İstanbul Valiliği, kent genelinde park yasağını ihlal eden araçları çekme, taşıma ve kurtarma işlemlerini gerçekleştiren İstanbul Trafik Vakfı'nın bu faaliyetlerini sona erdirdiğini duyurması bir dizi soru işaretine neden oldu.
2018 yılının sonunda basına yansıyan ve İçişleri Bakanlığı yetkililerine dayandırılan haberlere göre; park yasağına uymayan araçları çekme görevinin Emniyet’ten alınıp, büyükşehir belediyelerine devredilmesi planlanıyordu.
İstanbul Emniyet Müdürlüğü'nün verilerine göre; kentte günde ortalama bin 600 araca; çekme, taşıma ve kurtarma faaliyetleri kapsamında müdahale ediliyor. Bu da çekicilerin yılda 584 bin kontak çevirmeleri anlamına geliyor. Araç çekme ücretinin 90 lira olduğu hesaba katıldığında, İstanbul'daki 'çekici pazarı'nın yıllık 52 milyon lira olduğu gözleniyor.
Bu haberlerden birkaç ay sonra İBB Trafik Müdürlüğü 20 Şubat 2019 tarihli yazısı ile İstanbul Trafik Vakfı ve İBB arasında ortak hizmet protokolü hazırladı.
Protokole ilişkin teklif, yerel seçimden hemen önce 11 Mart 2019 tarihinde İBB Meclisi’nde ilgili komisyonlara sevk edildi.
Komisyonların teklife ilişkin yaptığı inceleme de Ekrem İmamoğlu İBB Başkanı olduktan sonra tamamlanabildi ve 17 Ekim 2019'da İBB Meclis gündemine alındı.
Trafik Vakfı muamması çözüldü: AKP döneminde teklif edildi CHP gelince vazgeçildi
İstanbul’da park yasağını ihlal eden araçları çekme işine AKP yönetimdeyken İBB’nin talip olduğu ortaya çıktı. Yerel seçimden hemen önce şubat ayında İBB ve İstanbul Trafik Vakfı arasında yapılması planlanan protokole göre araçların çekilmesi, kaldırılması işleri İBB tarafından yapılacak, bu işlerin yıllık 50 milyon lirayı aşan gelirleri de İBB’ye ait olacaktı. Ancak protokol onay için Ekrem İmamoğlu İBB Başkanı olduktan sonra meclis gündemine gelebildi ve protokole onay çıkmadı.