Sözcü Plus Giriş

Dünya’daki en büyük 5. tesisleri Türkiye’de

Türkiye'de 2001 yılından beridir faliyet gösteren firmanın temelleri 1970 yıllarında Dizelsan'a kadar uzanıyor. İzmir’de Delphi Technologies’in güç aktarım sistemleri bölümüne bağlı olan ve 2002 ile 2013 yıllarında faaliyete geçen iki adet fabrika bulunuyor. Delphi Technologies Türkiye'deki tesislerinde elektrikli, hibrit, benzinli ve dizel motorlu araçlara en yeni teknolojileri üretiyor!

Sozcu.com.tr
08:02 -
Dünya’daki en büyük 5. tesisleri Türkiye’de

Tesiste dizel motorlarda yer alan common rail sisteminin ray parçaları ile enjektör kütüğü üretimi gerçekleşiyor. Delphi Technologies'in İzmir'deki tesisi, dizel yakıt enjeksiyon ve egzoz gazı arındırma sistem bileşenlerinin üretimi konusunda uzmanlaşmış durumda ve Ege Serbest Bölgesi’nde hem binek otomobiller hem de ticari araçlar için dizel motorlarda dünyanın önde gelen common rail teknolojisinin üretim noktası olarak faaliyet gösteriyor. Dünya üzerinde Delphi teknolojisini taşıyan araçlardaki rayların önemli bir kısmı Türkiye'de üretiliyor.

Delphi Technologies, 2010 yılında 390 olan çalışan sayısını 2018 yılı sonunda yaklaşık 1200'e çıkarmış durumda. Ege Serbest Bölge'de yer alan fabrikalar, Avrupa ülkelerindeki fabrikalarla birlikte Delphi Technologies'in dünyadaki en büyük 5 tesisi arasında yer alıyor. Bu teknik merkez 220’nin üzerinde mühendis ve teknisyen istihdam ediyor (2018 sonu rakamı).

Otomotiv sektöründeki elektrifikasyondan haberdar olduklarını söyleyen Delphi Technologies Türkiye, Kafkasya, Orta Doğu ve Afrika Bölge Direktörü Reşat Dumanoğlu, “Sürekli daha da ağırlaşan emisyon düzenlemelerini karşılamakla mücadele eden pazarın değişen pazar koşullarını geniş teknoloji portföyümüzle karşılamak için hazırız. Hibrit, elektrikli araçlar ve içten yanmalı motorlara yönelik çözümleri içeren kapsamlı teknoloji portföyümüz, Türkiye satış sonrası pazarında ortaya çıkacak fırsatlardan yararlanacak şekilde konumlandırılmamızı sağlıyor” dedi. Yanlış anlaşılmasın bu teknolojiler Türkiye’de üretiliyor.

Delphi Technologies Türkiye, Kafkasya, Orta Doğu ve Afrika Bölge Direktörü Reşat Dumanoğlu

Ayrıca Dumanoğlu, “Yapılan tahminlere göre 2030 yılında dünya genelinde binek araçların yüzde 80'inden fazlası hala içten yanmalı bir motora sahip olacak. Yine bu içten yanmalı motorların büyük bölümü benzinli olacak ve bu benzinli motorların artan sayıda bir bölümü GDi yani Gasoline Direct Injection teknolojili olacak. Delphi Technologies'in GDi sistemi, tüketici için önemli şikâyet unsuru olan CO2 emisyonlarını önemli oranda azaltıyor ve gürültü seviyesini düşürüyor. Sistem; Audi, Citroën, Opel, Peugeot ve Volkswagen dahil olmak üzere birçok markanın çok sayıda aracında kullanılıyor” açıklamasında bulundu.

Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more