Markanın ilk defa 1998 yılında satmaya başladığı kompakt sınıf temsilcisi olan Leon, o günden bu yana bir kasa değişimi bir de makyaj operasyonu geçirdi.



Çatısı altında bulunduğu Volkswagen Grubu'nun en çok tercih edilen otomobili olan Golf ile aynı altyapıyı kullanan Leon, Golf'e göre daha dinamik ve çekici tasarımıyla kendi pazarını oluşturmayı başardı.



Otomobili ilk defa gördüğünüzde keskin hatlar sizi karşılıyor. Özellikle farlarının tasarımı ve gündüz ledleriyle desteklenmesi otomobili dikkat çeken bir yapıya büründürüyor. Ayrıca ön tamponda yer alan hava girişleri ve sis farları da bu duruşu destekliyor.



Leon'un yanına geçtiğinizde ise ön ve arka çamurlukları üzerinde bulunan kaslı tasarım çizgileri hemen göze çarpıyor. Yeni nesil 5 kollu 17 inçlik jantlar da bu bölümde dikkat çeken unsurlardan.



Otomobilin arkasına geçtiğinizde ise küçük bagaj kapağı ve led teknolojili stoplar size merhaba diyor. Ayrıca TSI motorlu olan aracın egzoz çıkışları da hem krom hem de çift.



Test aracımızın FR donanımlı olmasından dolayı ön panjur, kapı eşikleri, direksiyon, bagaj kapağı gibi parçalarında FR logosuna yer verilmiş.



Leon'un boyutlarına baktığımızda ise 4281 mm uzunluğunda, 1816 mm genişliğinde ve 1444 mm yüksekliğinde olduğunu fark ediyorsunuz. Ayrıca otomobilin aks mesafesi ise 2634 mm.



Bu detaylarla birlikte Leon'un bagaj hacmi en az 380 litreyken test aracımızın ağırlığı da 1188 kg oluyor. Ancak bagaj kapağını açtığınızda yüksek olan bagaj eşiği ile karşılaşıyorsunuz. Bu durum bu bölümü çok kullanan tüketici için biraz sıkıcı olabilir...



Sürücü kapısını açıp Leon'un içine göz attığınızda ise karşınıza 8 inç dokunmatik ekranlı multimedya sistemi çıkıyor. Otomobilin FR logolu 3 kollu direksiyonu da diğer Seat modellerinden ve Leon'dan tanıdık.



Vites kolunun hemen önünde bulunan eşya gözünde ise makyaj kapsamında eklenen kablosuz şarj alanı yer alıyor. Ayrıca otomobilin donanımı FR olduğu için ön koltuklar sürücüye daha sıcak kanlı davranıyor.



Otomobilin motor kaputunu açtığınızda ise karşınıza 1.4 litrelik TSI motor çıkıyor. Bu ünite 150 beygir güç ve 250 Nm tork üretiyor. 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kombine edilen motor gücünü ön tekerleklere iletiyor.



Leon bu motor ve şanzıman kombinasyonuyla 0'dan 100 km/s hıza 8 saniyede ulaşıyor ve aracın maksimum hızı da 215 km/s olarak belirtilmiş.



Test otomobilimizde ek olarak Aktif Silindir Yönetimi adı verilen ACT sistem bulunuyor. Özellikle sabit hızlarla seyrettiğiniz sürüşlerde gösterge tablosunun ortasında yer alan bilgi ekranında çıkan ECO logosuyla 4 silindir yerine 2 silindirin aktif olduğunu anlıyorsunuz. Aktif olmayan silindirler çalışmaya devam ediyor ama bu bölgeye gönderilen yakıt kesiliyor.



Sürüş esnasında Leon kullanıcısına bir hızlı hatchback otomobildeymiş gibi davranıyor. Sürekli gitmek isteyen yapıda olan otomobil, yayı gerilmiş ok gibi. Bu durum zaten aracın tasarımı, donanımı ve özellikleriyle de öne çıkarılmış diyebilirim.



Otomobili kullandığım süre içerisinde 7-7.5 lt / 100 km gibi ortalama yakıt tüketimi değerlerini tutturabildim. Daha fazlası olur mu diye sorarsanız neden olmasın diyebilirim.



Ayrıca test otomobilimizde olan bir diğer özellik ise otomobilin sürüş modları. Orta konsolda bulunana sürüş modu düğmesi sayesinde aracınızı sürüş karakterinize göre biçimlendirebiliyorsunuz. Her türlü sürüş biçimine göre Leon'un gidişini değiştirebiliyorsunuz. Eco, Comfort, Normal, Sport ve Individual sürüş modlarının isimleri.



Test aracımızın donanımda olan Leon satın almak isterseniz otomobilin fiyatı 159 bin 900 TL. Leon'un başlangıç fiyatı ise 137 bin 900 TL olarak belirtilmiş. Seat'ın en çok tercih edilen modeli Leon'un en baz modeli 1.6 litrelik dizel motorlu ve DSG şanzımanlı...