından ABD Kongresi’nden gelen talepler üzerine ifade vermeye geçen günlerde razı olmuştu.

10 Nisan Salı günü ABD Senatosu ve 11 Nisan Çarşamba günü ABD Temsilciler Meclisi’nde ifade verecek Zuckerberg, milletvekillerinin yaklaşık 87 milyon Facebook kullanıcısının kişisel bilgilerinin seçimleri etkilemek amacıyla ihlal edilmesi konusunda soruları yanıtlayacak.

İLGİLİ HABERFacebook skandalı Türkiye'den kaç kişiyi vurdu? Açıklandı...Facebook skandalı Türkiye'den kaç kişiyi vurdu? Açıklandı...
Son güncelleme: android-time 18:4708.04.2018
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more