Japon üreticinin B segmenti otomobili olan Swift, 1982 yılından beri üretilen en önemli modellerden biri. 2017 yılında en güncel hali tüm dünyada satışa sunulan modelin ilk sürüşünü biz Türkiye'de bu yıl itibariyle yapmaya başladık.



Yeni Swift yani Swift III ile ilk defa karşılaştığınızda otomobilin bir önceki jenerasyondan izler taşıdığını farlarından itibaren fark ediyorsunuz.



Önceki versiyona göre farklılık farların biraz daha gergin olmasından başlıyor. Ayrıca otomobilin bir burnunun olduğunu da fark etmeniz çok zamanınızı almıyor.



Yan profile geçtiğinizde ise arka kapı kolunun, arka kapının üst kısmına gizlenmiş durumda olduğunu fark ediyorsunuz. Ayrıca arkaya doğru alçalan tavan ölçüsü de oldukça sportif bir detay olarak öne çıkıyor.



Aracın arkasına göz attığınızda ise yeniden tasarlanan stoplar ve bagaj kapağı aracın küçük duruşunu destekler nitelikte olmuş.



Yeni Swift'in sürücü kapısını açıp içeriye göz attığınızda ise ilk olarak gözünüze çarpan konsol ortasına konumlandırılmış dev dokunmatik ekran oluyor. Android yazılımlı olan bu sistem tam 9 inç boyutunda. Dokunmatik hassasiyeti oldukça iyi olan bu ekrana akıllı telefonunuzu hem bluetooth hem de usb giriş üzerinden bağlayabiliyorsunuz.



Multimedya sisteminin hemen altında yer alan dijital klima kontrol ünitesi ise oldukça şık biçimde tasarlanmış. Yuvarlak tuşun içine yerleştirilmiş olan tft ekran iklimlendirme sisteminin derecesini vücudunuzun hangi bölümüne üflemesi gerektiğini ve üfleme şiddetini gösteriyor.



Direksiyonun hemen arkasında kalan gösterge paneline baktığınızda ise kırmızı şeritli analog göstergeler dikkat çekiyor. Ayrıca bu analog göstergelerinden ortasında kalan 4 inçlik yol bilgisayarı ekranı da sürüşle alakalı tüm bilgileri ekstra olarak gaza ve frene ne kadar bastığınızı, g kuvveti hassasiyetini sürücüye gösteriyor.



Swift'in boyutlarına geçmeden önce ön ve arka koltukların yan desteklerinden bahsetsem iyi olur diye düşünüyorum. Siyah renkli döşemeye sahip olan test otomobilinin koltuklarının yan destekleri sürüş esnasında elinden gelenin fazlasını yapıyor ve sizi sabit biçimde tutmayı başarıyor.



Yeni Swift'in boyutlarına baktığınızda ise 3840 mm uzunluğa, 1735 mm genişliğe ve 1495 mm yüksekliğe sahip olduğunu fark ediyorsunuz. Aracın dingil mesafesi ise 2450 mm uzunluğunda ve bagaj hacmi de 242 litre. Otomobilin boş ağırlığı ise 900 kg olarak belirtilmiş.



Otomobilin motor kaputunu açtığınızda ise karşınıza 1.2 litrelik 4 silindirli ve atmosferik bir ünite çıkıyor. Bu motor 90 beygir güç ve 120 Nm tork üretiyor. Otomobilin aktarma görevini ise CVT şanzıman yerine getiriyor. Her ne kadar sürüş hissini katleden bir yapıda olsa da bu şanzımanın kullanma ve üretme maliyeti oldukça düşük. Ayrıca sorunsuzluğu da hanesine ekstra bir puan olarak yazılıyor.



Swift'i kullandığım süre boyunca otomobilin sıkı gövdesi dikkatimi çekti. Her ne kadar motoru çok güçlü olmasa da gücün iyi biçimde aktarılması ve ekonomik tüketim en çok dikkat çeken unsurlar arasında diyebilirim.



Otomobille şehir içinde yaptığım 300 km mesafe boyunca tüketimim 6.0 lt / 100 km oldu.



Sürüş esnasında otomobilin rüzgar, yol ve motor sesi olabildiğince azaltılmış ancak gaz pedalına fazla bastığınızda CVT şanzımanın karakterinden dolayı motor devrinin yüksek olması içeriye oldukça fazla motor sesi girmesine sebep oluyor.



Yeni Swift ülkemizde sadece otomatik şanzımanlı olarak satılıyor. Otomobilin tek ve çift olmak üzere iki farklı gövde rengi opsiyonu da var. Aracın etiket fiyatı ise 106 bin 650 TL'den başlıyor. Swift'in B segmentinde alışkın olduğumuz modellere iyi bir alternatif olduğunu belirtmemde fayda var.