Yeni Golf'ün dünya lansmanı için soğuk İstanbul havasını bırakıp Portekiz'in Porto şehrine seyahat ettim. Her ne kadar üzerimde montum olsa da İstanbul'a göre daha ılık olan havası yaz mevsiminin bir yerlerde devam ettiğini gösterir niteliğindeydi.



Porto'ya olan seyahatin odak noktası ise Golf'ün 8. jenerasyonuyla tanışmaktı. Markanın yaşadığı emisyon skandallarından sonra ödenen cezalar bu otomobilin gelişini etkilemiş bu tarihlere kadar uzamasına sebep oldu. Ancak geç olsun güç olması diyebileceğimiz en güzel durumlardan biri diyebilirim.

DIŞ TASARIM

Yeni Golf eski versiyona göre tamamen yeni dış tasarımıyla ilk andan itibaren farklı bir otomobil olduğunu size göstermeyi başarıyor. Yeni alçak tasarımlı burun yapısı ve c sütununa doğru daha fazla alçalan tavan otomobilin rüzgara karşı olan direncini 0.275 cd ye getirmiş. Otomobil her donanımda led teknolojili farları kullanıcısına sunuyor. Ayrıca IQ Led teknolojili farlar ise Golf'ün opsiyon listesinde yer alıyor.



Otomobilin önden görünümünde bir diğer dikkat çeken unsur ise yeni Volkswagen logosu.

Yeni Golf'ün yanına geçtiğinizde ise ön çamurluklarda yer alan ve donanım isimlerinin yazdığı ufak detay hemen göze çarpıyor. Ayrıca 16 inç'ten 18 inç'e kadar olan jant seçenekleri de oldukça iddialı. Bu noktada özellikle 18 inç yıldız formunda olan jantın çok dikkat çekeceğinden eminim.



1974 yılından beridir 35 milyon adet seviyelerinde satılan Golf'ün en yeni jenerasyonun arkasına göz attığınızda ise stopların 7. jenerasyonu çağrıştırdığını fark ediyorsunuz. Ancak Golf yazısının logonun hemen altında ve bagaj kapağının ortasında olması marka ve model vurgusunu arttırmış. Otomobilin hangi motora sahip olduğunu gösteren eTSI yazısı ise bagaj kapağının sağ alt köşesinde kendisine yer bulmuş.