688.5 MİLYON DOLAR HARCAYACAKLAR
Konsorsiyum üyeleri ortaklık için 688.5 milyon dolar harcayacak. Projede en büyük ortak yüzde 31 pay ile China Merchants Expressway'in olacak. Onu yüzde 20'lik pay ile CMU, yüzde 17.5 ile Zhejiang ve Jiangsu Expressway, yüzde 7 ile Sichuan Expressway ve yüzde 7'lik pay ile Anhui Expressway izliyor.
İTALYANLAR DA HİSSELERİNİ IC İÇTAŞ'A DEVREDİYOR
Öte yandan İtalyan Astaldi'nin, Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Marmara Otoyolu'ndaki hisselerinin IC İçtaş İnşaat'a devri için Rekabet Kurulu'na başvuru yapıldı.
İtalyan inşaat şirketi Astaldi'nin ICA IC İçtaş Astaldi Üçüncü Boğaz Kuzey Köprüsü ve Marmara Otoyolu, IC İçtaş Astaldi ICA İnşaat, ICA Astaldi-IC İçtaş WHSD İnşaat ve ICA İçtaş-Astaldi Adi Ortaklığındaki hisselerinin IC İçtaş İnşaat tarafından devralma işlemi görüşe açıldı.
Konu ile ilgili duyuru Rekabet Kurumu'nun sayfasında yer aldı. Astaldi, Üçüncü Köprü'nün imtiyazını IC İçtaş'a devir için ön çalışmalara başladığını Aralık başında duyurmuştu.(REUTERS-SOZCU.COM.TR)
[custom_content title="3 MİLYAR DOLAR" desc="Kule yüksekliği 322 metre olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün genişliği ise 59 metre. Köprü 1.408 metre açıklığa sahip ve toplam uzunluğu 2 bin 164 metre. Yatırım maliyeti ise 3 milyar dolar. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde, günlük 135 bin araç geçiş garantisi bulunuyor.">