Yüzde 25’i şeker kamışından elde edilen baz yağdan oluşan Castrol Magnatec Bio-Synthetic, karbon nötr oluşuyla da farklılaşıyor. Yeni ürünün pazara girişini, Z kuşağının ekolojik hassasiyetlerini ortaya koyan araştırma sonuçlarıyla birleştiren marka, motor yağı pazarında çevresel sorumluluk hareketinin öncüsü olmayı hedefliyor.

Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörü Aslı Yetkin Karagül Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörü Aslı Yetkin Karagül


Lansmanında konuşan Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörü Aslı Yetkin Karagül, ihtiyaçların artması ve yaşam tarzının gelişmesiyle yükselen enerji talebiyle iş alanlarını büyüttüklerini belirterek; Castrol’ün çevresel sürdürülebilirlik konusunda kendi sektörünün öncü kuruluşlarından biri olduğuna dikkat çekti. “Castrol Magnatec Bio-Synthetic geleceğe dönük bir ürün” diyen Karagül, “Castrol trendleri takip eden değil, trendleri belirleyen bir marka. Dünyanın her yerinde sayısız araştırmalar yapıyoruz. Hedef kitleyi kapsayan kamuoyu araştırmaları bir yana, global stratejimizi pek çok başlığa göre belirliyoruz. Bu araştırma Magnatec Bio-Synthetic’in lansmanıyla doğru yolda ilerlediğimizi teyit eden bir veri” dedi.

Z kuşağı şirketleri çevreci olmaya zorluyor


Castrol tarafından, Eğitim Bilimci Dr. Özgür Bolat liderliğinde yapılan araştırmaya göre; Z kuşağı gençlerinin yüzde 78’i çevre ile ilgili konuların kendilerini ilgilendirdiğini belirtiyor. Şirketleri çevreci olmaya zorlayan Z kuşağı, markaların çevresel sürdürülebilirliğe dikkat etmesi konusunda belirleyici bir role sahip.

Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörü Aslı Yetkin Karagül - Eğitim Bilimci Dr. Özgür Bolat Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörü Aslı Yetkin Karagül - Eğitim Bilimci Dr. Özgür Bolat


ERA Research Company tarafından 20-25 Aralık 2018 tarihleri arasında Türkiye genelini temsilen, 12 ilde, 15-23 yaş arasındaki Z kuşağı gençleri üzerinde yüz yüze ve telefonla yapılan araştırmaya göre;

Z kuşağı gençlerinin yüzde 78’i çevresel meselelerle ilgileniyor. Bu konuya ilgi yaş ile paralel olarak artıyor.
Gençlerin %73’ü çevre dostu markaları tercih ediyor.
Gençlerin %65’i firmaların çevre duyarlılığına dikkat ediyor. Kadınların duyarlılığı erkeklerden anlamlı olarak daha yüksek görünüyor.
Gençlerin %51’i fiyatı daha yüksek olsa bile çevreye zarar vermeyen firmaların ürünlerini satın alıyor.