Tarih Ocak 2011.
TÜSİAD Genel Kurulu’nda Tayyip Erdoğan “Babayiğit” çağrısı yapıyor; “TÜSİAD üyelerinden bu konuda cesaretli bir adım bekliyorum, bunu TÜSİAD üyeleri yapar. Eğer bu salondan bir ‘Babayiğit’ çıkaramıyorsak dükkanı kapatıp gitmemiz lazım” demişti.
“Yüzde 100 yerli” mantıklı değildi,
“Ekonomik olmaz, pahalı olur, yürümez, batar” görüşleri havada uçuştu...
Sonuçta kimse yanaşmadı.

* * *

4 yıl böyle geçti...
Madem özel sektör ‘yapamıyor’, yanaşmıyor diyerek kolları sıvadılar.
Batık Saab’ın 9-3 modelinin üretim bantları 40 milyon Euro’ya satın alındı.
3 prototip otomobilin kamuflajlı görüntüsünü paylaşılınca,
“Yüzde 100 yerli” otomobilin aslında D segmenti “Yerli Cadillac” olduğu ortaya çıktı.…
Şimdilerde o prototiplerin akıbeti bilinmezken, satın alınan ‘bantların’ da, otomobil ‘yarasını’ örtmeyeceği anlaşıldı.…

* * *

Geldik 2017’ye.
Bu arada Cumhurbaşkanı da seçilen Erdoğan, “Babayiğit” çağırısını bu kez TOBB Genel Kurulu’nda yaptı ve “Bir teklifim var. Bu milletin bir evladı olarak buna hasretim. TOBB yüzde 100 yerli otomobilini ‘Made in Turkey’ olarak çıkarsın” dedi.
‘Yerli otomobil’den bir anda ‘Türkiye’nin otomobili’ne terfi edilmişti.
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu “Biz hazırız” diyerek hemen işe soyundu.
Her konuda ‘Tam destek’li beş Babayiğit bulundu; Anadolu Grubu, BMC, Kıraça Holding (Karsan), Turkcell ve Zorlu Holding (Vestel) olduğu açıklandı...
Yüzde 100 elektrikli olması planlanan otomobilin tasarımının 2019’a kadar biteceği, 2021’den sonra da satışına başlayacağını belirtildi. Geçtiğimiz günlerde proje bazlı süper teşvikler de ‘dağıtılınca’, bu ‘rüyanın’ gerçekleşmesi için artık hiçbir engel kalmamıştı (!)
Derken...

* * *

Geçen hafta, 7 yıldır en üst makamdan yürütülen bu mücadeleyi yakından ilgilendiren bir haber daha paylaşıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Mevlüt Uysal;“İETT kendi geliştirdiği sürücüsüz elektrikli otonom (Kendi kendine giden) aracını yaptı” dedi...…
Şimdilik konsept olarak bir tane üretilen, her ne kadar ‘nostaljik tramvayı andıran minibüs tarzı tekerlekli’ bir araç olsa da, böylesi ‘ileri teknolojileri’ bünyesinde barındırması yetiyordu...
Öte yandan ne TÜSİAD üyelerinin ne de babayiğit TOBB’cuların sıradan bir ‘araba’yı bile henüz gerçekleştirememiş olmarı ise manidardı.… Oysa İETT bunu kendi garajında yapmıştı...
CER atölyesinden çıkan bir ‘Devrim’ kadar olamasa da,
Ülkemiz hem sürücüsüz, hem elektrikli hem de otonom bir araca kavuşmuştu…
Mutlu son (!) bu olsa gerek...

sozcu-banner-1