Otomobil ilk defa karşımıza 2015 yılında çıktı. Seat, gün geçtikçe popülerliği artan B-SUV modellerinin arasında kendine yer bulmak adına ürettiği bu modelini Ibiza'nın alt yapısının üzerine inşa etti.

img_6465-kopya

Arona'yı dışarıdan ilk defa gördüğünüzde markanın dinamik karakterini yansıtan keskin tasarım detaylarıyla hemen karşılaşıyorsunuz. Keskin çizgilerle çamurluklara doğru uzanan farlar, otomobilin yerden yüksek yapısını ve maceracı duruşunu destekleyen gri ve siyah plastik detaylar bunlardan en önemlileri.

img_6470-kopya

Aracın yan kısmına baktığınızda ise tavan rayları ve C sütunundaki X logosu hemen dikkatinizi çekiyor. Harici olarak ise otomobilin yerden yüksek olması diyebilirim.

img_6457-kopya

X logosunun anlamına gelince, o bir donanım adı olan Xcellence'ın X'i dememiz yeterli.

img_6454-kopya

Aracın arkasına geçtiğimizde ise küçük bir Ateca görüntüsüyle karşılaşıyorsunuz. Ön tamponda olduğu gibi arka tamponda da yer alan gri plastik detay otomobilin maceracı duruşunu desteklemiş.

img_6456-kopya

Gelelim Arona'nın boyutlarına, otomobil 4138 mm uzunluğunda, 1780 mm genişliğinde ve 1552 mm yüksekliğinde. Otomobilin dingil mesafesi ise 2566 mm uzunluğunda. Bu sayede arka koltukta iki yetişkin rahatlıkla oturabiliyor.

img_6466-kopya

Otomobilin bagaj hacmi ise 400 litre ve 1.0 TSI DSG olan test aracının ağırlığı da 1135 kg!

img_6451-kopya

Sürücü kapısını açıp, aracın içine göz attığınızda ise dış tasarımdaki keskin içeride de devam ediyor. 8 inç boyutundaki dokunmatik ekran, diğer Seat modellerinde de olduğu gibi konsolun ortasına konumlandırılmış durumda ve çalışma şekli oldukça başarılı...

img_6475-kopya

Diğer Seat modellerinde de hatırladığımız direksiyon da otomobilin içinde hemen göze çarpıyor. Ayrıca gösterge panelinin de tanıdık olduğunu söylemeliyim.

img_6477-kopya

Gözünüzü vites koluna doğru indirdiğinizde ise Start Engine Stop düğmesini görüyorsunuz. Vitesin hemen önünde yer alan saklama gözünde ise USB ve AUX girişleri yer alıyor.

img_6479-kopya

Xcellence'ın X'i sadece otomobilin dışında değil, içinde de yer alıyor. Direksiyonun alt kısmı ve kapı eşikleri bu logonun en göze çarpan yerleri.

img_6480-kopya

Test aracımız olan Arona'nın motor kaputunu açtığınızda ise karşınıza 1.0 litrelik 3 silindirli turbo ve kompresör beslemeli motor çıkıyor. Bu motor 115 beygir güç ve 200 Nm tork üretiyor. Aracın bu gücünü ön tekerleklere ileten aktarma organı ise 7 ileri DSG diye adlandırılan çift kavramalı şanzıman oluyor.

img_6458-kopya

Sürüş süresi boyunca hem motor hem de şanzımanın birlikte oldukça iyi bir uyum içinde çalıştığını söylememde fayda var. Özellikle 1 litrelik bir motora olan bakış açısının zayıf olduğu ülkemizde bu motora böyle bir muamele yapmak oldukça saygısız bir davranış olur, diyebilirim.

img_6464-kopya

200 Nm tork özellikle şehir içinde işinizi fazlasıyla görüyor. Şanzımanın 7 ileri olmasının faydasını ise yakıt tüketimi ekranında görebiliyorsunuz. Otomobili kullanma fırsatı bulduğum süre oldukça kısa olduğu için neredeyse 100 km bile yapamadım, bu yüzden bana verdiği yakıt tüketim verisi biraz yüksek oldu. Yine de belirtmem gerekirse tüketim değerim 9.1 lt / 100 km. Ancak bu değeri rahatlıkla 7.5 lt / 100 km seviyelerine indirebilirsiniz.

img_6476-kopya

Sürüş hissi bakımından Arona; Yeni Polo ve yeni Ibiza'dan farksız. Sadece yerden yüksek olması otomobilin biraz daha esmenesine sebep veriyor gerisi aynı diyebilirim.

img_6455-kopya

Seat Arona satın almak isterseniz otomobilin başlangıç fiyatı 132 bin 100 TL olarak belirtilmiş. Otomobil ülkemizde 1.6 TDI dizel ve 1.0 TSI benzinli olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle satın alınabiliyor. Ayrıca her iki motor da sadece DSG şanzımanla sunuluyor. Donanım paketleri ise Stlye, Xcellence ve FR...