Facebook’un Avrupa’daki iş ortağı Accenture, şirketin başını ağrıtmaya devam ediyor. Accenture daha önce, Facebook içeriklerini denetleyen çalışanlarına, bu işin travma sonrası stres bozukluğuna neden olabileceğini açıkça kabul ettiklerine dair imza almaya çalışmıştı. Bu olay büyük ses getirmişti.

YENİ SÖZLEŞMELER GÖNDERİLDİ


The Intercept’te yer alan habere göre Accenture, mayıs sonu ve haziran başında çalışanlarına bir dizi mail gönderdi. Mailde, çalışanların sözleşmelerinin yenileneceği, bu kapsamda çocuk istismarı görüntülerini incelemekten sorumlu kişilerin günde 5.5 saat yerine 6.3 saat içerik izleyecekleri belirtildi.

[old_news_related_template title="Facebook çalışanlarından Zuckerberg'e Trump tepkisi" desc="Facebook’un kurucusu ve CEO’su Mark Zuckerberg, ilk kez kendi şirketinin çalışanları tarafından yoğun eleştirilere maruz kaldı. Zuckerberg’in, Trump’ın, “Yağma başlarsa silahların ateşlenmesi de başlar” mesajıyla ilgili bir eylemde bulunmama kararı, Facebook içinde sert eleştirilerin yükselmesine neden oldu." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2020/06/01/iecrop/zuckerberg-reuters_16_9_1591022794.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2020/ekonomi/facebooktan-zuckerberge-trump-tepkisi-5849048/"]

 

Bu değişiklik, Facebook’un içeriklerini dışarıdan denetleyen yüzlerce kişinin çalışma hayatını etkileyecek. Accenture, bu değişikliğin çalışma düzenini global ortaklarla aynı seviyeye getirmek için yapıldığını belirtti.

52 MİLYON DOLAR TAZMİNAT ÖDENMİŞTİ


Facebook henüz geçen ay, içerik denetleyicilerinin yaşadığı mental sağlık sorunları nedeniyle mevcut ve şimdiki çalışanlarına 52 milyon dolar tazminat ödemek zorunda kalmıştı. Ayrıca bu alanda çalışanlara daha iyi psikolojik destek vermeyi taahhüt etmişti.

[old_news_related_template title="Facebook'tan siyasi reklamları kapatma seçeneği" desc="ABD’de kasım ayında başkanlık seçimi yapılacak. Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, bu süreçte siyasal reklamları görmek istemeyenler için bunları kapatma seçeneği getireceklerini söyledi, “Ancak oy kullanmanız gerektiğini hatırlatmaya devam edeceğiz” dedi" image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2020/06/17/iecrop/shutterstock_680847808-1_16_9_1592402371.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2020/ekonomi/facebooktan-siyasi-reklamlari-kapatma-secenegi-5879062/"]

ACCENTURE: İSTEĞE BAĞLI ESNEKLİK!


Bu olaydan kısa bir süre sonra görüntü izleme saatlerinin artırılması tepkiyle karşılandı. Bir Facebook sözcüsü, “Hiçbir ortağımıza bu yönde bir talimat vermedik” demekle yetindi.

Accenture sözcüsü ise konuyla ilgili olarak, “Facebook, çalışma saatlerimiz konusunda bir değişiklik yapmadı. Her zaman olduğu gibi ekip üyelerimize isteğe bağlı esneklik desteği sağlamaya devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.