Normal dönemlerde Türkiye’de yılda 1000 adet şehirlerarası otobüsün satılması gerektiğini aktaran Sülün, bu yıl sayının en az yüzde 70 daralma ile 250 adette kalmasını öngördüklerine dikkat çekti. Sülün, “31 yıldır çalışıyorum. Türkiye’de çok kriz yaşadık. Türkiye hızlı şekilde dibe vurur, sonra V şeklinde hızlıca krizden çıkardı ama bu seferki farklı, çıkış biraz daha uzun sürecek” dedi.

EVRİLMEYE HAZIR OLUN


Süer Sülün, gazetelerin ekonomi yöneticileriyle yaptığı sohbet toplantısında şunları söyledi: “Yüzde 70-80 küçülmelere uzun süre dayanamazsınız. Şu anda Türkiye’nin toplam ihracatının yüzde 20’si otomotivden geliyor, gelecek 10 yılda otomotivdeki evrilmeye hazır olmak durumundayız. Hibrit elektrikli araçlar geliyor. Aksaray ve İstanbul’daki fabrikamızda vardiya azaltma düşüncemiz yok.”

[old_news_related_template title="Tofaş vardiya sayısını 3'ten 2'ye çekiyor" desc="Türkiye'nin hem binek otomobil hem de hafif ticari araç üreten tek otomotiv şirketi olan Tofaş; 28 Nisan'dan itibaren üretimde 2 vardiyaya dönüyor. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2019/04/24/iecrop/fefe1_8125631_16_9_1556103043.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2019/otomotiv/tofas-vardiya-sayisini-3ten-2ye-dusuruyor-4547997/"]

 

1.2 MILYAR EURO’LUK YATIRIM YAPTI


Türkiye'deki faaliyetlerini 52 yıldır sürdüren ve söz konusu sürede yaklaşık 1.2 milyar Euro’luk doğrudan yatırım gerçekleştiren Mercedes-Benz Türk, Türkiye’de bugüne kadar 88 bin adetten fazla otobüs ve 260 bin adetten fazla da kamyon üretimi gerçekleştirdi. Mercedes-Benz Türk’ün, 1986’da Aksaray’da kurduğu kamyon fabrikası için yaklaşık 500 milyon Euro’luk doğrudan yatırım yaptığını hatırlatan Süer Sülün, Ar-Ge faaliyetleri ve ihracatıyla şehirde 33 yılda 1.7 milyar TL’lik ekonomi yarattıklarını kaydetti.