Sözcü Plus Giriş

Fransız markanın amiral gemisi : Koleos!

Markanın alışkın olduğumuz tasarım diliyle şekillenmiş, teknolojik ve teknik olarak en gelişmiş özelliklere sahip olan modeli Koleos, Renault'un ürün gamında en tepede bulunan modeli olarak kendisinden söz ettiriyor. Büyük gövdesi, ekonomik motoru ve X-Trail'e benzer olan sürüş karakteriyle Koleos, rakiplerinden ayrılabiliyor mu?

Fatih TAN
08:13 -
Fransız markanın amiral gemisi : Koleos!

Renault’un bizimle 2007 yılında ilk defa tanıştırdığı modeli olan Koleos aslında orta ölçekli bir SUV modeli. Otomobilin bugün kullandığımız versiyonu ise Koleos’un ikinci jenerasyonu ve onunla da tanışmamız 2016 yılında olmuştu.

Koleos ile ilk defa karşılaştığınızda, otomobilin farlarının markanın kendine has tasarım dili olan C formunda olduğunu fark ediyorsunuz. Bununla birlikte motor ızgarası üzerinde yer alan büyük marka logosu Koleos’un güçlü duruşunu daha da sağlamlaştırıyor.

Aracın yanına geçtiğinizde ise ön çamurluklarda yer alan plastik detay hemen dikkatinizi çekiyor. Bu parçaların fonksiyonel olarak bir özelliği yok sadece Koleos’un ufak tefek tasarım unsurları olarak öne çıkıyor. Ayrıca özellikle yan profil otomobilin ne kadar büyük olduğunu da fark etmenizi sağlıyor diyebilirim.

Koleos’un arkasına baktığınızda ise bagaj kapağının tam ortasına kadar uzanan led teknolojili stopları hemen fark ediyorsunuz. Bu tasarım detayı Megane ve Talisman modellerinden tanıdık!

Otomobilin boyutları hakkında bilgi vermem gerekirse 4673 mm. uzunluğunda, 1843 mm. genişliğinde ve 1673 mm. yüksekliğinde olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca otomobilin aks mesafesi 2705 mm. uzunluğunda, bagaj hacmi 530 lt genişliğinde ve toplam kütlesi 1599 kg ağırlığında.

Koleos’un içine göz attığınızda ise deri döşemeli koltukları öncelikle size merhaba diyor ve kaliteli bir iç mekan izlenimini ilk andan itibaren sunuyor.

Sürücü koltuğuna geçtiğinizde ise Talisman modelinden hatırlayacağınız üç kollu direksiyon sizi karşılıyor. Direksiyonun şeklinden ziyade Koleos gibi bir modelde daha kaliteli plastik ve deri malzemesiyle kullanılması daha iyi olabilirdi diyebilirim.

Konsol ortasına yerleştirilmiş Talisman ve Megane modellerinden tanıyacağımız R-Link 2 yazılımlı, dik multimedya ekranı ön kısmı domine etmiş durumda. Ayrıca geri kalan
tüm detaylar bu ekran etrafında şekillendirilmiş.

R-Link 2 yazılımına sahip olan ekranın dokunmatik hassasiyeti biraz işinizi zorlaştırabiliyor. Ayrıca ekran üzerinden temel menülere erişmek için kenarlarda bulunan tuşlara dokunmanız gerekiyor. Bu durum özellikle akan trafikte işleri iyice zorlaştırıyor. Umarım yeni nesil ekran ve yazılım sistemleriyle bu sorunun üstesinden gelinir ve daha iyi kullanıma uygun bir hale getirilir.

Koleos’un motor kaputunu açtığınızda ise karşınıza 1.6 litrelik dCi ünite çıkıyor. 130 beygir güç ve 320 Nm tork üreten bu motor Renault-Nissan ittifakının ürünü. Koleos’un gücünü ise ön tekerleklere CVT şanzıman iletiyor. Bu ünite bana kalırsa Koleos’un en kötü yanı! CVT şanzımanlar sürüş hissini baltalarken motorun performansını çift kavramalı ya da konvansiyonel şanzımanlara göre biraz törpülüyor. Firmalar için maliyet açısından makul ya da yakıt tüketimine olumlu katkısı var ki bu şanzımanların kullanımına devam ediliyor. Özellikle EDC isminde çift kavramalı bir şanzımanı olan Renault’un CVT şanzımanı bu ürününde kullanması bu cümle kadar kafa karışıklığına sebep olabiliyor…

Otomobilin fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama tüketimi 5.5 lt / 100 km olarak belirtilmiş. Ben Koleos’u kullandığım süre içerisinde ise 8.7 lt / 100 km seviyelerinde, şehir içi yakıt tüketimi değerlerini ekranda gördüm. Bu değerleri uzun süreli kullanımlarda 8 lt / 100 km seviyelerine kolayca getirebilirsiniz.

Koleos ile sürüşe başladığınızda ise sanki Japon bir otomobil kullanıyormuş gibi hissediyorsunuz. Her ne kadar otomobilin dışı Renault’un ortak olduğu Nissan’ın X-Trail modelinden farklı olsa da araçların temelleri birebir aynı.

CVT şanzıman tam gaz yaptığınız durumlarda motor devrini üst seviyelerde hızlanmak adına tuttuğu için gürültü fazla olabiliyor. Ayrıca vites değişimlerinin oldukça sessiz ve sarsıntısız olduğunu da belirtmeliyim. Tüm bu detaylarla birlikte Koleos 0’dan 100 km/s hıza 13.3 saniyede ulaşıyor ve otomobilin maksimum hızı 165 km/s!

Gelelim Koleos’un etiket fiyatına. Otomobil ülkemizde Touch ve Icon olmak üzere iki donanım paketiyle satın alınabiliyor. Kullanıcısına tek motor seçeneği sunan Koleos sadece 1.6 litrelik dizel motorla satın alınıyor. Otomobilin başlangıç fiyatı 254 bin 900 TL!

Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more