Bugün Cumhurbaşkanı, o dönem başbakan olan Recep Tayyip Erdoğan, 2011 yılının Ocak ayında düzenlenen TÜSİAD İstişare Konseyi toplantısında katılım gösteren tüm iş insanlarına yüzde 100 yerli otomobil markası geliştirilmesi talebinde bulunmuş ve bu süreci başlatmıştı. Hatta Erdoğan, yerli otomobil projesi çağrısında bulunurken "Yok mu bu ülkede yüzde 100 yerli otomobil üretecek 'Babayiğit'" demişti.

2011 yılındaki TÜSİAD Başkanı Ümit Boyner ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan


Bunun haricinde dönemin Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün konuyla alakalı otomotiv endüstrisinin Türkiye için çok önemli olduğunu vurgulayarak, "Bunun için gereken desteği gereken teşvik mekanizmalarını da oluşturuyoruz. Bunu sektörle de değişik zamanlarda bir araya geldiğimizde ifade ettik. Sektörden bu konularda sıcak mesajlar da almıştık. Bu sıcak mesajları yavaş yavaş somutlaşmaya dönüştüğünü görmekten de memnuniyet duyuyoruz." açıklamasında bulunmuştu.

Dönemin Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün


2015 yılında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı görevini yapan Fikri Işık, TÜBİTAK'ın Saab firmasından alt yapısını satın alarak Türkiye'ye getirdiği Cadillac markalı otomobillerin kamuflajlı görüntüsünü yerli otomobil adı altında paylaştı. Bu yatırımın Türkiye'ye bedeli 40 milyon euro olarak tarihe geçti. İsveç'ten getirilen bu prototip adlı araçlar Türkiye'de o günden bu yana en büyük tartışmayı yaratmış konular arasında...

TÜBİTAK'tan Yerli otomobil için yapılan ilk hareket


Günümüze geldiğimizde ise TÜBİTAK'ın bu projeyle alakalı yaptığı bir açıklama halen bulunmuyor.

2015 - 2016 yıllarında yerli otomobille alakalı en iddialı açıklamalardan biri de 2019 yılı Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilenecek olmasıydı. Ancak geçen yıl yapılan fuarda ne yazık ki Türkiye'nin otomobili yoktu.

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu için atılan ilk imzalar


Cumhurbaşkanı Erdoğan Kasım 2017'de, "Türkiye'nin Otomobili Ortak Girişim Grubu Tanıtım Toplantısı"nda yaptığı konuşmada, Türkiye'nin otomobilini yapacak Ortak Girişim Grubu'nda Anadolu Grubu, BMC, Kıraça Holding, Turkcell Grubu ve Zorlu Holding'in bulunduğunu açıkladı.



Bu dev firmalar arasında hisse dağılımı ise yüzde 19 olarak Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu, Turkcell ve Zorlu Holding'e verildi. Geriye kalan yüzde 5'lik pay ise Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin payı olarak kabul edildi.

Dönemin Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, “Türkiye’nin Otomobili Projesi’nin, Türkiye’nin teknolojik atılımına liderlik yapacağını ve diğer tüm sektörler için bir teknoloji platformu vazifesi göreceğini" şeklinde bir açıklamada bulunmuş ve “Ortak Girişim Grubu tarafından finansal ve mali analiz çalışmalarını ve Şirketleşme sürecine ilişkin işlemleri tamamladık. Şirketin yol haritasını belirledik ve Genel Müdürümüzün atamasını gerçekleştirdik. Kendisine yeni görevinde başarılar dilerim." açıklamasını yapmıştı.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü


Bu adımdan sonra somut çalışmalara başlanan Türkiye'nin Otomobili projesinde 1 Eylül 2018'de Bosch'un otomotiv bölümünde üst düzey görevde olan Gürcan Karakaş CEO olarak işe başladı.



2018 yılı Eylül ayından sonra TOGG ile alakalı somut açıklamaların olmamasından dolayı Cumhurbaşkanı Erdoğan tekrar bir toplantıda konu hakkında grubu sıkıştırmış, "Yerli otomobilde biraz gevşeme var. Bizi oyalamasınlar gerekirse yabancı yatırımcılarla da görüşürüz." açıklamasında bulunmuştu. Bu açıklamayla birlikte projeyle alakalı bilgiler medyayla paylaşılmaya başlandı.