Modellerin tanıtımı amacıyla dün düzenlenen etkinlikte konuşan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. Ali Haydar Bozkurt, hibrit bilinirliğini yerleştirmek için çok büyük ve önemli adımlar attıklarını belirterek, “Hibrit artık gelecek stratejimizin temelini oluşturuyor” dedi. Toyota’nın 2020 vizyonu içinde her binek modelin bir hibrit versiyonu olması hedefini Türkiye olarak bir yıl öncesinden gerçekleştirdiklerini aktaran Bozkurt, artık her segmentteki binek otomobil modellerinin birer hibrit versiyonunun bulunduğunu söyledi. Hibriti tercih edenlerin sayısının günden güne arttığını belirten Bozkurt, “Şimdi de lüks segmentte Camry, SUV segmentinde de RAV4 ile hibrit ürün gamımızı genişletirken, hibrit versiyon seçeneğiyle müşterilerimizin taleplerine cevap vereceğiz” diye konuştu. Bozkurt, tüm dünyada 13 milyonun üzerinde, Türkiye’de 12 bin 88 adet Toyota hibrit araç satışının gerçekleştiğini vurgulayarak, “Çalışma ve ölçümlerimizde hibrit araçların dizele göre yüzde 15, benzinliye göre yüzde 36 oranında daha az tüketimi olduğunu görüyoruz” dedi.

[caption id="attachment_4612692" align="alignnone" width="1200"] Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt[/caption]

Üst segmentte yeni bir oyuncu : Toyota Camry Hybrid

Yeni Camry Hybrid, markanın E segmentindeki oyuncusu olarak dikkat çekiyor. Bu segmentte yer alan rakipleri arasında ülkemizde Audi A6, Mercedes-Benz E Serisi ve BMW 5 Serisi gibi premium modeller var. Yeni Camry Hybrid 2.5 litrelik motoruyla yakıt verimliliği, düşük emisyon ve sessiz sürüş özellikleriyle öne çıkıyor. 218 HP güç üreten hibrit motor, 98 g/km’lik düşük emisyon değeri ile de dikkat çekiyor. Bu güçlü ve verimli motorun ortalama yakıt tüketim değeri ise sadece 4.3 lt/100 km.



Markanın yeni platformu olan TNGA temelleri üzerine inşa edilen otomobil 500 litrelik bir bagaj hacmini kullanıcısına sunuyor. Otomobilin ülkemizdeki indirimsiz satış fiyatı 555 bin TL'yi bulurken hibrit otomobil teşviği ve Toyota Türkiye'nin lansmana özel indirimleriyle bu etiket fiyatı 479 bin TL'ye kadar düşürülmüş durumda.



Özellikle Avrupa otomobil pazarı dikkate alındığında önemli markaların D segmentindeki otomobil modellerinden vaz geçtiğini görüyoruz. Bu markalar arasında Toyota'da var. Markanın D segmenti oyuncusu olan Avensis artık Avrupa pazarında yok. Yeni Camry Hybrid ise aslına bakarsanız Avensis müşterilerinin de gönlünü çalmak için bu pozisyona konumlandırılmış durumda. Ancak ne kadar tercih edilir orasını zaman gösterecek. Lansman toplantısında konuşma fırsatı bulduğum Toyota Türkiye Pazarlama Direktörü Barış Erdim ise yılın sonuna kadar her iki modelden de 3 haneli satış adetlerine ulaşacaklarını belirtti.

Kompakt SUV modellerine hibrit alternatifi : Toyota RAV4 Hybrid

İlk jenerasyonuyla 1994 yılında hayatımıza giren, Toyota'nın kompakt SUV modeli RAV4'ün 5. jenerasyonuyla tanıştık. Eski versiyonlarına göre daha kaslı ve keskin tasarım detaylarına kavuşan otomobil hibrit teknolojisi ve yeni platformu sayesinde sürüş hissi açısından da farklılıklara sahip. Yeni RAV4'te en çok dikkat çeken özelliklerden biri TNGA platform sayesinde kaputun 15 mm alçalarak, sürücünün görüş açısının genişletilmesi.



Yeni RAV4 Hybrid, Toyota’da ilk kez kullanılan bir özelliğe de sahip. Yeni kameralı dikiz aynası, daha iyi bir çevre görüş açısı sağlıyor. İstenildiğinde konvansiyonel otomatik kararan ayna olarak, direkt arkadaki yolu ve trafiği yansıtacak gibi kullanılabiliyor. Toyota Safety Sense’in ikinci jenerasyonu da RAV4 Hybrid’de standart olarak bulunuyor.



Yeni Camry'de olduğu gibi RAV4'te de 2.5 litre benzinli motor ve elektrik motoru yer alıyor. Hybrid Dynamic Force motoru, yakıt ve emisyon verimliliğini bir araya toplarken daha fazla güç ve daha dinamik bir sürüş getiriyor. Dört çeker modelde 222 HP güç üreten hibrit motor, güç ve hızlanma açısından oldukça etkileyici performanslar sunuyor. RAV4 Hybrid bu sayede 100 km/s hıza sadece 8.1 saniyede ulaşıyor. RAV4 Hybrid, 4.5 lt/100 km tüketime ve 103 g/km emisyona sahip olarak ön plana çıkıyor.



Yeni RAV4’te daha kompakt hale getirilen hibrit sistemde, yeni bataryalar yüzde 11 daha hafif ve şanzıman kaybı öncekine oranla yüzde 25 daha az. Yeni RAV4'ün indirimsiz ve teşviksiz fiyatı 368 bin 850 TL'den başlıyor. Devlet teşviği ve Toyota Türkiye'nin lansmana özel indirimleriyle otomobilin başlangıç fiyatı 336 bin TL'ye kadar düşüyor. Biliyorum bu fiyattan daha düşük rakamlara içten yanmalı motorlu ve daha donanımlı bir kompakt SUV satın alabilirsiniz. Ayrıca aldığınız o otomobilin MTV'si de daha uygun olabilir ancak RAV4 Hybrid felsefesiyle alıştığımız otomobillerden ayrılıyor.