Sözcü Plus Giriş

Mobil Oil Türk, 2019 yılında yüzde 3 büyüyecek!

Türkiye pazarına 1900'lü yılların başından itibaren giriş yapan Mobil Oil yani Mobil 1, Türkiye'de faaliyet gösteren ilk yağ ve akaryakıt firması olma özelliğine sahip. Mobil Oil Türk Genel Müdürü'nün ev sahipliği yaptığı yıllık değerlendirme toplantısında firmanın 2019 yılından beklentisi ve hedefleri konuşuldu. Mobil Oil Türk Genel Müdürü Münci Bilgiç 2019 yılı için "Türkiye’de %3’lük bir büyüme hedefliyoruz" açıklamasında bulundu.

Sozcu.com.tr
10:00 -
Mobil Oil Türk, 2019 yılında yüzde 3 büyüyecek!

Dünya çapında 100 yılı aşkın geçmişe sahip olan Mobil Oil, otomotiv yağlarında Mobil 1, ticari araç yağlarında Mobil Delvac 1 ve endüstriyel yağlarda ise Mobil SHC serisi ile bilinen sentetik yağlarını tüketiciye sunuyor. Mobil 1, 70 değişik otomotiv marka ve model tarafından ilk dolum yağları olarak kullanılıyor. Bu markalar arasında Porsche, Bentley, Aston Martin, Chevrolet, Peugeot, Toyota, Mercedes-Benz AMG serisi ve Nissan markasının belli modelleri yer alıyor.

Mobil Oil Türk Genel Müdürü Münci Bilgiç

Dünya üzerindeki 30 ülkede Mobil'in üretim tesisleri yer alıyor. Üretim yapan bu ülkeler arasında Türkiye'de yer alıyor. Güney Rusya, Balkan Ülkeleri, Orta Asya, Orta Doğu ve İsrail'den oluşan 14 farklı ülkeye Türkiye'den ihracat gerçekleştiriliyor. Toplamda yıllık 8 milyon litrelik madeni yağ ihracatı bulunuyor.

Mobil Oil Türk’ün 2018 yılı performansı

2018 yılının ilk 6 ayından sonra döviz kurlarındaki artış ve otomotiv pazarının daralmaya başlamasından bahseden Mobil Oil Türk Genel Müdürü Münci Bilgiç, “2018 yılına planlarımız doğrultusunda başlayarak başarılı bir giriş yaptık. Özellikle ilk 6 ay beklentilerimiz paralelinde seyretti. İkinci 6 aylık dönemde arka arkaya yaşanan kur artışlarından dolayı Türkiye'nin girmiş olduğu ekonomik zorluklar bizi de elbette etkiledi. Türkiye pazarındaki geçmiş tecrübelerimizin sayesinde aldığımız önlemler ve stratejik yönetimle hedeflerimizi yakalayarak yılı bitirmeyi başardık” açıklamasında bulundu.

Mobil Oil Türk’ün 2019 yılı hedefleri

Yıllık değerlendirme toplantısında konuşan Bilgiç, içinde bulunduğumuz 2019 yılı hedeflerinden de bahsetti. Bilgiç, “2019 yılı elbette herkes için zorlu bir yıl olacak. Biz Mobil olarak, otomotiv sektöründe bir üretim daralması, buna bağlı olarak yeni araç satışlarında küçülme olmasını bekliyoruz. Bunların yanında, 2.el araç satışlarında ve araç bakımlarında orta ve uzun vadede talebin artacağını öngörüyor ve planlarımızı bu doğrultuda revize ediyoruz. İhracatımız 14 ülkeye devam ederken Türkiye'de %3'lük bir büyüme hedefliyoruz” dedi. Ayrıca Bilgiç, “Bununla birlikte ülkemizde sayısı 12 milyon 700 bin olan binek oto pazarının önümüzdeki 5 yıl içerisine 16 milyonu geçeceği ve yüzde 20 ila 25 arasında büyüme gerçekleşeceği düşünülüyor. Benzer şekilde sayıları 4.3 milyonun üzerinde olan hafif ticari araç pazarında da bu büyüme gerçekleşecektir” diye ekledi.

Mobil 1 Center noktaları 37 ilde var

Türkiye'nin 37 ilinde yer alan Mobil 1 Center'larda ücretsiz olarak sunulan 10 nokta kontrolü ile birlikte değişim ihtiyacı olabilecek fren bakımları gibi konularda kullanıcılara hizmet veriyor ve bilgilendirmeler yapılıyor. Avrupa, Rusya, Afrika, ve Orta Doğu'nun da yer aldığı bölgede bulunan Türkiye, 500 adet Mobil 1 Center'a sahip olan Rusya'nın ardından 70 adet ile ikinci sırada yer alıyor. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde ise 2 lokasyonda var. 2019 yılı hedefleri arasında Türkiye'de 15 adet Mobil 1 Center servis noktası eklemek ve 3 yıl içerisinde de servis ağını 120'ye ulaştırmak yer alıyor.

Türkiye ustalarına güveniyor

Değerlendirme toplantısında konuşan Mobil Oil Türk Genel Müdürü Münci Bilgiç, “Yaptırdığımız pazar araştırmalarından Türkiye pazarında yer alan kullanıcıların yüzde 92'sinin yağ değişim ve bakımı konularında ustasına güvendiğini ve yağ seçimini ustasına bıraktığını biliyoruz. Öte yandan, otomotiv dünyasında pek çok marka ve modeldeki otomobillerin yağ ihtiyaçları çok farklı.Dolayısıyla madeni yağlarda çeşitlilik de artmakta, araç üreticileri her bir araç için farklı yağ performans talepleri ortaya koymaktadır. Bu noktada da ustaların bilgilendirilmesi ve doğru araca, doğru yağ kullanımı konusunda eğitilmesi önem kazanıyor” dedi.

“Mobil olarak markamızı anlatarak tüketiciye doğru yağın sunulması noktasında birtakım eğitim çalışmalarımız bulunuyor. Ülkemizde dünya üzerinde olmadığı kadar sanayi siteleri ve kümelenmeler var. Dolayısıyla her bir servisin ve ustanın kendini göstermesi, farkındalık yaratması gerekiyor. Bu da ancak bilgi ve kaliteyle sağlanabiliyor. Mobil 1 eğitim ekiplerimiz tüm yıl boyunca Türkiye'de 6 bin noktayı geziyorlar, toplamda ise Mobil Oil Türk olarak her yıl 10 bin usta ve çırağa eğitim sağlamış oluyoruz” diye de konuşmasına ekledi.

Mobil Oil ve elektrifikasyon

Otomotiv sektöründeki dönüşümden de bahseden Mobil Oil Türk Genel Müdürü Münci Bilgiç bu konuyla alakalı, “İnsansız araçlar ve elektrifikasyon geleceğin dünyasında önemli rol oynayacak. Bizler için bir tehlike gibi görünse de bir fırsat. Mobil, aynı zamanda dünyanın en büyük baz yağı üreticisi ve stratejisini bu yönde geliştiriyor. Halihazırda Renault, Nissan, Mercedes-Benz ve Porsche markaları ile elektrikli araç yağları üzerinde çalışıyoruz. Elektrik geçirgenliği ve ısı iletkenliği daha az olması gereken bu yağlar için çok farklı bir teknoloji gerekiyor. Yine de dünya pazarlarındaki içten yanmalı araçların hakimiyeti göz önüne alındığında 2030 yılına kadar motor yağı kullanımları yüksek seviyede olacaktır. Ticari ve endüstriyel yağlar ise gelişmeye ve büyümeye devam edecektir. Bu sebepten her alanda yağ teknolojisi üzerine çalışmalarımız devam edecektir.” açıklamasında bulundu.

Son güncelleme: 15:18 27.04.2019
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more