Sözcü Plus Giriş

Türkiye’nin en erişilebilir spor otomobili

Mazda markasının en köklü geçmişe sahip olan modellerinden biri olan MX-5 ile güzel bir hafta geçirdim. Hava her ne kadar soğuk olsa da otomobilin duruşu, hissi ve karakteri içimi ısıtmaya yetti de arttı bile...

Fatih TAN
09:06 -
Türkiye’nin en erişilebilir spor otomobili

İlk defa 1989 yılının son aylarından itibaren üretilmeye başlanan otomobil günümüze kadar ulaşmış en önemli modellerden biri. O günden bu yana 4 farklı kasa olarak karşımıza çıkan MX-5 her jenerasyonunda basit, erişilebilir ve sportif bir otomobil modeli olarak otomotiv tarihine adını altın harflerle yazmış.

Benim kullandığım test otomobili ise markanın ürettiği en güncel teknolojilere sahip olan MX-5. En güncel teknolojilere sahip olsa da genlerinde olan sportif sürüş karakteri ve basitlikten uzaklaşmadığını da belirtmeliyim.

Otomobile dışarıdan baktığınızda alışkın olduğumuz günlük otomobillere göre daha alçak bir gövde bize merhaba diyor. Kısa gövdenin 4’te 3’ünü aracın burun kısmı oluştururken, kısık farları ve küçük kabini hemen dikkatinizi çekiyor.

Yandan otomobile baktığınızda Mazda’nın KODO tasarım felsefesiyle şekillendiğini ön ve arka çamurluklardaki çıkıntılı tasarım biçiminden anlıyorsunuz.

Arka kısıma geçtiğinizde ise küçük bir bagaj kısmı ve çift çıkışlı egzozlar göze çarpan en temel unsurları oluyor.

Mazda MX-5’in içine göz attığınızda dar ve iki kişilik kabin size MR çektirmeye hazırlanan bir hastanın hislerini direkt olarak veriyor. Özellikle boyunuz da 185 cm ve üzerinde ise bu durum başınızın ön camın üzerinden gözükmesine de sebep oluyor…

Açık renkli deri döşemesi, ön konsolun tam ortasına yerleştirilmiş olan 8 inçlik multimedya ekranı ve kısa boylu vites kolu MX-5’in içine bakar bakmaz sizi içeriye davet ediyor.

Direksiyon koltuğuna oturduğunuzda kendinizi ciddi anlamda yere oturmuş gibi hissediyorsunuz. Tam bir roadster havasında olan otomobilin en önemli özelliklerinden biri zaten yere yakın olması.

Ancak kabinin spor otomobil genlerinden kaynaklı olan darlığı işi biraz zorlaştırıyor. Özellikle biraz kalıplı bir kullanıcı iseniz direksiyonda aynalara bakmanız bile oldukça zor.

Kısa ve hemen gözünüzün önünde olan ön cam, ensenizin bittiği yerde biten arka kısım bu otomobili kullanırken hakimiyetinizin üst seviyede olduğunu hissettiriyor.

Otomobilin boyutlarından bahsedip sürüş hissini anlatmak için sabırsızlanıyorum…

MX-5, 3915 mm uzunluğa, 1735 mm genişliğe ve 1230 mm yüksekliğe sahip. Otomobilin aks mesafesi 2310 mm, bagaj hacmi 127 lt ve ağırlığı 1015 kg…

Start düğmesine bastıktan sonra 1.5 litrelik motor hiç beklemediğiniz bir gürleme ile çalışmaya başlıyor. Kısa vites topuzu motorun her sarsıntısını titreyerek kabine gösterirken otomobilin bir masa gibi dümdüz durması aslında bu gürültünün nasıl bir temelde yükseldiğini anlatıyor.

Direksiyonun hemen arkasından otomobilin burnunu tamamıyla görebiliyor olmanız sürüş süresi boyunca takip etmeniz gereken en önemli unsur olurken arkadan itişli çekiş sistemi sürücünün içindeki  heyecanı daha da arttırmayı başarıyor.

Uzun burnunun altında 1.5 litrelik 4 silindirli atmosferik bir ünite yer alıyor. 130 beygir güç ve 150 Nm tork üreten bu motor arka lastiklere gücünü tam olarak 6 ileri manuel şanzımanla iletiyor. Kısa dişli oranlarına sahip olan bu şanzıman otomobili dışarıdan göründüğü kadar keyifli bir hale getirmeyi başarıyor.

MX-5 ile harekete başladığınızda sanki bir go-kart’ın daha güvenli versiyonunu kullanıyor gibi hissediyorsunuz. Ancak İstanbul’un yoğun trafiğinde küçük ve alçak otomobil kullanmanın güvensizliği yüzünüze tokat gibi çarpıyor…

Şehrin trafiğinde değil de daha fazla sürüş keyfi alacağınız yollara çıktığınızda ise otomobili daha yakından tanıma fırsatı buluyorsunuz. Arkadan itişli olan otomobilin ESP’sini kapattığınızda kontrol tamamıyla size geçiyor. Özellikle uzun virajların çıkışında savrulmak isteyen arka kısmı, kontrol altında tutmanız ise o kadar kolay ve keyfili…

Kumaş tavan yüzünden belirli bir hızın üzerine çıktığınızda içeride fırtınalar kopabiliyor. Ayrıca yol sesini azaltması için tasarlanan yalıtım ögeleri biraz az kalmış diyebiliriz. Aslında böyle bir otomobil almayı düşünüyorsanız bu detayları zaten umursamıyorsunuz.

Yaklaşık 300 km boyunca kullanma fırsatı bulduğum MX-5’in bana sunduğu ortalama yakıt tüketimi 6.6 lt / 100 km idi. Oldukça makul olan bu tüketim değeri benim özel uğraşlarım sonucunda elde edilmedi!

MX-5 ülkemizde sert tavanlı RF versiyonu ve kumaş tavanlı versiyonla satın alınabiliyor. Ayrıca 2 litrelik atmosferik motorlu bir alternatif de var. MX-5’in etiket fiyatı 178 bin 378 TL’den başlıyor. Bence ikinci bir özel otomobil almak isteyenlerin tercih etmesi gereken en özel modellerden biri diyebilir.

Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more