Şirket geçen ay yaptığı açıklamada birden fazla markası için araç üretecek fabrikanın nereye kurulacağı konusunda nihai bir karar almadığını belirtmiş olsa da, konu hakkında bilgisi bulunan iki kaynak, Volkswagen'in Türkiye'de yatırım yapmaya yakın olduğunu ve yakında adım atacağını belirttiler.

[old_news_related_template title="Bakan açıkladı! Volkswagen Manisa'ya geliyor" desc="Kuru üzüm rekolte açıklaması için Manisa’da bulunan Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’la geçtiğimiz aylarda aralarında geçen diyaloğu anlatarak, “Sanayi Bakanımız Mustafa Varank Bey, ‘Manisa’da bir araba fabrikasının yatırım durumu var. Ne dersin, seni de ilgilendiren bir kısmı var’ dedi. Ne gerekiyorsa hepsini yap, tüm yetki sende bütün imzaları atabilirsin bakanlığım yerine çünkü Manisa bizim için çok önemli dedim' diyerek isim vermeden dünya devi otomobil firması Volkswagen’in yatırım için Manisa’yı seçtiğini ifade etti. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2019/08/22/iecrop/manisa-vw-aa_16_9_1566490878.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/bakan-acikladi-volkswagen-manisaya-geliyor-5295251/"]

Adlarının açıklanmasını istemeyen kaynaklar Volkswagen'in taşıt vergi sisteminde ne gibi taahhütler istediğini söylemedi. Ancak Türkiye'de yapılan tüm yeni araç alımlarına hem özel tüketim vergisi (ÖTV) hem de KDV uygulanıyor. ÖTV motor hacmi 1.6 litreye kadar olan araçlar için yüzde 45- yüzde 60 aralığında değişirken, 2 litreye kadar hacimli araçlarda yüzde 100-110'a çıkıyor.

BAZI TALEPLERİ VAR

"Volkswagen Türkiye'ye 1 milyar euro yatırıma büyük oranda hazır... Sadece vergi konusunda Türkiye'den bazı düzenleme talepleri var" diyen ilk kaynak, Türkiye'nin mevcut üreticilere zarar vermeyecek ancak Volkswagen'in endişelerini giderecek bir formül bulmaya çalıştığını ifade etti. Aralarında Fiat, Renault, Ford, Hyundai ve Toyota'nın bulunduğu başlıca uluslararası üreticiler Türkiye'de hali hazırda büyük ölçekli üretim yapıyorlar. Bu üreticiler geçen yıl 1.3 milyon adet otomobil ve hafif ticari araç ihracatı yaparken, üretimleri bu rakamı aştı.

[old_news_related_template title="Çerçioğlu'ndan AKP'li vekillere Volkswagen çağrısı!" desc="Volkswagen’in 123. fabrikasını nerede kuracağı belirsizliği korurken Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu'ndan AKP'li vekillere önemli bir çağrı geldi. Çerçioğlu, 'Volkswagen’in 123. fabrikasının nerede yapılacağına ilişkin henüz resmi bir açıklama yapılmamıştır. Bu nedenle erken pes etmek yanlıştır. AKP Aydın milletvekilleri resmi açıklama yapılıncaya kadar bu mücadeleyi sürdürmeliler ve bırakmamalıdırlar' dedi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2019/08/16/iecrop/cercioglu_16_9_1565981704.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2019/gundem/cercioglundan-akpli-vekillere-volkswagen-cagrisi-5285456/"]

TÜRKİYE DAHA YAKIN

Otomobil satışlarından alınan yüksek vergiler tüketicileri ve yurtiçi pazar için de üretim yapma zorunluluğu olan üreticileri 1.6 litrenin altındaki motor hacimlerine sıkıştırıyor. Türkiye'de geçen yıl satılan otomobillerin yüzde 96'sı 1.6 litreden küçük motorlara sahipti. Volkswagen yeni fabrika yatırımı için Bulgaristan'ı da inceliyordu. Ancak kaynaklar şirketin Türkiye'de nihai yatırım kararı almaya yaklaştığını belirttiler.

İkinci kaynak, "Sadece şu anda vergi sistemine dair bir konu kaldı" diyerek görüş ayrılıklarının giderilebileceğini belirtti ve ekledi:

"Hemen olmasa da belli dönem için uygulama taahhüdü yeterli olabilir. Bu talebin son olarak Cumhurbaşkanı Erdoğan'a iletilmesi gündemde. Kısa sürede nihai karar çıkacaktır." (REUTERS)