Sözcü Plus Giriş

MEB DYS nedir, ne için kullanılır? MEB DYS sistemi girişi nasıl yapılır?

Milli Eğitim Bakanlığı işlemlerin hızlı yürütülmesi, kağıt israfının önlenmesi gibi sebeplerden dolayı Döküman Yönetim Sistemi yani DYS‘ye geçiş yapmış bulunmaktadır. Peki, MEB DYS nedir, ne için kullanılır? Merak edilen tüm detaylar haberimizde bulabilirsiniz…

07:54 -
MEB DYS nedir, ne için kullanılır? MEB DYS sistemi girişi nasıl yapılır?

Sayısal ortamdaki bilgi, belge ve dokümanların organizasyonunu ve yönetimi için geliştirilmiş Döküman Yönetim Sistemi (DYS) hakkında bilinmesi gerekenleri haberimizde sizler için derledik… MEB DYS nedir, ne için kullanılır? İşte MEB DYS…

Milli Eğitim Bakanlığı'da işlemlerin hızlı yürütülmesi, kağıt israfının önlenmesi gibi sebeplerden dolayı Döküman Yönetim Sistemi (DYS)‘ye geçiş yapmıştır. Bütün resmi yazılar Döküman Yönetim Sistemi'nden yürütülecek ve bu sistem üzerinden onay verilip, sayı numarası otomatik olarak alacaktır. Döküman Yönetim Sistemi'nde gelen yazı ilgili amir tarafından okunduktan sonra, amirin onay vermesiyle yazı hangi şefi, hangi memuru, hangi idareciyi ilgilendiriyorsa o kişinin sistemine düşecektir. Daha sonra da bu ilgili kişi gerekli yazışmayı gene Döküman Yönetim Sistemi üzerinden yapacak ve amirinin onayına gönderecektir. Amirde onay verdikten sonra yazı ilgili kuruma gönderilecektir. İşte DYS ile ilgili bilinmesi gerekenler…

DYS NASIL YÜKLENİR VE NASIL GİRİŞ YAPILIR?

DYS giriş sistemi kurulumu ve giriş detayları için aşağıdaki linkten faydalanabilirsiniz.

DYS KURULUM AYRINTILARI

DYS NEDİR, NE İÇİN KULLANILIR?

Doküman Yönetim Sistemi ve kısa ifade ile DYS ler, sayısal ortamdaki bilgi, belge ve dokümanların organizasyonunu ve yönetimini için geliştirilmiş uygulamalardır. Ayrıca sık sık geri dönüş yapılan fiziki ortamdaki evraklarınızın taranıp indekslerenek DYS içerisine almak bu belgelere hızlı ulaşımı sağlar.

DYS Doküman Yönetim Sistemi, DAYS Doküman Arşiv Yönetim Sistemleri, EBYS Elektronik Belge Yönetim Sistemleri, EDYS Elektronik Doküman Yönetim Sistemleri olarak bilinen bu sistemler aslında iç içe geçmiş birbirinden bağımsız olamayan uygulamalardır. Genel olarak işlevsellikleri hardcopy yani kâğıt ortamındaki evrakları farklı tarama yöntemleri ile sayısallaştıran ve elektronik ortama alınan bu dokümanları yasal saklama sürelerince saklama, intranet veya internetten kurum personellerine veya yetkisi olan kullanıcılar için araştırmaya açma, sorgulama, görüntüleme, raporlama gibi faklı servis ve modüllerden oluşan uygulama yönetim sistemleridir. Son yıllarda, orta ve büyük ölçekli firmaların gündeminde olan bu uygulamalar belirli ihtiyaçların ve bu ihtiyaçların oluşturduğu yüksek maliyetlerin minimum seviyede tutulması için geliştirilmektedir.

İLGİLİ HABERMEB 2019-2020 çalışma takvimi belli oldu...MEB 2019-2020 çalışma takvimi belli oldu...
Son güncelleme: 10:03 13.06.2019
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more