Türkiye'de Doğuş Otomotiv bünyesinde satılan Lamborghini, ilk SUV modeli olan URUS ile otomobil severleri 2017 yılında tanıştırmıştı. 2018 yılı içinde ülkemizde bir adet ve 2019 yılı ocak ayında da bir adet olmak üzere toplamda 2 adet satılan otomobilin etiket fiyatı ise bu segmentasyonda olan otomobil modellerinde olduğu gibi dikkat çekici. (Satış adetleri ODD raporlarından alınmıştır)



Lamborghini URUS için sabit bir fiyat verilemezken yaklaşık olarak bir URUS sahibi olmanın ne kadar olacağını hesapladık.



Öncelikle bugün Lamborghini URUS satın almak istediğinizde otomobilinizin siparişi alınıyor ve minimum 8 - 12 ay aralığında teslim edilecek şekilde üretimine başlanıyor. Otomobilin sahip olduğu özellikler standart modellerden çok farklı ve özel olduğu için ekleyeceğiniz her kalem, otomobilin fiyatına ekstra maliyet olarak yansıyor.



Tüm bu durumları göz önünde bulundurduğumuzda otomobilin Türkiye'deki satış fiyatı yaklaşık olarak 4 milyon 700 bin TL oluyor.



Aslında tüm olay buradan itibaren başlıyor.



Lamborghini URUS'un ülkemize giriş fiyatı yaklaşık olarak 1 milyon 530 bin TL! Bunun üzerine yüzde 160 ÖTV yani 2 milyon 448 bin TL eklendiğinde ise otomobil yüzde 18 KDV hariç 3 milyon 978 bin TL oluyor. Bir de ekstra olarak 716 bin 40 TL KDV geldiğinde ise otomobil 4 milyon 694 bin 40 TL fiyata ulaşmış oluyor. (Biz de bu fiyatı yaklaşık olarak 4.7 milyon TL olarak belirttik)



Lamborghini Urus, öne monteli yeni bir 4,0 litrelik benzinli V8 çift turbolu alüminyum motora sahip. Ülkemizde motorlu taşıtlar vergisi(MTV) hesaplanması motor hacmine göre hesaplanıyor ve URUS'un yıllık MTV'si 25 bin 54 TL oluyor!

İşte URUS'un öne çıkan teknik özellikleri;



Tüm bu detayların arasında yer almayan en büyük özellik ise Tamburo! Orta konsoldaki yer alan Tamburo tuşu sürüş modu seçme birimi olarak çalışıyor! STRADA, SPORT, CORSA
ve yeni eklenen NEVE (kar) modları aracılığıyla, yüzey koşullarına veya sürücünün tercihine bağlı olarak sürüş dinamiklerinin seçilmesine olanak sağlıyor. Ayrıca opsiyonel olarak, daha ileri off-road ayarları da sunuluyor: TERRA (off-road) ve SABBIA (kum). STRADA modunda, konforu artırmak için yükseklik hıza göre adapte edilirken, SPORT modunda Urus alçaltılarak tüm hızlarda stabilite ve hassaslık sağlanıyor. CORSA modunda otomobil, minimum yalpayla daha da hassas ve performans odaklı hale geliyor. Üç off-road modu NEVE, TERRA ve SABBIA’da, yerden yüksekliğin artırılması, engellerin üzerinden güvenle geçilmesini mümkün kılıyor ve viraj alma sırasında bağımsız asimetrik hareket sunan denge demirleriyle optimum çekiş sağlanıyor.



Elektromekanik aktif yalpa stabilizasyonu sistemi ilk defa bir Lamborghini’de kullanılıyor. Stabilizasyon sistemi, bir yandan son derece çevik bir sürüş ve direksiyon hassaslığı sağlarken, bir yandan da kasisli yollarda hem düz bir hatta giderken hem de viraj alırken, stabilizatör parçalarının aktif olarak ayrıştırılması sayesinde yalpa açısının maksimum düzeyde azaltılmasını mümkün kılıyor. Urus’un, yeni amortisör valfleri içeren, özel olarak ayarlanmış amortisör sistemi, kendini sürekli olarak farklı sürüş koşullarına göre uyarlıyor: Viraj alırken daha sert, düz yolda ilerlerken daha yumuşak. Adaptif amortisör, ANIMA aracılığıyla farklı sürüş modlarına göre otomatik olarak ayarlanıyor veya EGO moduyla sürücü tarafından tamamen özelleştirilerek, istenen sertlik, sürüş tarzına ve yol koşullarına bağlı olarak çok rahat bir sürüş veya son derece sportif ve agresif bir ayar için uyarlanabiliyor.

[old_news_related_template title="5 milyonluk Ferrari Türkiye'de..." desc="Efsane spor otomobil üreticisi Ferrari'nin en önemli modellerinden biri olan 488 Pista, Türkiye'ye adım attı. Sadece 2 adet Türk müşterinin sahip olacağı otomobilin 5 milyon 147 bin 805 TL'lik fiyata sahip! Ayrıca otomobilin ÖTV'si tam olarak 2.684.644 TL!" image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2019/01/iecrop/ferrari-488-pista-1_16_9_1548487713.jpeg" link="https://www.sozcu.com.tr/2019/otomotiv/ferrari-488-pista-turkiyede-3274191/"]