Özellikle Organize İşler Sazan Sarmalı’nın vizyondayken Netflix’te de yayınlanmasıyla birlikte bir anda Netflix Türkiye’nin gündemine oturdu. Netflix Türkiye, Ortadoğu ve Afrika İletişim Müdürü Artanç Savaş, Netflix’in Türkiye projeleriyle ilgili sozcu.com.tr’nin sorularını yanıtladı:

Türk izleyicisinin davranışlarına ilişkin istatistikler paylaşabilir misiniz?

Türkiye’deki içerik izleme trendleri diğer ülkelerle büyük benzerlik gösteriyor. Çünkü iyi hikayeler doğru şekilde anlatıldıklarında, coğrafi sınırların ötesine geçerek dünyanın her yanındaki izleyicilere ulaşabiliyor. Türkiye’den çıkan Hakan: Muhafız, İspanyol yapımı La Casa de Papel, Alman dizisi Dark, Hindistan dizisi Sacred Games veya ABD’den çıkan Stranger Things’in elde ettiği global başarı bunun bir göstergesi.

'OTOBÜSTE İZLEMEDE DÜNYA BİRİNCİSİYİZ'


Diğer yandan Türkiye’deki üyelerimizin izleme alışkanlıklarına dair ilginç verilere sahibiz. Örneğin üyelerimizin yüzde 77’si yalnızca evde değil toplu taşımada veya seyahat halindeyken de Netflix izlediğini söylüyor. En çok Netflix izlediğimiz toplu taşıma aracı otobüs, hatta bu alanda dünyada birinciyiz. Seyahat öncesi Netflix yapımlarını mobil cihazlarına indirerek uçaktayken en sevdikleri yapımları izleyen üyelerimizin sayısı da hızla artıyor. Hatta üyelerimizin yüzde 7’si tuvaletteyken bile sevdikleri Netflix yapımlarını izlemekten vazgeçmiyor!

‘GELENEKSEL TV AKIŞINDAN FARKLI BİR YAYIN VAR’


Dünya genelinde yaptığımız başka bir araştırmadaysa, diledikleri zaman diledikleri yapımı izleme imkanı yakalayan üyelerimizin geleneksel televizyon kanallarının yayın akışından çok daha farklı içerikleri tercih ettiğini gözlemledik. Örneğin üyelerimiz uyanır uyanmaz sabah haberleri yerine komedi izlemeyi tercih ediyor. Öğlen kuşağındaki programların yerini ise drama dizileri alıyor. Akşam saatlerinde en çok korku/gerilim yapımları izlenirken, gece yatmadan önce ise yine komedi programları tercih ediliyor. Global ölçekteki bu trendlerin yansımalarını Türkiye’de de görüyoruz.

Netflix Türkiye, Ortadoğu ve Afrika İletişim Müdürü Artanç Savaş


Geçtiğimiz aylarda Netflix'in ABD'deki ücretlerine bir zam yaptı. Türkiye'de ucuz bir fiyat politikası var gibi duruyor şu anda. Üyelik ücretlerine zam yapılacak mı?

Üyelerimize daha iyi bir eğlence deneyimi sunabilmek adına dönem dönem bu tip düzenlemeler yapabiliyoruz. Örneğin geçtiğimiz aylarda ABD’nin de aralarında bulunduğu birkaç ülkede fiyatlarımızı yeniden düzenledik. Ancak global bir artış kararı söz konusu değil ve şu an için Türkiye’deki üyelik ücretlerini değiştirmeyi düşünmüyoruz. Netflix’in toplumun tüm kesimleri için erişilebilir olması bizim için çok önemli.

(Bu röportajın yayımlandığı gün Netflix Türk kullanıcıların üyelik için daha fazla ücret ödeyip ödemeyeceğini anlamak adına bir zam deneyi yaptı.)