Arçelik iklim değişikliği mücadelesini Everest´in zirvesine taşıdı.  Sürdürülebilirlik vizyonu çerçevesinde iklim değişikliğine dikkat çekmek için daha öne 2011 yılında Afrika´nın en yüksek noktası Kilimanjaro, 2017 ve 2018 yılında Avrupa´nın en yüksek dağı Elbrus ve Ocak 2019´da ise Asya kıtası dışında dünyanın en yüksek noktası olan Aconcagua´ya tırmanış organizasyonu gerçekleştiren Arçelik, bu kez dünyanın zirvesine ulaşmayı başardı. Arçelik CEO´su Hakan Bulgurlu´nun gerçekleştirdiği tırmanış, yaklaşık dört hafta sürdü ve 23 Mayıs 2019 tarihinde 8 bin 848 metrelik Everest zirvesine ulaşıldı.

"İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ İLE MÜCADELE İÇİN DAHA FAZLA VE KOLEKTİF ÇABA GÖSTERMELİYİZ"


Mevcut tahminler ışığında 2040 yılına kadar küresel sıcaklıkların ortalama 1.5 derece artabileceğinin öngörüldüğüne dikkat çeken Arçelik CEO´su Hakan Bulgurlu, "Küresel ısınma nedeniyle 2100 yılına kadar Himalaya Dağları´ndaki buzulların üçte ikisinin eriyebileceği tahmin ediliyor. Dünyamızın önünde oldukça kısa bir süre var. Bu nedenle, iklim değişikliğinin uzun vadeli etkilerini azaltmak için hızlı davranmalıyız. İklim değişikliği ile mücadele için daha fazla ve kollektif çaba göstermeliyiz. Arçelik olarak, iklim değişikliğinin etkileriyle mücadele etmek için elimizden geleni yapıyoruz. Everest Dağı tırmanışımızın bu konuda farkındalık yaratacağını ve insanları, sorumluluk almaya teşvik edeceğini umuyoruz" dedi.

arçelik, bireyleri ve şirketleri, günlük işlerinde küçük değişiklikler yaparak iklim değişikliğiyle mücadele etmeye davet etti. Bu kapsamda Arçeliğin tavsiyeleri,

Bireyler için;

- Şirket ve hükumet liderlerini, iklim değişikliğiyle mücadelede cesur adımlar atmaya davet edin.

- Daha az et tüketip gıda israfından kaçınarak bilinçli tüketim yapmak.

- İhtiyacınız olmayan şeyleri satın almamak.

- Yeşil enerji çözümlerine geçiş yapmak.

- İklim çözümleri hakkında daha fazla bilgi edinin ve daha fazla tartışmaya katılmak.

İş dünyasındaki liderler için;

- Şirketinizde iklim değişikliği konusunda farkındalık yaratın ve sürdürülebilirlik odaklı bir kültür oluşturmak.

- Şirketinizde karbon ayak izini azaltmak için net eylemler ve hedefler belirlemek.

- Çözümün bir parçası olan, sosyal fayda odaklı markalar yaratmak.

DHA