Geride bıraktığımız Şubat ayı içerisinde tanıtımı yapılan Toyota Corolla nam-ı diğer dünyanın en çok satılan otomobilini
Toyota Türkiye Pazarlama CEO'su Ali Haydar Bozkurt'a sorduk.

Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt


Yeni Corolla'nın hatta hibrit Corolla'nın satışları nasıl gidiyor?

Beklediğimizden daha iyi satışlarımız var! Bildiğiniz üzere dizel motoru bitirdik ve artık dizel motorlu otomobil üretmiyoruz.
Bizim düşüncemiz hibritin nasıl algılanacağı, insanların buna nasıl bakacağıydı. Kaç yıldır C-HR satıyoruz iyi geri bildirimler
alıyoruz ama Corolla bizim için farklı bir model. Corolla da öyle bir ilgi gördük ki şimdi biz mart sonuna kadar gelecek
olan Corolla modellerimizi opsiyonladık! Bu bizi çok mutlu ediyor.

Bu seneki Corolla'nın yüzde 40'ı hibrit satacağımızı düşündük, böyle olmasının sebebi de kotamıza göre daha fazlasını
alamıyor olmamızdan. Durum onu gösteriyor ki bu yüzde 40 hedefimizi rahatlıkla geçeriz. Sadece perakende değil filo
müşterilerimiz de bu otomobilden almak istiyorlar. Avrupa'da dizel motor nasıl yüzde 70'den 30'lara düştüyse Türkiye'de de
benzer bir trend olması otomobil alacakların iyi araştırma yaptıklarını gösteriyor!



Toplam satışlarınızın yüzde kaçı hibrit motorlu olacak?

Sadece Corolla'nın bu yılki toplam satışına 20 bin demiştik ki bunun 8-9 bini hibrit olacak. Toplam modellerimizde ise
28 bin 30 bin civarında, bununda yüzde 44-45'i hibrit olacak. Çünkü bizim her modelimizin hibrit versiyonu bulunuyor.

Corolla sw ve hb versiyonlarıyla ne zaman tanışacağız?

Corolla HB ile eylül ayı sonu gibi Türkiye'yi tanıştırmayı planlıyoruz. Sw için bir plan yapmadık, ben çok beğeniyorum
ama bizim pazarımızda talep öyle yüksek adetlerde olmuyor.