İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Fox TV’de canlı yayınlanan, İsmail Küçükkaya’nın sunduğu “Çalar Saat” programına konuk oldu. İmamoğlu, corona virüsü önlemleri ve İBB’nin yeni projeleriyle ilgili önemli açıklamalar yaptı.

2 MİLYON YOLCU AYAKTA

Son dönemde tartışılan İçişleri Bakanlığı’nın pandemi önlemleri kapsamında toplu taşıma araçlarına getirdiği ayakta yolcu kısıtlaması ile ilgili konuşan İmamoğlu şunları söyledi:

* Yasak kararı, 2 milyon yolcuya ‘sizi taşımıyoruz’ demek anlamına geliyor. ‘Toplu taşımada ayakta olmak yasak’ dendi. Biz valiliğimizle dün itibariyle bir istişareye başladık.

* Yasak benden çözüm senden mantığı ile bu iş olmaz. Bütün İstanbullular oturup bir çözüm bulmalıyız. İstanbul'un çözümü Ankara'dan gelmemeli” değerlendirmesinde bulundu.

* Metrobüslerdeki yoğunluk ile ilgili İmamoğlu “Metrobüste zaten koltuk sayısı azdır, ayakta yolcu sayısı çoktur. Bu karara göre binlerce yolcuyu taşıyamayız. Oraya ilave otobüs koyma şansımız yok.

“İSTANBUL’A ÖZEL ÇÖZÜM OLMAK ZORUNDA”

Önümüzdeki hafta İstanbul’a özel çözümleri gündeme getireceklerini belirten İmamoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:

* Toplu taşımada sorunun en önemli çözümü mesai düzenlemesi. Örneğin büyükşehir belediyesi; saat 6'da işe başlanacak saat 3'te bitecek. Böylece farklı zamanlamaları planlayacağız.

* Şu anda hem valilik hem de büyükşehir tarafında bir heyet oluşturduk. Çünkü İstanbul'un kendine özel bir çözümü olmak zorunda. Düzenleme burada çalışılır, karar verilir, Ankara'ya gönderilir kimse yetkili o açıklar.

PANDEMİ DÖNEMİ HİZMETLERİ

İmamoğlu, pandemi döneminde 1 milyon 200 bin insana ulaştıklarını ifade ederek şunları kaydetti:

* Sadece ‘Gıda Destek Paketi’nden faydalananların sayısı 600 bine ulaştı. Zaten 280 bin aileye biz destek oluyorduk. En son Kurban Bayramı’ndaki kurbanlıklardan 130 bin aileye konserve kavurma dağıttık.

* 30 bin öğrenciye eğitim desteği için yeni dönem kayıtlarını alacağız. ‘Askıda fatura’ uygulamasında 180 bini aştı ödenen fatura sayısı. Pandemi döneminde, bütün belediyeler, bütün imkansızlıklara rağmen çok güzel ve ciddi işler yaptık.

* Sadece 2 milyar lira direkt ekstra harcamamız oldu. Biz, bu yılı neredeyse 6 milyar lira gelir kaybıyla geçirmiş olacağız.

* Belediyelere bir destek paketi diye bir şey duydunuz mu? Dünya’nın hiçbir yerinde, merkezi yönetimlerin belediyeleri desteklemediği bir ülke göremezsiniz.

HALKALI’DAN SABİHA GÖKÇEN’E HIZRAY

İBB’nin yeni ulaşım projesini de ilk kez açıklayan İmamoğlu Halkalı- Sabiha Gökçen Havalimanı arasında “Hızray” projesi üzerinde çalıştıklarını söyledi.

"Halkalı’dan Sabiha Gökçen’e, 11 istasyonu olan bir proje yapıyoruz" diyen İmamoğlu şu bilgileri paylaştı:

* Durak sayısının az olması, hızı arttırıyor. Bu sayede Sabiha Gökçen’den Halkalı’ya 55 dakikada gidebileceğiz.  Ayrıca birçok dikey metro hattını içine alan bir istasyon düzeni var.

* Bu proje, İstanbul’un boydan boya çok hızlı erişimine olanak sağlayacak. Hedefimiz; bu projeyi 2021’in ilk altı ayında meclisin ve yetkili bir takım kurulların izinlerini alacak duruma getirmek.

* Maliyeti yaklaşık 5 milyar dolarlık bir proje. Dört yıllık bir süresi var. Bu projenin maliyetini de ‘yap-işlet-devret’ modelinin en ahlaklı haliyle yapabileceğiz. Görüşmelerimiz de var. 2021’in 6’ncı ayında bu projeyi yapılabilir bir hale getirmek istiyoruz.

“2021’DE DENİZ TAKSİ FAALİYETE BAŞLAYACAK”

Yeni taksi ve deniz taksi düzenlemesi ile ilgili de konuşan İmamoğlu şunları söyledi:

* İstanbul’da deniz taksiyi, 2021’de ciddi bir şekildi harekete geçireceğiz. Denizi aktif kullanmak zorundayız. Deniz ile raylı sistemleri entegre edecek çalışmalarımız var.

* Bizim getirdiğimiz 6 bin taksi konusu var. Bunun 1000 tanesinin 750’si, yolcusu kalmamış minibüs hatlarına verilecek. 250 tanesi ise yolcusu kalmamış dolmuş hatlarına verilecek.

* Kalan 5 bin taksi ise yeni taksi olacak. Bunu da İBB işletecek. Takside kalite, kurumsallaşma olacak. Bir de taksici esnafını rahat ettirecek. Maaş derdi, güvenlik derdi, SGK veya bir takım kişisel sorumlulukları ile sorunu kalmayacak.

* Piyasayı 3-5 plaka ağasının elinden alıp, İstanbullunun regüle ettiği bir hizmet alanına dönüştüreceğiz. Bu konuda kararlıyız. Toplumun yüzde 96’sı bu taksiyi istiyor.

İmamoğlu, Eylül ayındaki UKOME toplantısında turizm araçlarına hakları olan güzergah belgelerinin verilmesi ve  servisçilerin plaka tahdidi taleplerinin görüşüleceğini de söyledi.

BARAJLARDAKİ DOLULUK ORANI

İmamoğlu, barajlarda şu anda yüzde 50’ye yakın bir doluluk oranı olduğuna da ifade ederek şunları kaydetti:

* 2014’te yüzde 14’lere kadar inmişti İstanbul’daki baraj doluluğu. Ki bizim en önemli barajımız Ömerli’dir, Darlık’tır; buralardaki oranlar oldukça yüksek. Yani bizim, bu yıl için sorunumuz yok.

* Ancak İstanbul kuraklık yaşıyor. İstanbul’daki yağmur oranları, yaz döneminde yüzde 30 seviyesine düştü.

* Niye biz çırpınıyoruz Kanal İstanbul’la? O bölgede İstanbul’un su kaynaklarını yok ediyorsunuz. Marmara’yı yok ediyorsunuz. Dolayısıyla İstanbul’un suyunu koruması lazım.