İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB), geçmiş yönetim tarafından 7 Haziran 2017’de inşasına başlanan, ancak bir süre sonra durdurulan F4 Rumelihisarüstü-Aşiyan füniküler hattındaki çalışmaları, finansal sorunları çözüp, yeniden başlattı.


“BU BAŞLANGICI BÖYLE YAPMAK İSTEMEZDİM”


Hatla ilgili bilgi bilgi veren İmamoğlu, “İstanbul Boğazı’nın en güzel noktalarından Sarıyer ile Beşiktaş’ın birleşme noktasındayız. Burası Rumelihisarüstü Aşiyan arasındaki finüküler hattı. Bu başlangıcı böyle yapmayı istemezdim. Benim tarzım değil" dedi. Özellikle finansman kısmından şikayetçi olduklarını ifade eden İmamoğlu, "Bu süreçler, iyi planlanmamış ve ne yazık ki sıkıntıya uğramış, uğratılmış. Keşke böyle olmasaydı, böyle bir tören yapma ihtiyacı duymasaydık" ifadesinde bulundu. İmamoğlu hatla ilgili şu bilgiye verdi; "800 metre uzunluğundaki bu hattın özellikle imalat ve tasarım sürecini de göze aldığımızda, Ekim 2021’de bu hattı devreye alacağız. İnşallah çift yönde 6 bin yolcu saatte taşıma kapasitesine sahip olacak bu hat, sadece 3 dakikada bu ulaşımı sağlayacak.”

“İSTANBUL’UN GELECEĞİ; METRO”

İstanbul’un geleceğinin metro olduğunu vurgulayan İmamoğlu, devam eden çalışmalarla ilgili de şu bilgileri paylaştı:

* Özellikle önümüzdeki 1,5 yılda, 5 raylı sistemi devreye almak, bizim için kıymetli bir hedef.

* İstanbullunun bunları bilmesi, yöneticilerimin de bu anlamda konsantrasyonunu en yüksek seviyede tutup, bu süreci hızlıca devreye almamız gerekiyor.

* Bu hatların finansman ve teknik sorunlarını da aşarak yapımını hızlandırdık. İki hat burada önemli. İlki; Kabataş- Beşiktaş- Mecidiyeköy- Mahmutbey Metro Hattı. Mecidiyeköy- Mahmutbey Hattı, bu bölümün birinci kısmı gibi düşünebiliriz.

* 19 Mayıs’ta açılışını yapacaktık, fakat pandemi süreci biraz uzattı. Eylül ayına Mecidiyeköy- Mahmutbey Hattı’nı yetiştirmek istiyoruz. Bu hat, bizim E-5 üstüne yoğunlaşan ulaşım aksını da hafifletecek hat olacak.

Eminönü-Eyüpsultan- Alibeyköy Tramvay Hattı yine ikincisi. Ne yazık ki, 1,5 kilometrelik bir bölümünü, yapılmış bir hattı kırmak zorunda kaldık. Haliç hassas bir yer. Haliç’in zemini iyi analiz edilmeden süreç başlatılmış.

* Kazıklı bir sistem tercih edilmesi gerekirken, yüzeyde bir işlem yaparak geçilmiş. Üstünde hiçbir yük oluşmadan, hiçbir devreye alma boyutu olmadan, orada çökmeler başlamıştı.

* Bu hatla ilgili hızlı hareket ettik; kırdık, kazıkladık ve ray döşeme işlemini yeniden yapmak durumunda kaldık. Bu bölümün Eminönü-Alibeyköy Hattı’nın, Unkapanı- Alibeyköy Hattını bu yıl sonuna yetiştireceğiz.

“ARKADAŞLARIM TİTİZ ÇALIŞARAK ÇÖZDÜ”

* Ataköy- Basın Ekspres- İkitelli Metrosu’nda tünel kazıları bitti. Burada elektromekanik işlere ağırlık veriyoruz. Bu tür yerlerde bölüm bölüm açmayı ve insanların metro taşımacılığını kullanmalarını sağlamayı hedefledik. Bahariye-İkitelli bölümünü de 2021’de devreye almayı planlıyoruz.

* Anadolu Yakası’nın ciddi metro yatırımları var. Kuzey-güney aksından doğu-batı aksında olan metroları birleştiren Dudullu-Bostancı, bizim için çok kıymetli bir hat. 14,3 kilometrelik bu hattı da 2021’in sonuna hazırlamak arzusundayız.

* Dudullu-Bostancı’nın dokuzuncu trenini de geçen hafta raylara indirmiş olduk.

“İNSANLARI DENİZE ULAŞTIRMAK LAZIM”

Metro ve füniküler hatlarının, deniz hatlarıyla entegrasyonun önemine dikkat çeken İmamoğlu, “Konu, sadece Aşiyan ve Rumelihisarüstü arası değil; konu, denizle raylı sistemlerin sağlıklı bir şekilde buluşabilmesi konusu. O bakımdan Beşiktaş ve Sarıyer’in bu sahil bölgelerini de metroyla bağlamış ve bu iletişimi sağlamış olacak bu fünikülerin işlevselliği çok değerli bizim için. İnsanları denize ulaştırmak ve kullanmalarını sağlamak lazım. Bu manada Anadolu Hisarı – Küçüksu arasında bir çalışmamız var ve burada Küçüksu – Kandilli iskeleleri ile buradan Aşiyan’ı oraya bağlayacağız. Özellikle çok kıymetli bir hat olmuş olacak. Aşiyan’dan yukarıya bağlanan bu hattın, yine böyle Boğaz’dan diğer noktalarla birleşmesini sağlamış olacağız. Füniküler noktasında yine çalışmalarımız sürüyor. Yine Tophane – Şişhane arası, Avcılar E5 – Avcılar İDO arası, Kavacık – Çubuklu arası, İTÜ – İstinye arası, Altunizade – Çengelköy arası gibi beş ayrı füniküler hattı ile ilgili proje etüt çalışmaları bünyemizde devam ediyor” dedi.

“HİÇBİR YATIRIM, BİR ŞAHSA YA DA BİR SİYASİ PARTİYE AİT DEĞİLDİR”

İstanbul’da mevcut raylı sistem uzunluğunun, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın da hatları dahil 233 kilometre olduğunu aktaran İmamoğlu, “Bu yıl açacağımız iki hatla beraber, bu rakam 260 kilometreye ulaşacak. Gayrettepe – İstanbul Havalimanı Hattı var; bu 37,5 kilometreyi buluyor. Dolayısıyla İstanbul’da yılsonu metro uzunluğu 300 km’yi bulmuş olacak. İBB, sizlerin kurumu; Türkiye'nin bakanlıkları veya buna yönelik kurumlarının da olduğu gibi. Bunu böyle yorumlamalı ve halkımıza böyle anlatmalıyız. Aksi takdirde bir kısım yanıltmalara veya bir kısım farklı yönlendirmelere aldanmış olur” diye konuştu.

“KENTİN NİMETLERİNİ VE FIRSATLARINI İYİ BİLİYORUZ”

Projede emeği geçen her kişi, kurum ve kuruluşa teşekkür eden İmamoğlu, sözlerini şöyle noktaladı:

* İnşallah, gururla seneye Ekim ayında bu hattı İstanbul halkının hizmetine sunmayı diliyorum. İBB bünyesindeki çalışma arkadaşlarımızın hassas ve titiz yorumlarıyla süreci analiz etmeleri, bana büyük güç ve kuvvet katıyor. Kimse bizim süreci yönetmemizden endişe etmesin.

* Kimse başladığımız bir projeyi bitirememe gibi bir kaygıyı İstanbullunun gündemine sokmaya çalışmasın. Biz, bu kentin nimetlerini ve fırsatlarını sadece ve sadece İstanbul halkının adına kullanma yeminli bu işi yapıyoruz. Onun için biz bu kaynakları iyi kullanıp, hiç kimseyi mağdur etmeden süreci sonlandıracağız.