Sözcü Plus Giriş

Kilometrede 32 kuruş yakıyor!

Toyota'nın Türkiye'deki fabrikasında üretilen hibrit motorlu modeli C-HR tasarımı, teknolojisi ve yakıt ekonomisiyle dikkat çekiyor. Yaklaşık 350 km şehir içi trafiğinde kullandığım otomobil ile kilometrede 32 kuruş yakıt tüketmeyi başardım!

Fatih TAN
08:25 -
Kilometrede 32 kuruş yakıyor!

Radikal tasarımı, hem elektrikli hem içten yanmalı motoru ve Japon mühendisliğiyle her yaştan kullanıcıyı etkileyen C-HR ülkemizde 2016 yılından itibaren üretilmeye ve satılmaya başlamıştı. Türkiye’de üretilen ilk melez motorlu otomobil olan C-HR, 2018 yılında yeni nesil teknolojilere sahip olan bir versiyonla hayatına devam etti, ediyor. Yeni nesil teknolojiler şerit takip asistanı, çarpışma uyarı sistemi gibi özellikler.

Otomobili dışarıdan ilk defa gördüğünüzde sahip olduğu tasarımından dolayı ya çok seviyorsunuz ya da hiç sevmiyorsunuz. Sportif burun kısmı, çamurluklara kadar uzayan farlar, mavi gölgeli marka logosu ve iki parçalı gibi görünen tasarıma sahip ön tampon aracı olduğundan daha sportif gösteriyor.

Yan profilde dikkat çeken unsurlar ise SUV sınıfında olmasına rağmen oldukça yere yakın olan gövdesi ve arka kapıda yer alan camlarla kapı kolu oluyor. Özellikle camların küçük ve kısa bir yapıda olması arka koltukta oturacak olan yolcuyu sıkıntıya sokabiliyor. Ayrıca şişkin çamurluklar C-HR’ı kaslı gösteriyor.

Otomobilin arkasına geçtiğinizde ise nefis bir bagaj üzeri rüzgarlığı sizi karşılıyor.

Hybrid logolu bagaj kapağının çıkıntılı biçimde tasarlanması ve karartılmış olan stoplar da C-HR’ın farklılığını vurguluyor.

Otomobilin içine geçtiğinizde ise C-HR’ın farklı olan gövde tasarımının izlerinin devamını ön konsolda görüyorsunuz.

Konsolun tam ortasında bir çıkıntı biçiminde duran multimedya ekranı iç mekandaki hareketliliğin ilk örneği.

Ön konsolda bir dikkat çeken detay da Toyota’nın vazgeçmediği dijital saati oluyor.

Gümüş renkli vites kolu ise güneşli havalarda gözünüzü alabiliyor.

Arka koltuğa geçtiğinizde ise durumlar biraz sıkıcı bir hâl alıyor. Siyah renkli tavan ve kısa arka kapı camı alçak koltuk tabanıyla birleşince içeride klostrofobik bir hava oluşturuyor.

C-HR’ın boyutlarından bahsedecek olursam, uzunluğu 4.36 mt, genişliği 1.79 mt ve yüksekliği 1.55 mt. Aracın aks mesafesi 2.64 mt iken bagaj hacmi en az 377 litre olarak belirtilmiş.

Gelelim C-HR’ın asıl farklılığın olduğu yere motor kaputunun altına. Otomobilde geleneksel olan 1.8 litrelik atmosferik bir motor bulunuyor. Bu motor kağıt üzerinde 122 beygir güç üretiyor. Bu motora ek olarak çalışan elektrik motoru ise 82 beygir güç üretimi gerçekleştiriyor.

Bu iki motor sayesinde C-HR 0’dan 100 km/s hıza 11 saniyede ulaşıyor. Maksimum hızı ise 170 km/s.

Performanstan ziyade C-HR ekonomik ve çevreci bir sürüşü size vadediyor. Aracın km başına CO2 salımı 86 gram ve fabrika verisi olarak şehir içi yakıt tüketimi 3.8 lt / 100 km!

Ben bu otomobili şehir içi trafiğinde yaklaşık 400 km boyunca kullandım ve bana 4.6 lt / 100 km gibi bir tüketim verisi sundu. Bugünkü benzin litre fiyatıyla bu rakam km’de 32 kuruş karşılığına geliyor.

Otomobilin sürüş hissine gelince elektrik motoru farkından bahsetmeden olmaz. C-HR ile hareket etmeden önce motoru çalıştırdığınızda ilk olarak elektrik motoru devreye giriyor ve aracın pil şarjı az ise 10 saniye içinde benzinli motoru çalıştırıp pilleri dolduruyor. Harekete başladığınızda ise gaza basma şiddetinize göre elektrik motoru ya da benzinli motorla hareketinizi gerçekleştirebiliyorsunuz.

Vites kolunun hemen arkasında aracın sürüş modlarının düğmeleri yer alıyor. Buradan belirli bir hızda olduğunuzda EV Mode yani elektrikli araç modunu manuel olarak seçebiliyorsunuz. Ayrıca tam gaz yaptığınızda hem elektrik hem de benzinli motoru bir arada çalıştırıp tam performans alabiliyorsunuz.

Dur kalk trafik C-HR sürekli olarak elektrik motoruyla hareket etmek istiyor. Bu durumda size en çok yakıt tüketimi olan zamanlarda maksimum ekonomi sağlıyor.

Otomobilin rüzgar, yol ve motor sesi yalıtımları oldukça başarılı. Tasarımından ötürü 130 km/s üzeri hızlarda rüzgar sesi pek fazla olmuyor diyebilirim. Ancak bagaj hacmi ve arka koltuk biraz can sıkıcı olabiliyor.

C-HR’ı ülkemizde 1.2 benzinli 4×4 ve 1.8 hibrit motor seçenekleriyle satın alabiliyorsunuz. Motor hacmi ve hibrit teknolojisinden dolayı devlet teşviği bulunan otomobilin başlangıç fiyatı 152 bin 500 TL. Teşvik olmasa bu rakam 252 bin TL olarak belirtilmiş… C-HR’ın 1.2 benzinli motorlu versiyonunu başlangıç fiyatı ise 130 bin 800 TL.

Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more