Çin Ulusal Radyosu'nun servis ettiği habere göre Yangtze Nehri üzerindeki 1.700 metre açıklığa sahip ilk çift katlı karayolu köprüsü toplam 4,13 kilometre uzunluğunda. Sozcu.com.tr'nin aldığı bilgilere göre köprü ücretsiz. Yani Türkiye'deki mega projelerde olduğu gibi projeden geçmek için vatandaş ücret ödemiyor. Türkiye'de Karayolları'nın işlettiği yaptığı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü gibi köprülerden ücret ödeyerek geçiliyor. Hatta iki köprüye son gelen zamla geçiş ücreti 10 lira 50 kuruş olmuştu.

Yangtze Nehri üzerindeki 10’uncu köprünün üst katı saatte 80 kilometre hız tasarıma sahip altı şeride sahipken, yine altı şeridi bulunan alt kat saatte 60 kilometre hız tasarıma sahip.



Üst katta ayrıca yayaların gezebilmesi için iki kaldırım bulunuyor; alt katta ise iki yaya kaldırımının yanı sıra iki de bisiklet yolu var. Yapının şef tasarımcısı Xu Gongyi, Yangsigang Yangtze Nehir Köprüsü’nün dünyanın en uzun iki katlı asma köprüsü olduğunu belirtti.



Öte yandan Wuhan Urban Construction Investment and Development Group Co., Ltd. yeni köprünün trafik tıkanmalarının önüne geçilmesine yardımcı olacağını ve daha dengeli bir kent gelişimini destekleyeceğini söyledi.

[old_news_related_template title="Kim, hangi yola, ne kadar para ödüyor?" desc="Türkiye İstanbul-İzmir arası otoyol ücretini tartışırken Almanya, Belçika ve Hollanda vatandaşları otoyollara para ödemiyor. Avusturya'da yıllık kart alınırken otoyolların görece pahalı olduğu İtalya'da satın alma gücüne göre otoyol ücreti yine karşılanabilir seviyede." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2019/08/19/iecrop/kopruicfoto_16_9_1566202547.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/kim-hangi-yola-ne-kadar-para-oduyor-5288738/"]