Alman otomotiv devinin yep yeni bir altyapı üzerine(MEB) inşa ettiği, kompakt sınıf bir otomobil olan ID.3, dün Frankfurt'ta tanıtıldı. Markanın son zamanlardaki en çok merak edilen otomobili tam elektrikli ve sıfır emisyon olarak öne çıkıyor. Bu modelle birlikte Volkswagen yeni bir devrim yapmayı hedefliyor.



Volkswagen'in ilk seri üretim elektrikli otomobili olan ID.3, 1st Edition olarak 2020 yılından itibaren satın alınabilecek. Bu modele olan ön sipariş adedi ise 30 bine ulaşmış durumda. ID.3'ün elektrik motoru 205 beygir güç ve 310 Nm tork üretiyor. ID.3, 3 farklı batarya seçeneğiyle satın alınabilecek. Bunlar 330 km'lik menzile sahip olan 45 kW, 420 km'lik menzile sahip olan 58 kW ve 77 kW 550 km menzile sahip olacak. Araç 100 kW'lik şarj ünitesinden 30 dakikada 300 km'lik yol alabilecek pil doluluğuna sahip oluyor.

Volkswagen CEO'su Herbert Diess


Volkswagen, ID.3'ün fiyatıyla ilgili Almanya'da 30 bin euroyu aşmayacağını belirtiyor.



Elektrikli bir rekortmen: ID.R

Volkswagen’in fuarda sergilediği modeller arasında, elektrikli mobilite rekortmeni ID.R de yer alıyor. İki elektrikli motora sahip olan ve daha önce hiçbir elektrikli otomobilin erişemediği hızla, Nürburgring-Nordschleife turunu 6:05:336 dakikada tamamlayan ID.R, Volkswagen’in Frankfurt Otomobil Fuar’ında bir diğer öne çıkan modeli. Bilindiği gibi, ID.R, geçen 12 ay içinde, Pikes Peak Uluslararası Tırmanış pistinde (ABD) 7:57:148 dakikalık derecesi; Güney İngiltere’deki Goodwood Hız Festivali’nde, 43.86 saniyelik derecesiyle de rekorları ele geçirmişti.

Yeni T-Roc Cabriolet’ya dünya prömiyeri

Kompakt SUV segmentinde Volkswagen’in ilk üstü açık modeli olan Yeni T-Roc Cabriolet, markanın Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı’nda (IAA) ilk kez sergilediği bir diğer model. Etkileyici dış tasarımı, SUV modellerin karakteristik özelliği olan yüksek koltuk oturumu, esneklik ve yüksek sürüş keyfiyle başarılı bir kombinasyon olarak sunuyor.

Yeni T-Roc Cabriolet, Beetle ve Golf’ten sonra klasik yumuşak tavan geleneğini devam ettiriyor. Tam otomatik tavan yalnızca dokuz saniyede açılıyor ve 30 km/s'e varan hıza kadar otomobil hareket halindeyken açılıp kapanabiliyor.Yumuşak tavan, elektromekanik olarak kilitlenebiliyor. tomobilin yapısal bütünlüğünü korumak için şasisi ve gövdesi güçlendirilirken, arka koltukların arkasına yerleştirilmiş devrilmeye karşı korumayı sağlayan sistem sayesinde de yolcular güvende hissediyor.

Her anlamda yeniliklerin fuarı

Volkswagen Frankfurt Otomobil Fuarı’nda, yeni modellerinin yanı sıra, sürdürülebilir ürünlerin yeniden oryantasyonunu içeren stratejik dönüşümün sonuçlarını da ilk kez aktarıyor. Daha dijital ve daha modern bir marka haline gelen 'Yeni Volkswagen', kişiselleştirilmiş ve data odaklı bir müşteri deneyimi sunmayı hedefliyor.

Önce dijital

Yeni marka kurumsalı, insanların hayatlarının doğal bir parçasını oluşturan mobiliteyi yansıtıyor. Volkswagen’in yeni mobilite çağındaki yeni sloganı ise, 'Önce Dijital' olarak belirlenmiş.

Yeni logo da tanıtıldı

Volkswagen, daha modern, daha net ve daha sade tasarlanan yeni logosunu da Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıttı. Daha esnek kullanıma olanak tanıyan ve dijital ortamda hayli belirgin ve fark edilebilir hale gelen logo, ilk kez sesli şekilde de sunuluyor. Tüm dünyanın yeni marka kurumsalına geçiş sürecinin ise 2020 yılının ortasında tamamlanması planlanıyor.