Sözcü Plus Giriş

Perakende markaları yatırımda zorlanıyor

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, kiralamalarda karşılaşılan olumsuzluklar nedeniyle markaların yatırım konusunda adım atmakta zorlandıklarını belirterek; yeni kontratların ilk yıl için ciro kirası üzerinden yapılması ve süre sonunda taraflara tazminatsız fesih hakkı istediklerini söyledi.

14:09 -
Perakende markaları yatırımda zorlanıyor

Öncel, ayrıca hükümetten de mağaza kiralamalarında KDV’yi ve stopaj oranını yüzde 8’e indirecek düzenleme talebinde bulundu.

Markaların 2019’a verimlilik temelinde yatırım ve büyüme hedefi ile başladığını, ancak kiralamalarda karşılaştıkları olumsuzluklar nedeni ile adım atmakta zorlandıklarını belirten Öncel, “Hızlı büyümenin ve markalaşmanın bazı yan etkileri oldu ve şimdi bu yan etkilerin giderilme sürecini yaşıyoruz. Özellikle kiralamalarla ilgili yan etkileri acilen tedavi etmek durumundayız” dedi ve ekledi:

‘KESİN ÇÖZÜM BULMASINI İSTİYORUZ’

“Tedavi için devletin teşviki ile mağaza sahiplerinin, AVM yönetimlerinin ve markaların ortak akılda buluşması gerekiyor. AVM yönetimlerinden ve mağaza sahiplerinden yeni kontratların ilk yıl için ciro kirası üzerinden yapılmasını, süre sonunda iki tarafa da tazminatsız fesih hakkı verilmesini istiyoruz. Devletten ise kiralamalarda artık KDV ve stopaj oranını yüzde 8’e indirmesini, ayrıca Borçlar Kanunu’nda yapılacak düzenleme ile tazminatsız erken çıkış tartışmasına kesin çözüm bulunmasını bekliyoruz.”

Öncel, söz konusu taleplerin karşılanması halinde AVM’lerdeki ve caddelerdeki boş mağazaların hızla dolacağını; böylece 400,000 civarındaki istihdamı yüzde 10 artırarak en az 40,000 kişiyi daha iş sahibi yapabileceklerini söyledi.

‘YENİ DÖNEMDE ONLİNE ALIŞVERİŞ BELİRLEYİCİ OLACAK’

Bu yıl ve sonrası için üzerinde duracakları bir diğer öncelikli konunun ise online alışveriş olduğunu belirten Öncel, “Yeni dönemde online alışveriş belirleyici olacak. Daha şimdiden birçok markamız en yüksek ciroyu online mağazasından yapıyor. İnternet üzerinden alışverişin payının çok daha artacağını bekliyoruz ve bu beklenti doğrultusunda markalarımızın kendilerini güncellemeleri için çalışmalar yapıyoruz” dedi.

Öncel’in açıklamasında yer alan bilgiye göre, dünyada perakende alışverişin yüzde 8’i internet üzerinden yapılırken, Türkiye’de bu oran yüzde 4 düzeyinde bulunuyor.

REUTERS

Son güncelleme: 14:18 25.03.2019
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more