İtalyan otomobil üreticisi Fiat Chrysler (FCA), otomobil sektöründe teknolojik gelişmeler ve sıkılaşan emisyon düzenlemelerinin yarattığı riskler karşısında birlikte hareket etmeleri için Fransız rakibi Renault'ya birleşme teklifi iletti.

Otomobil imalatçıları üzerindeki konsolidasyon baskısı, egzos gazı emisyonu düzenlemelerinin sıkılaşması ve elektrikli ile otonom araçları araştırma ve geliştirmenin yüksek maliyeti nedeniyle son yıllarda giderek artıyor.

Türkiye'de fabrikası bulunan iki şirket, birleşmeye karar verirse 35 milyar dolar büyüklüğe sahip dünyanın üçüncü büyük otomobil üreticisini oluşturacak.

[old_news_related_template title="Fiat Chrysler'den 4 milyar dolarlık yatırım!" desc="FCA yani Fiat Chrysler Automobile, Breziyla'ya kaybettiği pazarı kazanmak için 4 milyar dolarlık yatırım yapma kararı aldı! " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2019/05/24/iecrop/fcagroup_location_plants_goiana_pernambuco_brazil_03-kopya_16_9_1558700291.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2019/otomotiv/fiat-chryslerden-4-milyar-dolarlik-yatirim-4919449/"]

Renault, FCA'dan gelen birleşme teklifini dostane bulduğunu ve değerlendirdiğini açıkladı.

Yatırımcılar yılda 8.7 milyondan fazla araç üretebilecek ve yıllık 5 milyar euro tasarruf sağlayacak bir şirketin oluşturulma olasılığını memnuniyetle karşılarken, iki şirketin hisseleri de yüzde 10'dan fazla yükseldi.

Ortaya çıkacak şirket Japon Toyota ve Alman Volkswagen'in ardından dünyanın üçüncü büyük üreticisi olacak.

Ancak analistler Renault'nun halihazırda Japon üretici Nissan ile işbirliğine ve olası istihdam kaybına itiraz edecek Fransız siyasetçilere dikkat çekerek birleşmenin önüne büyük engeller çıkabileceğini belirtiyorlar.

[old_news_related_template title="Yeni Renault Clio'ya 5 yıldız!" desc="Yeni Renault Clio, Euro NCAP güvenlik testlerinde beş yıldız elde ederek önemli bir başarıya imza attı. 2018 yılında daha zorlu hale getirilen standartlara göre test edilen Renault Grubu’nun en çok satan modeli, tüm segmentler dahilinde pazarın en iyi sonuçlarını elde ederek en yüksek puanın sahibi oldu." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2019/05/23/iecrop/1558590398_21226052_2019___clio_5_etoiles_euro_ncap_16_9_1558605780.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2019/otomotiv/yeni-renault-clioya-5-yildiz-4904049/"]

Fransız devleti yüzde 15 ile Renault'nun en büyük hissedarı konumunda.

Evercore ISI analisti Arndt Ellinghorst, "Yatırımcılar daha önce pekçok defa taahhüt edilen bu sinerji rakamlarına temkinli yaklaşacak. Ayrıca bundan önce otomotiv sektöründe eşitlerin birleşmesi şeklinde bir işlem başarılı olamadı" dedi.

FCA'nın yatırımcıların bu tür endişeleri dikkate alan teklifine göre iki şirket, eş büyüklükte işletmelerin birleşmesi prensibi çerçevesinde sermayeleri karşılığında Hollanda'da kurulu halka açık bir holding şirketi altında birleşecek. Birleşme öncesi ana hissedar Agnelli ailesi başta olmak üzere FCA hissedarlarına 2.5 milyar euro temettü dağıtılacak.

Konuya yakın kaynakların Reuters'a verdiği bilgiye göre yeni şirketin yönetim kurulunun başına Agnelli ailesinin temsilcisi John Elkann geçecek, Renault Yönetim Kurulu Başkanı Jean Dominique Senard büyük ihtimalle CEO yolacak.

İtalya Başbakan Yardımcısı Matteo Salvini, FCA'nın öneriken birleşmenin FCA'nın büyümesine yardımcı olması halinde İtalya için iyi bir haber olabileceğini, ancak istihdamın korunmasının çok önemli olduğunu söyledi.

İKİ ŞİRKETİN DE TÜRKİYE'DE FABRİKASI BULUNUYOR


Renault'nun Bursa'da Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK) ile ortak olduğu yılda 360,000 üretim kapasiteli üretim tesisi bulunuyor. Fabrikada Clio ve Megane sedan modelleri ve motor üretiliyor.

FCA ise yine Bursa'da Koç Holding ile ortak 450,000 araç üretim kapasiteli üretim tesisi bulunuyor. Tesiste binek Egea ve hafif ticari Doblo ile Fiorino modelleri üretiliyor.

Açıklamada birleşme sonucu hiçbir fabrikanın kapanmayacağı ifade edilmişti.

REUTERS