Sözcü Plus Giriş

Mersin imsakiye: Mersin için ilk sahur ve iftar vakitleri… (2020 Diyanet)

İslam dünyası, bir kez daha Ramazan Ayı’na erişmenin mutluluğunu yaşıyor… Ülkemizde bu akşam milyonlarca Müslüman 2020 Ramazan Ayı için ilk kez sahura kalkacak. Tüm Türkiye’de olduğu gibi Mersin’de de Müslümanlar On Bir Ayın Sultanı Ramazan Ayı’nın heyecanını yaşıyor. Peki Mersin için ilk imsak vakti ne zaman? Mersin için iftar vakti saati kaç? İşte Diyanetin yayınladığı Mersin Ramazan Ayı imsakiyesi…

18:32 -
Mersin imsakiye: Mersin için ilk sahur ve iftar vakitleri… (2020 Diyanet)

Mübarek Ramazan Ayı bu akşam kalkılacak ilk sahur ile başlayacak. Ülkemizde milyonlarca hanede gece ışıklar yanacak ve sofralar hazırlanacak. Mersin'de yaşayan Müslümanlar, ilk oruç heyecanını yaşamaya başladı. Mersin'in için ilk imsak vakti saat kaçta? Diyanetin yayınladığı 2020 Ramazan Ayı Mersin imsakiyesi haberimizde…

MERSİN İLK İFTAR VE SAHUR SAATİ

Mersin'de 2020 Ramazan Ayı'nda ilk orucun başladığı saat 04:21. Mersin'de imsak vakti 04.21'de başladı. İlk iftar ise saat 19:31’de yapılacak

RAMAZAN AYININ ÖNEMİ

3 Aylar’ı uğurladığımız Ramazan ayı faziletlerle dolu bir aydır. Ramazan ayı, hayır ayı, yoksullara ve düşkünlere yardım ayı ve bütün anlarıyla Kur’an ayıdır. Ramazanın diriltici özelliği, bütün insanlığı hidayete ve mutluluğa ulaştırmak için insanlığa gönderilen Kur’an-ı Kerim’in bu ayda inmeye başlamasından kaynaklanmaktadır. Ayrıca İslam’ın temel esaslarından biri olan oruç ibadetinin bu ayda yerine getirilmesinden dolayıdır.

ORUÇ TUTMAK İÇİN NASIL NİYET EDİLİR?

Niyet etmek orucun şartlarındandır. Niyetsiz oruç sahih değildir. Kalben niyet etmek yeterli ise de niyeti dil ile ifade etmek menduptur. Oruç için sahura kalkılması da niyet sayılır. Ramazan orucu, belli günlerde tutulmak üzere adanan oruçlar ile nafile oruçlar için niyet etme vakti, güneşin batması ile ertesi gün tepe noktasına gelmesi öncesine kadarki süredir Ancak imsaktan sonra yapılacak niyetin geçerli olması için bu vakitten itibaren bir şey yenilip içilmemiş, oruca aykırı bir iş yapılmamış olması gerekir. Aksi takdirde gündüz niyet caiz olmaz. Bu oruçlar için, “yarınki orucu tutmaya” şeklinde mutlak niyet yeterlidir.

RAMAZAN AYI İÇİN SAĞLIKLI BESLENME ÖNERİLERİ

Ramazan ayında insanların beslenme alışkanlıkları değişmekte ve gün içinde yemek yenmediği için iftar ve sahur yemeklerine daha çok özen gösterilmektedir. Fazla kalorili besinler uzun süre aç kalındıktan sonra ve akşam yenildiği için kilo almaya neden olabilir. Uzun süre aç kalıp birden çok fazla yemek yendiğinde reflü,  hazımsızlık, kabızlık ve baş ağrısı gibi sağlık problemleri yaşanabilir. Sağlıklı (yeterli ve dengeli )beslenme yaşamın her döneminde olduğu gibi ramazan ayında da oldukça önemlidir. Kişinin besin ihtiyaçları ramazan ayında değişmediğinden sahur kahvaltı yerine iftar da akşam yemeği yerine geçebilir. Herhangi bir sağlık problemi olmayan kişiler; sağlıklı bir beslenme programı uygulanarak sağlık problemleri yaşamadan, ramazan ayında kilo verilebilir. Diyabet,  hipertansiyon, kalp rahatsızlıkları, kronik böbrek hastalığı ve mide barsak rahatsızlığı olanlar oruç tutup tutamayacaklarını mutlaka doktora danışmalıdır.

RAMAZANDA SAĞLIKLI BESLENME ÖNERİLERİ

Ramazan ayında öğünler sahur ve iftar olmak üzere 2 ana öğün ile iftardan sonra da 1-2 ara öğün şeklinde düzenlenmelidir

Bir öğünde büyük porsiyonlar yerine iftardan sonra bir-iki saat arayla her seferinde az ve küçük porsiyonlar halinde yenilmelidir.

Uzun süre aç kalan mideyi yormamak için yemekler yavaş ve iyice çiğnenerek yenilmelidir.

Oruç tutanların sahur yapmaları sağlığın korunması açısından önemlidir. Sahurda süt, yoğurt, peynir, yumurta gibi proteinden zengin gıdalar ile hafif kahvaltı veya çorba, sebze yemeği  gibi hafif yiyecekler tercih edilmelidir. Sahurda aşırı yağlı, tuzlu ve ağır yemeklerle unlu gıdalardan uzak durulması gerekir.

İftarda 1-2 zeytin veya hurma ile oruç açtıktan sonra peynir, domates, içeren küçük bir kahvaltı veya çorba gibi hafif yiyeceklerle devam edip;  15-20 dakika ve yarım saat ara verilir. Sonra et yemeği veya etli sebze yemeği, salata ve birkaç dilim ekmek ile akşam yemeği olarak tüketilebilir. Beyaz ekmek, pirinç gibi kan şekerini hızlı yükselten glisemik   indeksi yüksek gıdalar yerine tam buğday ekmeği,  bulgur, kepekli makarna, kuru baklagiller( kuru fasulye, nohut, mercimek, barbunya v.b ) gibi glisemik indeksi düşük ,bol  posalı gıdalar tercih edilmelidir.

İftardan sonra aşırı şerbetli ağır hamur tatlıları yerine meyve veya sütlü tatlılar(güllaç, muhallebi, sütlaç,  puding veya dondurma)tercih edilmelidir.

Ramazan ayında yemeklerin pişirme yöntemleri de çok önemlidir. Özelikle  ızgara, haşlama , buğulama  veya fırında pişirme yöntemleri tercih edilmeli .Kızartılmış veya kavrularak hazırlanmış yiyeceklerden uzak durulmalıdır.

Beslenme değişikliği ve hareketsizliğe bağlı oluşacak kabızlığı önlemek için posadan zengin tam tahıllar(tam buğday, bulgur vb),  kuru baklagiller,  sebze ve meyveler tercih edilmelidir.

Oruç tutarken vücut uzun süre susuz kalınacağı için iftar ve sahur arasında düzenli olarak bol su içmeye özen gösterilmelidir. Asitli içecekler yerine su, ayran taze sıkılmış meyve suyu veya şekersiz komposto tercih edilmelidir.

Ramazanda iftar yemeğinden hemen sonrasında televizyon veya bilgisayar karşısına geçmek, koltukta dinlenmek yerine,  biraz hareket etmek kısa mesafeli yürüyüşler yapmak sindirim için yaralı olur.

İLGİLİ HABERFırın işletmecileri karar aldı! Ramazan pidesi satmayacaklarFırın işletmecileri karar aldı! Ramazan pidesi satmayacaklar
Son güncelleme: 14:45 24.04.2020
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more