Peak Games, bir mobil oyun ve teknoloji şirketi... Takım arkadaşları aradığını farklı bir reklamla duyuran firma dün akşam hem Türkiye'nin hem de sosyal medyanın gündemindeydi. 41 kanalda aynı anda yayınlanan reklam durduruldu, Peak Games konu hakkında açıklama yaptı.

PEAK REKLAMLARI NEDEN DURDURULDU?

Büyük etki yaratan reklamının aslında Audi'nin 2017 yılında İsveç’te yayınlanan “Safety Code” adlı reklamın bire bir aynısı olduğu ortaya çıktı.

Konuyla ilgili olarak bugün Peak, Twitter hesabından bir açıklama yaparak reklamı hazırlayan Medina Turgul DDB hakkında hukuki süreç başlattıklarını ve kampanyayı durdurduklarını duyurdu. Açıklamada şu ifadeler yer aldı: “Reklam filmimizin özgün olmadığını, hepinizle aynı anda öğrendik. Karın ağrımızı ve üzüntümüzü tarif etmemiz imkansız. Yaratıcı işlerde fikirlerin özgün olması bizim için çok değerli, bu nedenle tüm reklamları durduruyoruz. Ajans’la 3 aylık tüm görüşmelerimiz kayıt altında. Sadece Türkiye değil, Ajans'ın bağlı olduğu network'e Amerika’da da hukuki süreci başlatarak sonucu sizlerle paylaşacağız.”

PEAK NEDİR?

2010 yılında İstanbul'da kurulan ve mobil uygulama alanında dünyanın en büyük şirketlerinden biri olan Peak, ekibini genişletiyor. Şirket, ABD pazarında ilk beşte yer aldığı mobil oyun alanında büyümeye hızla devam ederken, yapay zeka ve yapay öğrenme alanlarında da dünya çapında yeni ürünler geliştiriyor.

Peak Strateji Direktörü Ömer İnönü, “Bizimle aynı hedefe koşacak, gerçek anlamıyla etki yaratacak işler yapmayı önemseyen herkesi arıyoruz. Ekibimize 100 kişi de katabiliriz 500 kişi de” diyerek şunları söyledi:

“Bugüne dek özellikle başta ABD olmak üzere, yurtdışı pazarları hedefledik. Rekabetin üst seviyede olduğu ABD'de, en çok gelir elde eden ve en çok oynanan oyunları geliştirerek mobil oyun alanında en büyük beş şirketten biri olduk. Dünyanın 193 ülkesinde 300 milyon insana dokunan küresel bir teknoloji şirketiyiz. Gurur duyduğumuz ekibimizle elde ettiğimiz başarılara yenilerini eklemek üzere, çok daha hızlı koşmaya hazırlanıyoruz.”