Otokar’ın faaliyet gösterdiği alanlarda iç pazarda yaşanan daralmaya rağmen 2018’de global bir marka olma hedefi ile çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Genel Müdür Serdar Görgüç, “Yurt içinde faaliyet gösterdiğimiz segmentlerde son 3 yıldır yaşanan daralma 2018’de de devam etti. Bu yıl finansal piyasalarda yaşanan çalkantı ve sonrasında ortaya çıkan nakit sıkışıklığı iç pazarı olumsuz yönde etkiledi. Bu gelişmeler sonucunda Otokar, geçtiğimiz yılı yüzde 6’lık azalma ile 1 milyar 679 milyon TL ciro ile kapattı. Buna rağmen, bu gelişmeler öngörülerek yaptığımız planlar ve zamanında alınan önlemler sayesinde 2018 yılında hedeflerimize ulaşıp, kârımızı yüzde 65 artışla 164 milyon TL seviyesine yükselttik” dedi.

Otokar Genel Müdür Serdar Görgüç


İç pazarda yaşanan belirsizlik ve daralma nedeniyle 2018’de ihracata odaklanan Otokar’ın hem ticari hem de askeri alanda olumlu adımlar attığına dikkat çeken Görgüç; “2018’de ihracata daha fazla ağırlık verdik. Ar-Ge, mühendislik kabiliyetimiz, yetkin insan kaynağımız ve güçlü satış ağımız ile ihracatımızı yüzde 99 artırarak 211 milyon dolarlık yurt dışı satışı gerçekleştirdik. İhracatın ciro içindeki payı ise geçtiğimiz yıla oranla yüzde 31’den yüzde 65’e çıktı. Yurt dışındaki bağlı ortaklık ve iştiraklerimizin katkısı ve buna bağlı olarak ihracat satışlarımızın artması kârlılığımıza olumlu etki yaptı” açıklamasını yaptı.

50’DEN FAZLA ÜLKEDE MİLYONLARCA YOLCU OTOKAR KONFORUYLA SEYAHAT EDİYOR

Otokar'ın 55 yılı aşkın süredir kendi teknoloji, tasarım ve uygulamaları ile müşterilerin ihtiyaçlarına uygun çözümler geliştirdiğini; araçlarındaki konfor, teknoloji ve düşük işletme giderleri ile Avrupa'daki konumunu güçlendirmeye devam ettirdiğini söyleyen Görgüç; "Otokar otobüsleri bugün İspanya, Sırbistan, Almanya, İtalya, Yunanistan, Belçika, Romanya, Polonya, Macaristan, Slovenya gibi 50’den fazla ülkede hizmet veriyor. İhracat çalışmalarına verdiğimiz önem neticesinde Bükreş'in haricinde geçen yıl Almanya, Fransa, Polonya, Ürdün ve Tunus'a da önemli otobüs teslimatı gerçekleştirdik. Polonya’da Varşova Belediyesi’nin ulaşım hizmetlerinde bu yıl 34 adet Doruk otobüsümüz kullanılmaya başlandı. Mart ayında Ürdün'ün başkenti Amman Belediyesi'nin açtığı 100 adetlik otobüs ihalesini kazanan şirketimize, otobüslerden duyulan memnuniyet ile 35 adetlik ilave sipariş geldi. Amman Belediyesi'nin yeni 35 otobüsünü de bu yıl bahar aylarında teslim edeceğiz. Bu yıl, doğalgazlı Kent otobüslerimizin ilk ihracatı İspanya'ya yapıldı. Sadece şehir içi değil, turizm araçlarımız da Avrupalı kullanıcıların beğenisini kazandı. Ülkemizde Doruk ismiyle tanınan ve İtalya, İspanya, Fransa, Belçika ve İsveç’te satışına başlanan Ulyso T’yi bu yıl Almanya pazarına da sunduk" açıklamasını yaptı.



TÜRKİYE’DE SATILAN HER 3 OTOBÜSTEN 1’İ OTOKAR OLDU

Otokar'ın Türkiye pazarı satışları hakkında da bilgi paylaşan Serdar Görgüç; "2018’de toplam otobüs pazarı yüzde 29 düzeyinde daralarak yılı 3 bin 800’lü satış adetlerinde tamamladı. Küçük ve orta boy otobüs pazarında bu daralma yüzde 23, 12 metre ve üstü şehir içi otobüs pazarında ise yüzde 50 olarak gerçekleşti. Yolcu taşımacılığı segmentinde 55 yılı aşkın süredir belediye ve halk otobüslerinin yanı sıra personel taşıma ve turizm amaçlı otobüsler tasarlayıp üreten Otokar; geniş ürün gamı, kullanıcı ihtiyaçlarına sunduğu çözümler ve satış sonrası hizmetleriyle tüm beklentileri karşıladı. 2018'de faaliyet gösterdiğimiz segmentlerde Türkiye’de satılan her 3 otobüsten yaklaşık 1'i Otokar oldu" dedi.

DÜNYA MARKASI OLMAK İÇİN İHRACATA AĞIRLIK VERECEĞİZ

Otokar'ın 2019'da yeni ve önemli hedeflerle yola çıktığını kaydeden Serdar Görgüç; "Bu yıl, müşteri beklentilerine en uygun otobüslerimizle şehir içi ve turizm taşımacılığında sektörün öncelikli tercih edilen markası olmaya devam etmeyi hedefliyoruz. Türkiye otobüs pazarındaki liderliğimizi korumayı hedefliyoruz. Buna ek olarak 2019 yılında ihracat çalışmalarına da daha fazla odaklanarak dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerleyeceğiz. Aldığımız siparişlerimizin teslimatlarına bu yıl da devam edip yurtdışı pazarı için özel olarak geliştirilecek araçlarımız ile hedef pazarlarımızdaki varlığımızı artırmak için çalışacağız. Müşterilerimizin beklenti ve ihtiyaçlarını doğru yorumlayarak, teknolojideki hızlı değişime ayak uydurmayı ve dijital teknolojilerin sunduğu fırsatlardan faydalanırken katma değeri yüksek ürün ve hizmetleri en etkin şekilde üretmeyi hedefliyoruz” dedi.